Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 21 juli 2020

Nog meer slofjes ...

Als je sokken breit, begin je in de meeste gevallen bovenaan bij de boord, alhoewel er ook fervente breisters zijn die liefst bij de teen beginnen.

Bij het breien van de verschillende babyslofjes&babyschoentjes heb ik me een beetje verbaasd over de verschillende aanpakken.
Op zich brei ik graag sokjes in het rond, maar deze werden allemaal heen en weer op 2 pennen gebreid.

De groene en crèmekleurige slofjes die ik de vorige keer liet zien, beginnen met een zooltje, waarbij je later steken aan de zijrand opneemt en verder neemt. Op de foto's bij het patroon is dat ook goed te zien.
De blauwe sandaaltjes starten met veel steken en aan de onderkant, waarbij je later de midden ondernaad dicht moet naaien.


Deze schoentjes beginnen echter net boven de zool! Dat was ik nog niet eerder tegen gekomen.
Na een paar rechte naalden begin je aan het open patroontje, vervolgens de neus en de zijkanten van het schoentje.
Als laatste moet je dan nog een zooltje breien en daar ging het een beetje mis...


Het werd zo'n gek ding... en dacht niet dat dit goed zo komen. Dus ik breide een rechthoekig lapje, nam de steken aan de onderrand op en breide zo de zool vast aan het schoentje...



En toen vond ik het maar een lomp ding en was ik nòg niet tevreden...


Een beetje naar eigen inzicht heb ik een zooltje gebreid dat passend was bij het schoentje


Het smalste deel is de achterkant. Daarna heb ik het met de hand in het schoentje gezet, dat ging een stuk vlotter dan breiend en het is ook minder dik.



De schoentjes zijn een patroon van Erika Knight en kun je HIER vinden.


16 opmerkingen:

  1. Geweldig. Wat een werk en wat leuk om te lezen hoe het moet. Ik zou er niks van bakken, maar jij wel. De slofjes zijn enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is nog best een werkje om die leuke sokjes te breien, maar zolang je het zelf leuk vindt is het spannend toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo ingewikkeld voor die kleine slofjes, maar het resultaat mag er zijn, zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo maak jij weer je eigen versie, leuk hoor! Mooie slofjes zijn het!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze heel erg mooi, maar om het zelf te breien is het mij te ingewikkeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zoveel manieren manieren om baby slofjes te breien. Leuk en snel klaar, tenminste als het patroon goed is. Grappig zijn ze wel. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zooltje heb je goed bedacht Elizabeth, veel fijner en een
    stuk minder propperig. Echt heel schattige slofjes die
    heel lief staan om kleine kindervoetjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig dat babysokjes op zoveel verschillende manieren gebreid kunnen worden. Dit keer had je er een flinke kluif aan, maar gelukkig heb je al heel veel ervaring en wist je weer een paar schattige sokjes te maken!
    (ja, ik ben zo'n breister die de sokken bij de tenen begint: dan kan ik de sok steeds passen, hoef ik later geen teen meer dicht te naaien/kitchenen en kan ik de lengte van de sok aanpassen aan de hoeveelheid garen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sokken of sokjes breien is voor jou ook een dingetje maar de sokjes zien er zo lief uit. Uithalen en opnieuw beginnen is het enige wat je kunt doen als het niet geworden is wat je er van verwacht. Met mijn sokken is het goed gekomen en bij jou sokjes ook dus een duim voor onszelf.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind al die breiwerkjes altijd weer fantastisch?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lieve slofjes maar inderdaad wat een ingewikkeld gedoe voor zo'n klein werkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super leuke en mooie slofjes. Maar wat ren gepuzzel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh ik ben helemaal in 😍! Geen idee waarom maar ik zit plotseling in de babyslofjes-breifase. Ze zijn zo lief om te zien en leuk om te maken! Je hebt en ziet al snel resultaat. Nu kan ik alleen op geen enkele manier aan het patroon komen via Ravelry, het is niet (meer) te downloaden?! Help 🤔🙏

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...