Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 26 maart 2021

Rolodex F-kaartjes

In mijn vorige blogpost over Rolodex kaartjes, zie HIER, schreef ik over een randpons waar je de uitsparingen netjes mee zou kunnen krijgen.
In één van de vele enthousiaste reacties schreef Irene dat zij zo'n pons had aangeschaft, maar dat de afstand tussen de gaatjes helaas niet overeenkwam met het formaat van haar Rolodexkaartjes.
We hadden al eerder geconstateerd dat daar blijkbaar verschil in kan zitten.
We mailden wat heen en weer en de pons van Irene bleek helemaal te zijn wat ik zocht, dus ik heb deze van haar overgenomen!

Nou, dat werkt fijn hoor... Ik moet er alleen nog wel erg in hebben dat ik niet tè dikke materialen kan gebruiken, anders past het kaartje niet goed in de pons.



Deze week heb ik niet zo heel veel verschillende scrapkaartjes gemaakt. Ik liep er niet zo warm voor en ik zat met mijn gedachten ook ergens anders denk ik... (Moos...)



Niet iedereen maakt in de even week een extra blogpost voor Crea 2021, maar 
hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

19 opmerkingen:

  1. Dat je hoofd meer bij Moos zit dat begrijp ik helemaal . Je hebt er toch nog wat moois van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je vorige bericht totaal gemist :(
    Alsnog van harte gefeliciteerd met de geboorte van Moos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joh, valt me mee dat je dan geen kaartjes hebt gemaakt, vol met Foos en Fuus, haha. Is toch logisch dat je daar met je gedachten bent. Mooi dat je van Irene de pons kon overnemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn weer hartstikke leuk en dat je met je gedachten bij Moos en Guus bent, begrijpen we allemaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dat je de pons van Irene over kon nemen! Hoewel je schrijft dat je niet veel kaartjes hebt gemaakt (zó logisch, hihi), vind ik dat je toch goed je best hebt gedaan; leuk die met foam en filethaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, dat zijn toch best veel leuke kaartjes met een F hoor. Leuke woorden ook.
    Een foto van mij had ook nog gekund haha! Dat Flow kaartje vind ik het leukst, zo lekker fleurig.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk weer, deze kaartjes. Mag ik vragen wat je met een pons doet? Door deze alfabet uitdaging lees ik veel nieuwe begrippen/ technieken mbt papier bewerkingen. Voor mij als "textielmens" gaat er zo een nieuwe wereld open.;)
    Zelf kom ik niet verder dan knippen en plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een pons kun je vergelijken met een perforator. Deze pons maakt de inkepingen van de Rolodexkaartjes zodat ze aan de standaard blijven hangen en je ze kunt ronddraaien.

      Verwijderen
  8. Mooi, je kaartjes. Het wordt een heel mooi alfabet in je Rolodex.
    Ja, als we nu eens bij de M zouden zijn, dan kon het bij jou maar over 1 iemand gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn weer erg leuk geworden die Rolodex-kaartjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zijn je F kaartjes, kan me wel voorstellen dat je er niet helemaal met je gedachten bij was, er zijn belangrijkere (lieve en schattige) dingen bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kan niet altijd even geïnspireerd zijn, zeker met zo’n afleiding. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vind het een geslaagde serie F uitwerkingen, en wat een toeval dat de pons
    van Irene uitstekend geschikt is voor jouw Rolodex-kaartjes. En dat scheelt
    je een hoop knipwerk.
    Wat zullen jullie met z'n allen heerlijk genieten van Moos en Guus en alles...GENIET!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig gevonden. Geniet van Moos en Guus.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Via jouw reactie op mijn blog (leuk! bedankt!) kom ik hier terecht.
    Mooie kaartjes met de F. Het kaartje met Flow vind ik het leukst.
    Ik neus nog even verder op je blog ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hihi, nee, te dik materiaal lukt niet.
    Blijf jij nou maar gewoon lekker op de roze, euh, blauws Moos wolk zitten, de zijn in freubelen komt wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het zijn weer leuke kaartjes geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha ik zie een filetlapje er tussen. Heb je zo'n grote rolodex dat je al die kaartjes t/m z erin kunt krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik denk dat dat wel gaat lukken hoor... Jouw filethaakgordijntje inspireerde me anders wel:)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...