Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 1 maart 2022

Boris

Vorige week dinsdag vertelde ik dat Boris en Daniëlle vanuit de kringloopwinkel direct in bad gingen.
Daniëlle had wat langer werk, Boris lag inmiddels te drogen op de verwarming.
Eerst maar eens een warm pakje voor hem maken, dacht ik.


Ik had nog wat kleine bolletjes uitgehaalde katoen liggen (ooit aan een katoenen trui begonnen), maar al snel vond ik het met naald 3 niet mooi worden en ben ik over gegaan op 2,5. 

Het patroontje vond ik in een oud boekje van Marie Claire - Poppenkleertjes- en ik maakte netjes volgens de beschrijving op iedere schouder 6 kleine knoopsgaatjes.
Had ik nu maar even opgelet... het hadden er gerust veel minder kunnen zijn. Nu moest ik ook 12 knoopjes aanzetten...


Na het wassen en drogen waren de onregelmatigheden (ik denk vanwege de uitgehaalde katoen) gelukkig verdwenen.
Boris was blij met zijn pak, en ik ook!





Maar om hem nu zo op missie te sturen... Misschien is het wel koud in Libanon!
Misschien is het wel een goed idee om een vestje erbij te maken.

Al zo'n 10 jaar lag er een bont gemêleerd katoenen bolletje in de lade, en dit garen vond ik nu precies leuk voor Boris en bij zijn geel gestreepte pakje!

Het was best lang geleden dat ik een poppenvestje had gebreid, dus ik haalde mijn stapeltje Andrea Kreativ Poppenmode weer eens tevoorschijn.
Met het gevolg dat ik wel een poosje heerlijk dwaalde door al die schattige ontwerpen en maar geen keuze kon maken.





Het vestje in elkaar zetten en de afwerking kostte eigenlijk meer tijd dan het breien, maar ik vind dat niet erg. 
Ik ben altijd erg blij dat ik knoopjes zo uit de voorraad kan pakken. Al heel lang heb ik potjes per kleur knoopjes in een box staan en ik grijp zelden mis.

Nog even heb ik getwijfeld of er nog sokjes of schoenen voor Boris gemaakt moesten worden.
Maar ik had geen tijd meer, want de spullen moesten worden weg gebracht...


12 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat weer liefdevol gemaakt, erg leuk. Kijk Boris eens trots stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat een schatje is Boris. Helemaal nu hij zo'n prachtig pakje en vestje heeft gekregen van jou.
    Daar is een kindje straks heel gelukkig mee.
    Prachtig gemaakt die kleertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Boris is prachtig op reis gegaan. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Boris mag gezien worden en zulke mooie bolletjes nou die gaan niet op in de granny s :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig het pakje en strepen vestje.Fijn is dat een knopenpot en komt altijd weer van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar gaat een kindje heel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een heel mooi pakje. Wat zal dat steaks een vrolijk snoetje opleveren in Libanon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi pakje (leuk die knoopjes 😉) en fleurig vestje.
    Die voetjes worden straks vanzelf warm door de liefde die hij gaat krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh, prachtig pakje, prachtig vestje, prachtig geheel !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je er weer iets prachtigs van gemaakt Elizabeth,
    en dat vestje is echt schattig geworden. Het zal met heel
    veel liefs ontvangen worden, fantastisch!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...