Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 2 februari 2021

Muizen in huis

Een paar weken geleden kreeg ik via via en uiteindelijk via Corrie de vraag of ik een paar muizen zou kunnen haken. Niet zomaar muizen, maar ze moesten wel een beetje lijken op de muizen in het 
het boek Het Muizenhuis, van Sam en Julia. Kennen jullie dat boek? 

Corrie dacht terug aan deze CAL, maar ik was dat al weer helemaal vergeten. Er werden een paar fotootjes verstuurd, ook weer via via naar de dame in kwestie, die student psychologie is. Ze wil ze gaan gebruiken voor een opdracht tijdens haar studie.
En de modelletjes werden geschikt bevonden en de vraag kwam of er een vader- en moedermuis met 3 kindertjes gemaakt kon worden.


De papa muis werd gehaakt met dubbele draad en hij kwam groot en stevig tevoorschijn. Tjonge, ik vroeg me nog af of hij niet te afschrikwekkend zou zijn, het is net een bodybuilder...

Moedermuis moest ook duidelijk groter worden dan de kindertjes, dus ook zij werd met dubbele draad gemaakt, maar toch net een tikje minder robuust.
Ik had nog gemêleerde katoen liggen en vond dit wel leuk voor haar onesie.
Later vond ik het tòch nog een beetje te kaal en haakte ik een rode poncho erbij, maar die ben ik vergeten op de foto te zetten.










Het was lang geleden dat ik met katoen amigurumi had gehaakt. Het is best een gepriegel, vooral de kleine pootjes. Alle onderdelen worden los gemaakt en je hebt dan ook veel in elkaar te zetten


Ik had papa muis al een keer op Insta laten zien, en ja...toen maakte sommige dames zich zorgen vanwege onze katten. Maar zoals je ziet gaat het goed samen!
We hebben trouwens op dit moment ook weer een echte muis in huis. Maar die krijgen ze niet te pakken en ik geloof dat het ze ook niet eens zo interesseert. Buiten wel, daar vangen ze muizen. En dan komen ze hem binnen brengen....


Vorige week vrijdag was het tijd om langs de visagiste te gaan en een fotoshoot te maken!
Corrie voorziet de muisjes van een blosje...


En toen met het hele gezin op de foto natuurlijk...


En bij ons thuis nog een keertje...


Denk je dat je klaar bent, draai je je om...  Zie je dit...


22 opmerkingen:

  1. Wat een mooie familie!
    Nah, Elizabeth, ze hebbentoch zeker wel een snoepje verdiend na al dat poseren, make-up op hun snoet gesmeerd gekregen en wat dacht je, dat die haaknaald lekker aanvoelt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor, die familie muis, vader, moeder en kindermuisjes.
    Voor een goed doel ben ik ook wel te porren.
    Fijn om iemand blij mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enige muisjes. Een hoop gepriegel met een leuk resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zijn schatjes geworden hoor. Nou ja zo schattig ook niet want ze weten de lekkere snoepjes wel te vinden. Vind je het niet griezelig om iets in opdracht te maken? Maar ook wel een eer dat ze je vragen.
    Laat zien dat je hele mooie dingen kunt maken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig geworden die muizen-familie, priegelwerk, maar het is goed gelukt. Het zijn snoepertjes zie ik, je mag wel oppassen, anders grijp je straks mis als je trek krijgt in een Haags Hopje.
    Een echte muis in huis? Die heeft de poes natuurlijk binnengebracht en het muisje rende voor zijn of haar leventje.
    Gewoon een beetje kaas neerleggen, anders heeft ie zo'n honger :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha....de deugnieten, ze knabbelen meteen je lekkere Haagse hopjes op,
    maar ja het zijn ook kinderen hé. Ze zijn SUPER geworden Elizabeth.
    En Corrie als visagiste dat kan je zeker wel aan haar overlaten.
    ERg leuke kleurrijke muizen familie is het geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi gezinnetje heb je gehaakt!
    Ik kan me voorstellen dat het nogal een priegelwerk was, maar dat was de moeite waard.
    Leuk dat de muisjes voor een studie gebruikt gaan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk stel! Die snorharen, zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo schattig de muizenfamilie. Ja dat in mekaar naaien van de onderdeeltjes houdt mij heel erg tegen. Ik ben daar geloof ik de allergrootste kluns in. Echt sukkelen is dat vandaar dat ik het (tot nu toe) bij 1 amigurigirafje heb gelaten. Maar deze zijn geweldig mooi. En jullie poes? Heb je toevallig die van ons even geleend voor de foto? 2 druppels water die van ons :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schattig muizengezin. De poes is trouwens ook een lieverd om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo leuk en gezellig een muizengezinnetje in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ha ha zo'n familie muis wil ik ook wel in huis !! ze zijn erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is een pracht gezin. En die vader en moeder staan daar zo rustig toe te kijken terwijl het kroost de snoepjes opeet.
    Ik moet zo lachen om die poes die daar zo heerlijk ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn ze klein! Dat is een mooie muizenfamilie geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een enig stel en die foto met de poes is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zulke muizen kun je nog wel thuis hebben. Blijven wel van je kaas af, haha. Leuk gemaakt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig die muizenfamilie, zal zeker soms wel een gepriegel geweest zijn.
    En ja, ik ken die boeken, daar hebben wij er twee van thuis, dan in de friese vertaling.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een dotjes en goed gelukt! Heb je het muizenhuis wel eens in het echt gezien? Je kijkt je ogen uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...