Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 8 maart 2022

Daniëlle

Daniëlle had natuurlijk al lang gezien dat ik voor Boris aan het breien was en ze hoopte vurig dat ze ook nieuwe kleren zou krijgen.



Het lijkt wel alsof poppen alleen maar aan kleren kunnen denken, zucht...
Maar ja, geef haar eens ongelijk. Dat jurkje wat ze aanhad, is ook een beetje gedateerd.
Het rompertje voor Boris was nog niet af, of er werd een lavendelkleurig jurkje gestart. 

Het patroon van dit jurkje vond ik HIER op Ravelry. Omdat ik i.p.v. naald 4 gekozen heb voor naald 3 past het aardig qua maat. Ik heb Soft van Zeeman gebruikt als garen.
De bovenste helft heb ik op 2 naalden gebreid en vlak voor de taille ben ik over gegaan op rondbreien met 4 naalden.
Voor het rokdeel heb ik iedere 4e naald verdeeld over de toer 6 steken gemeerderd.



Aan het einde kwam nog een kantpatroontje, maar daar heb ik minder toeren van gedaan omdat het jurkje opeens al zo lang leek. 
Helaas krult het nu wel een beetje om...



En toen moest er ook voor Daniëlle een vestje komen. Ik breide dit met witte Soft van Zeeman op naald 3,5. En dan denk je klaar te zijn... , om erachter te komen dat ze nog een blote bips had...



Op het nippertje werd nog een onderbroekje gebreid met witte katoen en op naald 2,5.
Ik gebruikte het patroontje voor Wildebrasjes, dat je HIER kunt vinden (even naar beneden scrollen).

Daniëlle is inmiddels al op reis hoor!


12 opmerkingen:

  1. Oh, wat is Daniëlle mooi op reis gegaan dan, een hele dane met haar prachtige outfit. Zo mooi regelmatig gebreid, mooie kleuren en mooie modelletjes, heel mooi gedaan Elizabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi setje kleding en de soft breid heel lekker is ook nog eens lekker zacht.
    Goede reis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar gaat een kindje straks heel erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk kleding setje heb je gemaakt.En ze is nu klaar om op reis tegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Keurig, helemaal mooi aangekleed. Daar gaat vast een poppenmoeder heel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daniëlle is keurig netjes op reis gegaan.
    Leuk dat jurkje en het vestje is ook zo mooi gebreid.
    Natuurlijk moest ze een onderbroekje, blote billen met deze kou is vragen om problemen :-)
    Poppen zijn net mensen hè, ze vinden het leuk om nieuwe kleding te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tot op het lijf in de nieuwe kleren! Ze ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O jee dacht ik, een gebreide onderbroek :-(
    Maar gelukkig breide je die met katoen :-)
    Erg mooi en als ik zag, gisteren op tv, hoe de gevluchte kinderen zorgvuldig een knuffel uitzochten dan schiet je wel vol.
    Waar jou poppen naar toe gaan, daar zullen ze zeker ook met liefde worden ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief.
    Gelukkig kwam je er nog net op tijd achter dat ze ook nog een onderbroekje nodig had, dat maakt haar outfit helemaal kompleet.
    Hoop dat ze goed terecht komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet Daniëlle er stralend uit, prachtige kleding en mooi gewassen
    haar. Het is je goed gelukt Elizabeth al die knopen er uit te krijgen.
    Goede reis Daniëlle, en je zal veel liefde ontvangen 🧡🧡🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een knappe meid is Danielle geworden. Prachtig setje heeft ze mee op reis. Dat moet goed komen met de nieuwe vriend/vriendin. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een schattig stelletje. Heerlijk met dat vestje. In Libanon kan het ook koud zijn. Dus dat komt goed van pas. En ja, zonder onderbroekje kan natuurlijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...