Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 29 maart 2021

Tegeltjes dekentje en meer...

Het afmaken van de UFO's gaat soms sneller dan het bloggen erover... Ik wil eigenlijk niet vaker dan 3x per week bloggen en de vrijdag staat vast voor Crea 2021 en meestal is er ook nog wel een ander onderwerp waarover ik iets wil schrijven.

Enfin, ik doe gewoon meerdere vliegen in één klap.

Waar ik erg blij mee ben, is dat dit gele dekentje af is! Ik noem het 'tegeltjes dekentje' omdat het gebreide motief zo wordt genoemd in het boekje waar ik dit in vond.


Vol goede moed begon ik van de zomer met het breien van babydekentjes en deze gele was er één van. 
De foto hiernaast is van begin juni 2020 en laat zien hoeveel cm er uit één bolletje Drops Paris katoen gaat.
Ik breide het dekentje op naaldnummer 4,5 en gebruikte 7 bolletjes.


Maar meestal maak ik ook een knuffel bij een dekentje, en dat had ik niet voor dit gele tegeltjesdekentje gedaan.


Gelukkig had ik Jip nog in de kast liggen en hij had nog geen bestemming, dus werden ze aan elkaar verbonden...

Intussen zijn er nog twee kleinere werkstukjes af gemaakt.


Een gehaakt vliegtuigje, volgens dit patroon van Troetels en zo...

Het was eigenlijk de bedoeling dat ik ook nog een grijs dekentje zou breien, maar dat is er niet meer van gekomen.

Dit groene dekentje hàd al en knuffel, zoals ik al eens eerder liet zien.


En dan hebben we nog Moos, de poes...  Die komt uit het boekje van Cristel Krukkert dat ik in oktober voor mijn verjaardag kreeg (Jip komt daar ook uit...).


Kijk hem daar eens lekker zitten, in het bedje van Guus...
We hebben het kleuterbed neer gezet en net als in de kamer van Guus thuis een brandweer-dekbed-overtrek gekocht. Het is echt helemaal zijn bedje en hij heeft er al twee keer geslapen.

Update: en toen maakte ik tòch nog een knuffel bij het gele dekentje. Alleen gaf ik die wel weg, aan onze lieve eigen Moos natuurlijk...


En bij deze hartelijk dank voor alle gelukwensen rondom de geboorte van ons tweede kleinkind Moos. Het gaat heel goed met hem en ook met Guus en papa&mama...

21 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om bij elk babydekentje een bijpassende knuffel te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie dingen maak je toch altijd! Leuk om te maken en ook leuk om te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat maak je toch leuke dingen. En zo supernetjes ook. Ze zullen blij met je zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn heel wat projecten, goed bezig! En wat heb je alles weer mooi gemaakt. Mooi, dat geel, echt bestemd voor een zonnestraaltje. Alle knuffels zijn ook mooi. Moos en Jip heb ik ooit ook wel gehaakt, ik herkende ze meteen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig een knuffel bij de deken. Ik vind het een leuk idee. Ze zijn prachtig geworden. Moos zal blij zijn met zijn knuffel. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve dekentjes! En die knuffeltjes erbij. Dat wordt door de krijgers vast helemaal gewaardeerd.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent druk geweest met leuke dekentjes maken. Grappig dat daar ook een bijbehorende knuffel bij komt.
    Natuurlijk is het aapje bij mij favoriet :-)
    Fijn dat het goed gaat met Guus en Moos. Leuk dat Guus een eigen bedje bij jullie heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat ben je toch met leuke dingen bezig en allemaal zo mooi en lief. Die knuffeltjes zo mooi daar gaat een kindje heel erg blij mee zijn. Ik denk zo maar dat Guus heel graag bij zijn Opa en Oma gaat slapen in het stoere bed. Wat fijn toch dat je er zo voor hem kan zijn en voor Papa en Mama is het ook wel heel erg handig.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een enige deken. Leuke frisse kleur, dat geel. En een enig patroon heb je gebruikt. Leuk dat je overal een knuffel bij maakt. Guus is natuurlijk superblij met die enige gele knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou niet kunnen kiezen tussen het gele en groene dekentje, alle twee zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie, lieve en leuke creaties heb je voltooid Elizabeth, prachtig
    de combinatie met bijpassende knuffel. Vind het tegeltjes patroon heel leuk.
    En dat vliegtuigje ENIG, denk dat Moos heel blij zal zijn me de gele knuffel.
    Fijn te lezen dat alles goed gaat met Moos, Guus en de ouders......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het dekentje is prachtig geworden. En wat staat het aapje er leuk bij.
    Je bent lekker bezig zeg. Weer wat afgestreept van het lijstje.
    Het gele knuffeldoekje is heel eenvoudig en leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige dekentjes, geweldige knuffels. Top, dat knuffeltje dat naar Moos ging!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie dekentjes en leuk dat je er dan gelijk een knuffeltje bij maakt. Alles is met veel liefde gemaakt zie ik. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo leuk, bij elk dekentje een knuffel! Het tegeltjespatroon komt mooi uit in het geel en ook de gele knuffel is zo schattig. Fijn voor Moos! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi nieuws van jullie tweede kleinzoon Moos, van harte gefeliciteerd! Ik heb het blogje even terug gelezen, had het gemist. Ons tweede kleinkind is op komst, het blijft bijzonder.
    Wat een mooi fris kleurtje, het gele dekentje. Je kon zo weer mooi wat combi's maken met dekentjes en knuffels.
    Geniet van jullie prachtige kleinzonen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig en heel leuk dat kleurtje geel. Altijd spannend of het goed over komt. Goed gelukt ook de knuffies

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk een dekentje met een zelfde kleur knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een bijpassende lieve knuffel bij een mooi dekentje is zó goed bedacht! Wat zal dat een vertederend gezicht zijn als ze gebruikt worden.
    En ja, natuurlijk mag Moos een extra knuffel van oma 🙂.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie dekentjes en knuffels. Het gele dekentje ziet er ook super vrolijk uit en de knuffel past er helemaal bij. Guus zal heerlijk slapen onder zijn brandweer dekbed.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Alles weer even leuk en lief
    Tegel dekentje een mooi patroon en Guus een eigen bed bij oma,
    met zijn brandweerdekbed, en ook een knuffel zo fijn allemaal
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...