Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 19 maart 2021

F--> ... Crea 2021

Op de valreep werd het idee voor de letter F nog omgegooid en ik besloot het plannetje voor een andere letter te houden, waarbij ik het beter vond passen.
Misschien hebben jullie inmiddels ontdekt op welke manier ik invulling geef aan de letters van het alfabet.
Ik kies een materiaal (bij voorkeur een wat bijzonder) dat met de bewuste letter begint, en liefst ook nog een techniek met die letter.
Als het zo uitkomt, heeft het onderwerp ook de letter van de week. Maar daar doe ik niet echt mijn best voor...
En ik probeer wat beeldaspecten te verwerken en trefwoorden te kiezen.

Bij de F had ik staan; fotobewerking- folie- foam - ... en ja nog één, maar die verklap ik nog niet...
Het werd foam!


Nu zijn er natuurlijk van die leuke foamfiguurtjes te koop en ik heb er zelfs letters van liggen, maar dat wilde ik niet.
De figuren hiernaast heb ik zelf eens gesneden, en het leuke is dat je zoveel de positieve figuren als de negatieve ruimte kunt gebruiken. 
Maar ik heb ze dus nog nooit gebruikt...
Misschien toch eens doen bij het kaarten maken!



Ik wist dat ik nog ergens een hardroze 'velletje' foam moest hebben, ooit eens bewaard uit een doos met verpakkingsmateriaal. 
Door het zien van mijn oude figuurtjes vond ik het wel weer leuk om aan het snijden te gaan.
Eerst dacht ik nog aan spiegelen; wat je uitsnijdt plak je aan de tegenovergestelde kant op...

Maar opeens dacht ik aan onze grote roze badspons en het moment dat mijn nichtje een keer bij ons in bad ging, met ontzettend veel sop en toen deed ze de knop van de whirlpool aan en dan komt er zo'n waterkolk op gang waardoor het sop wel schuimen wil... Echt, het kwam ver boven de badrand uit en het was een prachtig gezicht!



Geinspireerd door de sopbellen moesten het natuurlijk ronde vormen worden... In mijn ideeënmap kwam ik iets moois tegen, maar ik weet niet meer waar deze van afkomstig is. Je ziet de vorm rechtsboven in de collage.
Ik heb alle delen los geknipt en op een andere manier gestapeld, zodat ik ook wat meer de breedte van het foam kon benutten.





Met spelden zette ik de onderdelen lichtjes vast en ik gebruikte een gewone balpen om de vormen om te tekenen op het roze foamplaatje.












Ik knipte met een kleine schaartje de hele vorm uit, en de binnenste delen zijn dan natuurlijk allemaal kleine losse onderdelen. Daar zag ik ook meteen weer wat in, dus die blijven nog even bewaard...





De volgende fase was de achtergrond.... er werd gezocht naar kleuren, materialen en papier dat ervoor in aanmerking zou kunnen komen....







Uiteindelijk was de keuze niet zo moeilijk. Dit papier met boogjes matchte zo geweldig, vond ik, dat de andere opties meteen vervielen.


Nog even een F-foam lettertje erbij, en ik was tevreden!

En wat zouden de andere bloggers hebben gemaakt bij deze letter?
Hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

22 opmerkingen:

  1. Foam ja dat ken ik ik gebruik het om haakwerk mee te spannen. Alleen al het nodig is de spelden prikken daar heel makkelijk in. Mooi geheel heb je er weer van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke speelse pagina, heel leuk gedaan! Mooi achtergrondpapier, dat past er zeker heel goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En tevreden mag je zéker zijn.
    Wat een idee zeg en wat een leuke manier van werken.
    En inderdaad ook voor de mooie kaarten die je maakt goed te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat we allebei met foam bezig zijn geweest dit keer, al hebben we allebei een andere werkwijze gebruikt. Ik moet zeggen dat ik jouw manier erg mooi vind. Wat een prachtige vorm heb je gemaakt en wat een werk om al die randjes netjes rond uit te snijden. Het achtergrondpapier combineert er inderdaad heel mooi bij, meer is er niet nodig.
    Leuk dat je je hebt laten inspireren door je nichtje in het schuimbad; zo zien we maar weer, ieder moment of iedere ervaring is misschien wel handig voor later ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het fantastisch geworden! Leuk bedacht, leuk materiaal, mooi ontwerp.
    Nooit geweten dat je daarmee zulke leuke dingen kunt doen, gooi het altijd weg.... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige combinatie. Zo komt alles weer samen: herinneringen en materiaal. Niets wegdoen dus. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi verhaal over jou letter F.
    Heel mooi geworden!

    Groet, Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt weer iets prachtigs met de F van Foam gemaakt. Na jouw verhaal van de spons in het bad dan zie ik de pret van dat sopbellenbad voor me als ik naar je kunstwerk kijk en dat maakt me vrolijk omdat onze zoon dat ooit ook eens deed en de opbellen zowat de overloop door en van de trap af dansten. Mooie herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer wat geleerd over wat je met foam kunt doen. Prachtige bubbels.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij maakt er elke keer weer een heel kunstwerk van.
    Deze is ook weer geweldig, helemaal omdat je Foam gebruikte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend leuk weer! Ik heb ook nog foam liggen, van toen zoon nog naar de basisschool ging. En ja, ik gooi ook niet zo makkelijk wat weg. Toen maakten we er o.a. stempels mee. Nu gebruik ik het soms als ik een "stootkussentje" wil hebben waar een deur iets kan raken, dat ik liever wil voorkomen. Wie wat bewaart, die heeft wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je maakt het je niet erg gemakkelijk om op deze manier met de letter een techniek uit te werken.
    Maar het resultaat is wel mooi geworden en hoe leuk om via badbubbels dit zo uit te werken!
    Goed weekend!
    groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie vorm van de bubbels heb je uit het foam geknipt!
    Eigenlijk simpel maar wel heel mooi, ook door het leuke achtergrondpapier, waardoor het foam zo goed uitkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fantastic!! You made the idea of ​​foam bubbles well !! What a sweet color that pink sponge ...
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke manier van invulling geven, eerlijk gezegd had ik dat nog niet in de gaten.
    En helemaal bijzonder van roze foam, in gedachten naar de roze badspons en daardoor
    geïnspireerd door de pret met de sopbellen, zie het al helemaal voor me.
    Je hebt een prachtige uitwerking van gemaakt en met deze achtergrond een gouden combinatie.
    Vind het altijd zo mooi om te lezen, ik voel gewoon de intensiteit waar jij eigenlijk
    ALTIJD alles mee uitwerkt, en eigenlijk denk ik dat jij alles in het leven vol overgave doet.

    Heel fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie uitwerking, leuk dat je ook verteld/laat zien hoe je er toe gekomen bent.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke uitvoering van de F. Ook leuk om te zien hoe je tot dit resultaat kwam, deze achtergrond is echt perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi en heel anders dan de andere foamfiguren.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie combinatie van het foam en achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...