Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 5 februari 2021

C --> ... Crea 2021

Bij deze uitwerking wilde ik gebruik maken van crêpepapier om de achtergrond kleur te geven.
Helaas had ik dat niet, en ik kon er ook niet gemakkelijk aan komen. Dus ik heb iets ander papier gebruikt.
Ik had een leuk stukje op een blog gezien, waarbij de achtergrond van een canvas  op deze manier  werd gekleurd. Bij mij gebeurde het dus wat simpeler, maar ik ben vast besloten om het nog eens uitgebreider te doen.

Drie kleuren, waarbij blauw en geel in cirkels werden geknipt. 

Mijn achtergrond spoot ik nat met de plantenspuit, daarna werd het papier erop gelegd en spoot ik het nogmaals nat. 

Na drogen heb ik sommige stukjes nog een keer verlegd en opnieuw bevochtigd.



Het plan was om cactussen te maken en daar een soort collage van te maken. Een echte collage (coller = lijmen) is het niet geworden, maar ik moest wel goed rekening houden met de compositie om een ​​evenwichtig geheel te krijgen.
De cactussen zijn geknipt uit groene pagina's van tijdschriften. En laat ik daar nu ook nog een c-woord op tegen komen ... courgettes .... en ik hoop maar dat het een creatief geheel is geworden ...


De cirkels komen weer terug in de accenten op de cactussen en in de letter C

En wat zouden de andere bloggers gemaakt hebben bij deze letter?
Hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

26 opmerkingen:

  1. Dat is weer lekker Creatief wat je gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukerd. Collages maken: ik snap gewoon niet hoe je het doet. De techniek snap ik natuurlijk wel, maar hoe je het verzint! Echt heel knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk nou, dat is je toch weer geweldig gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, crèpepapier geeft af! Daar ben ik als kind eens achter gekomen toen ik een zelf een onderzetter van crèpepapier had gemaakt en die op mijn witte jurkje had gelegd en daar mijn glas limonade op vasthield....
    Maar om op deze manier een achtergrond te maken, daar had ik nooit aan gedacht; wat leuk om daar kennis mee te maken!
    Jammer dat je geen crèpepapier in huis had, maar je kon het gelukkig toch oplossen. Welk papier geeft er nog meer zo mooi af? Zal ik je wat zeggen: ik vind jouw resultaat mooier dan het resultaat op internet. De cactussen zijn super gelukt; door de lichtval op de oorspronkelijke foto's is het nu net alsof ze met z'n drietjes op een zonrijke dag in de schaduw van een boom staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je complimenten Marjan... Ik weet niet hoe dat papier heet; het is een soort handgeschept gekleurd papier en voelt vloe-achtig aan, maar het is geen zijdevloei..

      Verwijderen
  5. Je hebt weer flink je best gedaan. Cactussen, dat zou nou niet het eerste woord zijn wat in me opkomt als ik aan de letter C denk. Maar daar is natuurlijk ook veel bij te bedenken.
    Vooral die courgette-cactus is heel leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat creatief bedacht dat je de C vele malen terug laat komen.
    Mooie uitwerking.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk die cactussen en dat gewoon uit tijdschriften, creatief hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig idee van dat crêpe-papier. Ik ga dat ook eens op een stofje proberen. Ik vind je cactussen heel mooi gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig, wat supermooi die cactussen en courgettes! Gek hè, ik was de courgette helemaal vergeten om bij het lijstje te zetten van eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer een mooie uitwerking, daar komt nog heel wat denkwerk bij kijken :)
    Een groene Collage van courgette en cactus, over een tijdje kunnen we weer courgette's gaan zaaien :)
    Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Great, Elizabeth! I love cacti! Those in the center look like prickly pears ... so common in my part!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow dat heb je weer bijzonder mooi gedaan om de C terug te laten komen in de materialen en de composite en de cactussen. Heel leuk om naar te kijken. Ik word er vrolijk van! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze achtergrond vind ik zeer geslaagd Elizabeth, de kleuren vloeien op deze
    manier gemaakt mooi in elkaar over heel subtiel. Op deze manier krijg je een mooie
    dieptewerking met de cacteeën op de voorgrond. Mooie cactusmal heb je gemaakt,
    en heel geslaagd alle groene gekleurde stukjes papier die je hebt gebruikt, zie
    er bijna de zon op schijnen. Leuk ook de tekst in de letter C, en twijfel maar
    niet want het is zeker een creatief geheel geworden!!! Ik krijg de indruk dat
    jij dit jaar de zesentwintig letters gaat gebruiken om 26 technieken uit te gaan
    proberen, of heb ik het mis???

    Fijn weekend,
    groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, je zit wel in de buurt wat betreft je indruk/idee over de 26 letters...
      Ik kom er nog een keertje op terug!

      Verwijderen
  14. Wat leuk dat er zóveel C-woorden in je werkstuk zitten.
    Erg mooi bedacht en uitgevoerd weer.
    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke uitvoering van de C. Mooi met die bloemetjes erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jammer dat je geen crepepapier had, maar op deze manier is het je toch nog gelukt om een mooie collage te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi, de cactussen en courgettes op de voorgrond. De letter C op de achtergrond, maar die nodigt wel uit om te zoeken naar de andere c-woorden.
    Groet, Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo leuk gemaakt weer, je cactussen zijn geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed gelukt! Ik vind het elke weer leuk om te lezen hoe je tot het eindproduct komt.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig steeds weer een andere manier om er iets moois van te maken. Ik snap niet hoe jullie dat steeds weer voor elkaar krijgen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...