Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 29 januari 2021

Rolodexkaartjes B...

Vorige week liet ik zien hoe ik met balpen een tekening had gemaakt. Misschien had ik het anders moeten noemen... bv balpenschetsen...
Het is echt iets anders dan doodelen of ergens op een blaadje een krabbeltekening maken.
Ik denk dat ik het niet goed heb uitgelegd.

Waar het om gaat, is dat je steeds vanuit hetzelfde beginpunt dezelfde druk uitoefent en dan van daaruit weg krast, waarbij je druk vermindert. Dat laatste gaat eigenlijk vanzelf en geeft de ontspanning.
Door steeds vlakbij elkaar deze zelfde ritmische bewegingen te maken, ontstaat de tekening.
De zachte lijn komt door het wegkrassen zonder druk.
Als je DIT FILMPJE bekijkt, zie je al vanaf de 10e seconde al hoe het in z'n werk gaat.




Maar goed, vandaag dus de Rolodexkaartjes van de woorden die met een B beginnen. 
En daarbij heb ik jullie ideeën weer gebruikt , en zelfs hier en daar een foto gepikt!
Als je daar bezwaar tegen hebt, laat het me dan even weten...

O ja, ik natuurlijk wil ik nog even terugkomen op de tips rondom het gebruik van de Rolodexkaartjes. De vorige keer zat ik te tobben met de onder-en bovenkant. En ik kreeg van jullie zulke heerlijke nuchtere tips... Weet je, ik ben gewoon niet sterk in ruimtelijke oriëntatie en dat blijkt ook hier maar weer!
Vanaf nu ga ik de spinderkaartjes aan beide kanten bewerken. 





Ik ben benieuwd wie van de andere deelnemers deze week ook weer iets gemaakt heeft over de letter B. 

14 opmerkingen:

  1. Met de B is dus ook heel wat te bedenken, dat zal niet voor elke letter gelden. Leuk gedaan zo. Nu heb je meer een "bladzijde-idee" en wordt je papier goed benut.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je dat ik me al verheugde op je Rolodex? Ik vind het zo'n leuk idee en ik was dan ook reuze benieuwd wat je er deze week mee gedaan zou hebben. Leuk dat je foto's gebruikt van de deelnemende blogs, zo worden alle creaties en alle deelneemsters echt 'één'!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou het bij 1x de letter B. Mooi gedaan en natuuuuurlijk mag je mijn foto's gebruiken. Heel verrassend ik dacht bij de eerste oogopslag he dat broodje ken ik. Moest ik toch nog even doorlezen ha ha ha ach ja . Gek ik kijk altijd eerst naar de foto voor ik begin te lezen. Wij bakkeren wat af momenteel vandaag gaan we weer iets anders maken. Stond eigenlijk op de planning voor morgen maar kleinzoon Lukas komt langs beetje sneu want morgen is ie weer weg, Beetje verwen oma spelen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk, de verzameling B's van alle BLOGS!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer gezellig bezig geweest met de volgende letter. Van de B is veel te maken. Ben benieuwd naar de C, toch iets moeilijker dacht ik, maar je komt vast wel op verschillende ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk dat de boterbloem ook in je Rolodex mag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoe je bezig bent met de Rolodex. Er zijn veel B's dat wordt minder met de C.
    Ben erg benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk Elizabeth, dat de boekenleggers er op mochten, geen probleem hoor.
    Ik heb er nu nog 1 over en ben druk bezig met de volgende serie.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat wordt een aardige verzameling van wat iedereen maakt, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een werk heb je erin gestoken, maar met een heel mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vind het echt een heel leuk idee Elizabeth, op deze manier komt
    de hele groep bijeen in die prachtige Rolodex standaard. Grappig
    als je opeens je eigen foto's tegenkomt en zo ervaart iedereen
    dat ook lees ik hier wel, vind het juist heel erg leuk. Het lijkt
    me ook heel erg leuk om er mee bezig te zijn, op naarde volgende serie.....

    Heel fijn weekend,
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een leuke Rolodex wordt het toch. Ik vind het heel creatief wat je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee om je Rolodex zo te gebruiken :) alle creatieve ideeën zo opslaan :)
    Een aantal bloggers doen 2x mee, dat gaat mij niet lukken, leuk dat de crea 2021 zo'n succes is
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk weeral maar nu ben ik toch even moeten gaan opzoeken wat Rolodex kaartjes waren. Ik had daar nog niet eerder van gehoord. Klinkt dat erg stom?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...