Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 17 maart 2021

Nieuwe kaarten

 


Eerst maar eens een lekkere 'aan het werk' foto; zo ziet mijn werktafel er dus uit als ik kaarten aan het maken ben. Er blijft nog maar een klein werkplekje over...
En dan heb ik links nog een ladekastje staan met van alles erop en achter me een lang werkblad bezaaid met tijdschriften en papier.



Meestal maak ik een soort serie, niet bewust maar omdat ik dan bepaalde plaatjes heb uitgeknipt en bijpassend papier hebt gevonden; je kunt dan heerlijk achter elkaar doorgaan.

Hiernaast zie je dat alles op de kaarten is neer gelegd, maar het is nog even zoeken naar een definitieve indeling...




Er zijn nog wel wat veranderingen aangebracht....


Het is soms echt zoeken naar iets kleins om het geheel 'af' te maken. Deze kaarten zijn allemaal gemaakt met plaatjes uit tijdschriften, achtergrondpapier en de scraptechniek.


Ik had al langere tijd de plaatjes van de kandelaars en blauwe kan liggen en het lukte me steeds niet om er een leuke compositie van te maken.
Afgelopen zaterdag wilde ik ze dan toch echt een keer op een kaart plakken en ik zocht naar bijpassend papier.

De ruiten die uit dit aquakleurige papier zijn geknipt, brachten me op een idee om het een beetje speels te maken.



Links zie je dat alle onderdelen bij elkaar gezocht zijn en het achtergrondpapier is op maat gesneden.
Rechts zie je de kaart zoals ie uiteindelijk is geworden.
Door te spelen met de verschillende onderdelen heb ik deze compositie gekregen. Alleen het bord aan de rechterkant was nog niet 'af' en toen heb ik er nog een stukje van een ander bord tegenaan geplakt...
De kaarten zijn voor de verkoop en daarom staat er geen tekst op. Mensen vinden dat niet fijn, maar zelf zou ik er zeker wat zwarte accenten van letters of een getal op hebben gemaakt.


Ik was zaterdag er-rug lekker bezig en ben productief geweest. 
De twee kaarten hiernaast waren heel snel gemaakt; ik had geluk met het achtergrondpapier. 
Helaas miste ik een klein hoekje in het restje op de linker kaart, ik heb er toen nog een extra hoekje uitgeknipt en nu heb je een speels trapeffect, precies zoals de flessen ook hebben.

De klok op de rechterkaart was een lastig ding, maar door hem centraal op de kaart te plakken, hoefde er eigenlijk niet veel meer bij.



En dit waren dan de laatste 3 kaarten van afgelopen zaterdag. Ik wilde deze plaatjes ook gebruiken, ze lagen er toch (waren overgebleven van de pagina's uit Daphne's Diary), en dan maak ik liever schoon schip. Het overgebleven stuk van de gescheurde achtergrond van de rechterkaart is weer gebruikt voor de kaart linksonder. 
Nou, toen vond ik het mooi geweest! Na het eten heb ik de bende maar grondig opgeruimd, want anders begin ik de volgende keer niet fijn...


21 opmerkingen:

  1. Je hebt mooie kaarten gemaakt.
    Dat bij elkaar zoeken van passende plaatjes en achtergronden vind ik soms best wel lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kunstzinnige kaarten, je bent heerlijk zen bezig teweest, denk ik.
    Mijn bureaus zagen er eerst ook ongeveer zo uit, een tijd terug heb ik het opgeruimd en dat knutselde toch veel lekkerder. Sindsdien is het nog steeds netjes (joepie!).
    Op mijn blog reageerde je dat je mijn paarse achtergrondpapier zo mooi vond, dat was gewoon een simpel geneleerd papiertje, maar ik denk dat de stempel die ik gezet heb het voor jou zo mooi maakte. Dat is een stempel van Joy! 6410/0648.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rechts met de kleine lettertjes? Ja, dat vind ik heel mooi!

      Verwijderen
  3. De bende herken ik wel, ha ha. Maar een prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, héél herkenbaar, ik DURF niet eens een foto te laten zien van mijn tafel als ik bezig ben ;-)
    Maar het werkt wel voor jou, want je bent erg productief geweest.
    Stuk voor stuk hele mooie kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbare troep, hahaha. En superleuke kaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je leuke kaarten gemaakt. Ik neem me ook steeds weer voor mijn werkvlak vrij te houden, maar dat lukt me nooit, (en dan zijn quilts ook nog eens heel wat groter dan kaarten;)
    Ik denk maar dat het nodig is de "inspiratie" rondom onder handbereik te hebben liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh, wat zijn de kaarten mooi! Heel leuk om zo'n kaart te ontvangen.
    Maar ook heel leuk om ze te maken, je bent er wel een poosje zoet mee om alles bij elkaar te zoeken. Ze zijn heel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een enige kaarten heb je weer gemaakt. Ik vind ze allemaal leuk, en ik hoop dat je ze snel verkoopt. Ik ruim altijd op, ook al ga ik de volgende dag verder met iets. Ik vind het fijn om met een lege tafel te beginnen, hij komt nl. vanzelf wel weer vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze weer mooi geworden er hangt erbij mij nog 1 in de keuken van jou ook zo n beauty

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaarten heb je gemaakt Elizabeth, leuk dat met zulke simpele plaatjes zulke mooie composities kunt maken en ja dan is het logisch dat je bureau er rommelig uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn dat weer leuke kaarten geworden. Steeds weer iets nieuws bedenken vind zo leuk om te zien dat je met zo veel verschillende dingen bezig bent en er iets leuks van maakt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi allemaal! Je hebt heerlijk veel spullen en je doet er fantastische dingen mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk al die "troep" op je werktafel! Zo is het bij mij ook, maar toch weet je alles te vinden.
    Het is maar goed dat je niet in de huiskamer hoeft te werken en dan steeds alles opruimen als er gegeten moet worden.
    Je hebt echt schitterende kaarten gemaakt, die gaan vast als zoete broodjes over de denkbeeldige toonbank.
    Zo leuk ook dat je voor alles wat niet helemaal naar de zin is toch uiteindelijk een oplossing weet, die ook weer mooi is.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kaarten! Heerlijk hé om zo te spelen met allerlei knipsels en dan zulke fijne resultaten te krijgen. En ach, een beetje 'rommel' dat hoort er bij, dat staat gezellig 😂. We hebben nooit genoeg weglegruimte, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is echt een lekkere aan het werk foto, in deze ruimte kan je mooi
    ongestoord alles tevoorschijn halen waar je mee aan de slag wil gaan
    en dat werkt heel plezierig. Je hebt echt prachtige composities gemaakt
    en zo leuk te lezen hoe je voor bepaalde hoekjes oplossingen bedenkt die
    zeer goed uitpakken zoals bijvoorbeeld de traptrede. En de uitgeknipte ruiten
    uit het aquakleurige papier, subliem gewoon en wat een fantastisch effect geeft dat.
    Het is een fraaie verzameling geworden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi geworden. Waar tijdschriften al niet goed voor zijn.
    Volgens mij was bij mij het kaarten maken jaren geleden ook zo.
    Je begint met een klein stukje op tafel en ineens ligt de tafel en alle stoelen vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lekker bezig geweest :) De kaarten zullen goed verkocht worden, creatief, mooie kleuren, origineel.
    Daar zijn de mensen naar op zoek. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige kaarten. Mooi voor de kopers en verkoper. Wat een ravage is het na het 1e proces. Ik herken dit bij mijn lapjes. Maar na elk project opruimen werkt heerlijk. Is je brein ook weer helder voor nieuwe ideeën. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit weer nodigt uit om binnen bezig te zijn. Je maakte weer mooie kaarten, een feest om zoiets in de bus te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige kaarten heb je gemaakt en heerlijk bezig geweest.
    Wat is dat toch fijn hè, je kunt je er heerlijk in verliezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...