Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 11 maart 2022

Babbeltje op vrijdag

Vandaag een blogbericht over van alles en nog wat. 
Ik zit heerlijk aan de eetkamertafel, half in het zonnetje. De hele kamer wordt het grootste deel van de dag gratis verwarmd; 4 grote ramen, waarvan 1 aan de zuidkant, 2 aan de westkant en 1 aan de noordkant. 
De meeste planten haal ik even uit de vensterbank als de zon erop schijnt en de lange vitrage trek ik dicht; wel de warmte, maar geen verkleuring van de meubels.
Aan het einde van de middag of begin van de avond maakt DH de houtkachel aan ...  Het scheelt flink in de stookkosten!

Vooruit... 1 fotootje dan maar. De strepen op de muur zijn van de zon...


We genieten nog elke dag van de geoliede vloer en de nieuwe kleur op de wanden. Het is een kamer en suite, en we hebben de indeling ook omgedraaid en wat meubelstukken weg gedaan. Het is nu heerlijk leeg en ruim, wat een rust geeft dat.



Het groene truitje voor Moos is af! Het heeft me nog wel wat hoofdbrekens gekost en ik snap nog niet hoe het kon gebeuren...


Ik had juist de auto met de nodige moeite netjes op het voorpand gemaasd, toen ik erachter kwam dat ik te weinig toeren zonder het averechte streepje had gebreid om de letters in de hoogte kwijt te kunnen!

Dus heb ik het voorpand maar uitgehaald tot het punt waar je de naald ziet. Een avondje breien en het was weer in orde, maar toch vond ik het niet leuk...



Het mazen van de letters was ook nog een dingetje. Een rij maken van rechts naar links gaat goed, en een kolom van onder naar boven ook. 
Maar de letters waren breder dan 1 kolom en ik vond het lastig om het zo te krijgen dat er geen groen meer tussen de maassteken door piepte...
Nadat ik het truitje heb gewassen, lijkt het wel iets beter geworden.
De blauwe knoopjes had ik in voorraad en toen de mouwen en de panden gesloten waren, heb ik met de Kreeftsteek nog een blauwe randje langs de onderkanten gehaakt.



En toen was ik opeens heel druk met alle spullen die binnen kwamen voor Oekraïne. 
We zijn nog maar pas inzamelpunt geworden, maar mensen weten ons te vinden (mede dankzij de website GAiN - inzamelpunten) en het loopt als een trein. 
Eerst zette ik alles netjes naast elkaar in onze garage, maar het werd al snel een bende.
En omdat er spullen bijzaten waarvan ik wist dat ze dringend nodig waren voor transport naar Polen, Roemenië en Moldavië, vond ik het tijd om te sorteren en in te pakken.
Het lukte me echter niet om aan bananendozen te komen, want iedereen wil deze dozen gebruiken...
Gelukkig kon Corrie mij uit de brand helpen!


Dinsdagavond stond alles klaar om de volgende dag in te laden...


Een aanhangwagen vol....



Woensdagmorgen hebben we alles naar Sleeuwijk gebracht, waar de grote distributieloods staat.
Het stond er tjok- en tjokvol met dozen, zakken, pallets...
Wat wordt er veel gegeven door mensen! Hartverwarmend om te zien, werkelijk waar...
En het is zo fijn om een klein schakeltje te zijn in de grote keten van hulptransporten!



En tenslotte kwam Guus nog een middagje spelen. Alle auto's werden tevoorschijn gehaald en op rij gezet. De brandweerauto's van groot naar klein gesorteerd en de tractors bij elkaar. Hij kan toch zo heerlijk spelen!
Ik zat in een luie stoel ernaast te haken aan mijn restjesdeken.
Later hebben we samen gekookt en dat helpt echt goed om je bord leeg te eten!
Lekker nog in het bad spelen, nog even een spelletje op oma's telefoon en toen kwam papa Guus halen en waren de gouden uurtjes weer voorbij!

En ik stop nu snel met mijn babbeltje, want anders is het geen babbeltje meer...

11 opmerkingen:

  1. Echt een gezellig babbeltje. Wat loopt de actie voor Oekraïne goed. Mooie trui voor Moos. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat truitje is echt schattig geworden en wat zit Guus daar lekker te spelen. Toevallig zat ik laatst op mijn blog terug te kijken en zag een foto van Sebas en Luuk die bij ons in huis aan het spelen waren met de autootjes, ongeveer dezelfde leeftijd als Guus. Zo herkenbaar, alle autootjes op een rij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een heel gezellig babbeltje, we zijn even een beetje bijgepraat. Wat ziet je woonkamer er mooi uit, zeker met het zonlicht dat door de vitrage binnendringt.
    Het truitje voor Moos is heel mooi geworden, dat zal hij vast vaak aan mogen hebben.
    Wat is Guus toch een heerlijk mannetje als je het zo ziet, ik kan mij voorstellen dat je het als gouden uurtjes ervaart.
    Wow, wat een spullen worden er bij jullie gebracht, super! En super dat jullie het mogelijk maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk blogje. Wat een mooie trui is het geworden ik zei het al mazen is niet mijn ding. Gelukkig kreeg je het goed voor elkaar. Wat een mooie actie en idd heel hartverwarmend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk rust straalt jullie kamer uit Elizabeth, en zo'n mooi gezicht
    de zonnestralen die door de gordijnen heen speelse effecten geven aan het interieur.
    Wij doen dat ook altijd zo, het geeft heerlijke warmte binnen en nog gratis ook.
    De trui voor Moos is echt prachtig geworden en jammer dat het toch even tegen zat.
    Het is je goed gelukt om de auto en de naam er zo mooi op te mazen.
    Geweldig ook dat het inzamelen loopt als een trein, en al die mensen hebben het ook
    zo enorm hard nodig, geen water, geen elektra, geen gas te weinig voeding en dat
    met die enorme kou daar. Onvoorstelbaar wat een vreselijk drama allemaal.
    Hoop zo dat het allemaal niet lang meer gaat duren.
    Wat fijn dat Guus weer een middagje bij jullie was, inderdaad zoals je al schrijft,
    dat zijn zeker gouden uurtjes.

    Wens jullie een fijn weekend toe,
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig hoor zo'n babbeltje. Toch heerlijk dat je zo van je huis en dagelijkse bezigheden kunt genieten.
    De trui is heel leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellig babbeltje!
    Jullie 'nieuwe' kamer ziet er mooi en gezellig uit. Wat lekker in deze tijd dat jullie zoveel zon in huis hebben. Wij hebben alleen de ochtendzon en beginnen de dag dan in de warmte van het zonnetje. Vanaf het middaguur is het zonnetje vertrokken, jammer! (Maar in de zomer zijn we daar dan weer heel blij mee, want dan blijft het lekker koel in huis 😉).
    Wat zijn er al veel spullen bij jullie afgegeven en wat heb je het mooi gesorteerd. Fijn dat jullie een aanhangwagen hebben!
    De trui voor Moos vind ik schitterend! Als we zoiets zelf maken zien we ieder minpuntje, maar een ander (zoals ik) ziet dat helemaal niet! Ik zie een prachtige trui, met een mooi gemaasde auto en naam. De blauwe knopen en het blauwe accentje onderaan maken het helemaal af. Je mag super tevreden zijn.
    Leuk de foto van spelende Guus. Trouwens, daarop komt je mooie vloer ook goed uit 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd gezellig zo'n babbeltje over van alles en nog wat.
    Je vloer ziet er erg mooi uit, kan het goed zien op de foto van Guus die zo gezellig met de auto's speelt.
    Jammer dat het best nog een dingetje was om de trui voor Moos te breien. Maar gelukkig hij kan hem nu aan.
    Wat hebben jullie veel spullen opgehaald! Hoop dat iedereen daar blij mee is en er gebruik van gaat maken. Maar het zal best goed van pas komen, want veel vluchtelingen zitten nu ook in de armste landen van Europa zoals Moldavië en Roemenië.
    Wat fijn dat de zon schijnt hè? Ik heb de verwarming als ik opsta even aan en daarna komt de gratis zon. Dat scheelt zeker in de stookkosten.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig hoor, een babbeltje...
    Fijn dat er zo goed ingezameld wordt voor Oekraïne.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk dar de inzameling zo goed loopt.
    Het is ook zó nodig.
    Hemel schreiend wat daar allemaal gebeurd.
    Super mooie trui voor een super leuk kleinkind.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat de inzameling goed loopt.
    En je kamer is heel mooi zeker met de groene wand en guus zijn trui is erg goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...