Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 5 maart 2022

Inzamelpunt

Ik weet niet hoe jullie het ervaren..., maar ik voel me zo ontzettend machteloos rond de situatie in Oekraïne. 
Pasgeleden zei iemand 'oorlog is van alle tijden, maar nu lijkt iedereen er zich druk om te maken'.
Ja, daar ben ik eens over na gaan denken. 
Oorlog treft je altijd wel, maar als het ver weg is ben je er toch niet zo bij betrokken..., tenzij je in dat gebied mensen kent. Tenminste, zo is het wel bij mij...

Een paar dagen lang was ik echt uit het lood geslagen en leek alles waar ik normaal plezier in had bijna banaal.
Ik deed gewoon mijn werk en daarnaast haakte en breide ik verder aan de dingen waarmee ik bezig was.
Maar het voelde raar...


Nog niet zolang geleden blogde ik over GAiN en deze organisatie volg ik ook op social media.
En toen zag ik de SOS actie voor Ukraine en meteen wist ik wat ik wilde!
Er werden inzamelpunten gevraagd en dat is nou precies de manier waarop ik iets kan betekenen.
We hebben de ruimte en ik heb de tijd en de mogelijkheden hiervoor.
Heel snel ging er een mail met aanmelding de deur uit.


Het duurde even voordat ik reactie kreeg; waarschijnlijk hadden ze het heel erg druk, want om de paar dagen gaat er een vrachtauto richting Polen momenteel en ze werken veel met vrijwilligers.
Ik kon natuurlijk niet wachten en besloot maar vast om de kruiwagen aan de weg op onze brug neer te zetten en ik printte wat informatie.
En toen afwachten..., spannend hoor!

Die dag kwam er niks in de krat of kruiwagen, maar 's avonds belde een mevrouw aan met spullen die ze bij de drogist had gehaald en ze had ook nog heel veel kleding, maar die moest nog even uitgezocht worden... 

Van twee andere mensen kreeg ik toezeggingen via whatsapp; ik had e.e.a. in mijn profiel gezet.

Ik snap het wel hoor, het heeft even tijd nodig. 
En er zijn zoveel acties en inzamelingen. 
Anderen doen liever een donatie.

Maar reken maar dat ik dat kruiwagentje in de gaten houd. Iedere avond en vroege morgen wordt het weer van en naar zijn plek gereden.
 
Inmiddels is er een reactie en zijn er wat dingen afgesproken. En het belangrijkste; we zijn nu officieel inzamelpunt!


En nu beginnen de spullen echt binnen te komen... Zo fijn!
Volgende week breng ik alles naar het centrale magazijn in Sleeuwijk.

Mocht je nu ook spullen willen inleveren bij deze organisatie; HIER vind je de lijst met inzamelpunten in heel Nederland.



15 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je de ruimte hebt om op deze manier je steentje bij te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie actie van je. Ik heb de link bekeken en gereageerd. Bedankt voor tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb jij toch een groot hart, het past zo bij je. Succes. Nu kun je op een voor jou/jullie gepaste manier een steentje bijdragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het eerste deel van jouw verhaal is net zoals ik het ervaar, machteloos, verslagen. Ik houd nu in de gaten of ik ook een concreet steentje bij kan gaan dragen. Prachtig hoe het jou gelukt is dat al te doen. Veel succes met het inzamelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In mijn omgeving zijn veel mensen die zich zo machteloos voelen en zich haast schuldig voelen wanneer ze iets leuks gaan doen. Heb ik zelfs met mijn wintersportvakantie. Gematigd blij dat je weer kunt na de Corona en nu bezwaard door de oorlog. Fijn dat je met deze actie mee kunt/wilt doen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed om wat te doen.

    Helaas vrees ik dat het een zaak van lange adem wordt, met heel veel vluchtelingen. Via Vluchtelingenwerk.nl kun je zien wat je nog meer zou kunnen doen, waarbij je natuurlijk moet kiezen voor hetgeen haalbaar is voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook bij ons in de wijk veel activiteit om toch iets te kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed van jullie.
    Heel veel succes.
    Wij wonen in een klein dorpje en vorige week is hier ook iemand, met een auto vol van veel inwoners van ons dorp naar een inzameling gereden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als alle mensen verdrietig worden om alles wat er gebeurd, sturen we veel nativiteit de wereld in.
    Meeleven, demonstreren, geld storten op 555 en vooral veel liefde sturen is denk ik een mooi gebaar.
    Hopelijk stopt het over niet te lange tijd, maar al die ellende is niet zomaar weg..
    Hoorde op t.v. dat er genoeg spullen zijn ingezameld, en dat ze liever hebben dat er geld binnenkomt.
    Gelukkig loopt dat als een trein, de miljoenen stromen binnen.
    Succes met de actie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vreselijk er zijn geen woorden voor. Goed dat je doet wat bij je past Elizabeth, ook in ons dorp en andere dorpen in de buurt, zijn er allerlei inzamelacties. Laten we hopen en bidden dat er een oplossing voor komt. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je op deze manier je steentje kunt bijdragen. En worden het teveel spullen voor Oekraïne, stichting Gain blijft toch wel actief bij andere projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi Elizabeth dat je dit georganiseerd hebt, en inderdaad mooi dat je
    er ook de ruimte voor hebt. Hier zie je ook allemaal inzamelacties en vooral
    belangrijk ook dat er veel geld binnen komt voor medicijnen en medisch apparatuur.
    Het gaat je door merg en been al die ellende daar, mensonterende taferelen.
    Hoe is het in godsnaam mogelijk zo'n geestelijk gestoorde bruut te stoppen???

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi dat je jouw manier hebt gevonden om een steentje bij te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...