Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 24 juli 2020

Orange ... Crea 5220 (week30)

We zijn inmiddels alweer ruim over de helft van de opdrachtenlijst van Crea 5220. Vinden jullie het nog steeds leuk?
Ik meestal wel, maar soms zou ik ook wel eens wat andere dingen willen uitproberen en oefenen. En daar komt eigenlijk niet van, omdat je toch de druk voelt van de volgende opdracht (en).
Er is een hele lijst van dingen die ik wel eens wil proberen, en gelukkig kon ik er daar één van gebruiken voor het thema 'orange'...



Het is een watercolor tutorial van Anthony van Watercolor Affair. Aquarelverven lijkt gemakkelijk, maar er is heel veel oefening voor nodig. Mijn leerpunt is wel dat ik teveel in de eerste fasen wil en het daarmee verknoei. Juist het laag op laag werken en tussendoor goed laten drogen moet ik leren.

Het papier van mijn Art Journal is niet specifiek geschikt voor aquarel, maar ik probeerde het op de rechterbladzijde toch maar, en het viel mee omdat ik niet al te nat heb gewerkt.
De linkerpagina was al aardig toegetakeld en daarom heb ik aan die zijde maar op een los papier gewerkt.


De letters zijn gemaakt m.b.v. een sjabloon en later ingekleurd met een brushpen.
Vergeet ik nog te vertellen dat ik de witte achtergrond weg gewerkt heb met okergele Decorating Chalk. Daar ben ik toch echt een fan van, ze komen erg vaak van pas!
Uiteindelijk heb ik met potlood nog de stappen van de tutorial vermeld.

Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Akkelien
    -  Sandra
    -  Loes
    -  Toos
    -  Carmela en Davide

Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!

21 opmerkingen:

  1. Wauw! Echt goed gelukt.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi Elizabeth! Knap dat je het aquarelleren volhoudt en zo steeds weer eens stap verder komt. De schijfjes op de rechterbladzijde zien er mooi uit en ook de close-up mag er wezen. Je hebt er vast heel wat uurtjes aan gewerkt. De achtergrond van Chalk kleurt heel mooi bij de sinaasappelschijfjes, leuk dat de stappen van de tutorial erbij staan; ze zijn licht van kleur en vallen daardoor niet te veel op, maar ze completeren wel mooi het geheel.
    Aquarel.... ik heb het nu een paar keer geprobeerd, maar ik kan het nog steeds niet leuk vinden. Wel gebruik ik het steeds meer om achtergronden van te maken (gewoon lekker met een kwast kleur verdelen en water laten lopen; spelen dus eigenlijk).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat bij aquarel erg belangrijk is.. kwaliteitsverf en papier...

      Verwijderen
  3. Oh ja, net als jij (en net als vorig jaar) loop ik af en toe vast door de opdrachten. Het nadenken over hoe ik het zal uitwerken vraagt dan best veel creativiteit (in mijn hoofd) en tijd. Er blijft dan niet veel tijd over voor het 'doen waar ik zin in heb'.
    Ik heb ook een aantal opdrachten gemaakt waarover ik niet tevreden ben. Natuurlijk kan ik daar altijd later nog een vervanger voor maken, maar dat vind ik niet in mijn idee over Crea5220 passen: ik wil iedere week leveren wat gevraagd wordt en daarna doorgaan met de volgende.
    Kortom: soms heb ik best last van een 'blokkade'. Aan de andere kant vind ik het ook wel fijn om iedere week een opdracht te hebben, om gericht aan iets te werken.
    Natuurlijk denk ik af en toe al na over volgend jaar: wel/niet een nieuwe lijst? wel/niet zelf meedoen? wel/niet deadlines stellen? wel/niet streng zijn voor mezelf?
    Maar gelukkig is het nieuwe jaar nog ver weg en kan ik nog lekker verder denken.....
    Maar nu eerst: fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heerlijk Oranje uit. Ik zou zo een partje lusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er leuk uit. Die sinaasappel is om zo in te bijten!
    Wel jammer dat je een beetje druk voelt omdat je "bij" wilt blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je sinaasappelschijfjes zijn heel goed gelukt.
    Prachtig die kleur om zo in te bijten mmmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Appeltjes van oranje, het ziet er echt prachtig uit, én heerlijk, ik krijg er gewoon zin in!
    Ik vind het juist zo leuk dat jij en Marjan zoveel technieken uitproberen!
    Ik vind het ook nog steeds leuk om op mijn manier mee te doen aan jullie Crea-challenge. Ik denk wel vaak wat vooruit, maar gebruik vaak iets wat ik al eerder gemaakt heb. Nog steeds leuk om bij een woord een blog te bedenken!
    Groetjes en fijn weekend,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gelukt is deze opdracht!
    Vind van de achtergrond net of je sinaasappelsap hebt geknoeid op de bladzijden. 😁
    Veel plezier met je nieuwe opdracht voor volgende week.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er erg vrolijk uit. Ik reageer weinig op dit onderwerp, heb er niet zo veel mee, maar kijk wel altijd even.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee om sinaasappelpartjes te maken en wat ziet het er zo leuk uit, goed geslaagd het aquarelleren!
    De letters die je met een sjabloon hebt gemaakt zijn ook echt prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi gedaan. Aqualeren is een moeilijke maar mooie techniek. De Orange zie er uit om op te eten. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat vind ik dit ontzettend mooi geworden Elizabeth, en heel goed geluk
    ook!!! Met aquarellen maken moet je inderdaad vaak engelen geduld hebben.
    Wat een fantastisch leerzame site waar je de link van gaf.
    Ook ik herken de tijd die alle thema's vragen, en dat er vaak weinig tijd
    over blijft voor andere experimenten. Dat komt natuurlijk ook omdat we het
    met volle overgave willen doen om een zo goed mogelijk resultaat naar
    tevredenheid willen voltooien. Een karakter trekje waar je toch heel trots
    op mag zijn. Persoonlijk herken ik dat heel erg. Een ander legt b.v.[om even
    bij de sinaasappels te blijven] 1 sinaasappel op een mooi schaaltje en voila....
    het thema is voltooid, maar zo zitten wij niet in elkaar, en gelukkig maar
    zou ik bijna zeggen, [als ik dat al mag zeggen, bloos]
    Je sinaasappel schijfjes zien er heel aantrekkelijk uit met mooie accenten,
    en leuk dat je op de achtergrond subtiel de tutorial hebt vermeld.
    Denk dat je nu vast eens vaker met aqauqrel gaat experimenteren, heel leuk.

    Heel fijn weekend,

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ik er nog even bij te schrijven dat ik het nog steeds HEEL erg
      leuk vind om wekelijks een opdracht te voltooien, 🟠

      Toedelsssss

      Verwijderen
  13. Om te beginnen, ik vind het nog steeds heel leuk om mee te doen al lukt het niet altijd. Daarom was ik gisteren ook zó blij dat het op de valreep toch nog was gelukt. De keren dat ik niet heb meegedaan zijn wel nog open in mijn werkboek en sommige pagina’s zijn zelfs half af. Heb nog steeds het idee voor inhaalactie’s, maar ja de tijd ontbreekt me. Dit is ongeveer zo’n zelfde situatie als wat ik wel eens lees over half afgewerkte borduursels, quilts, of brei en haakwerkjes. Maar goed, de intentie om het af te maken is er wel dus wie weet !
    Nu jou bijdrage van deze week. Wat is er mooier dan voor het woord oranje een sinaasappel te gebruiken. Het is weer een heel mooi geheel geworden en het is ook zo geweldig dat je steeds verschillende technieken gebruikt. Zeer creatief ben je.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig, wat een leuk zomers onderwerp!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful and vitaminic! Yes! It's interesting to have a subject to work on with fantasy during the week! In this period, moreover, it helped me to remove negative thoughts and smile! I also learned a lot...You are fantastic!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat prachtig gestyled weer... ik vind dit toch zó knap. Ik bak hier niets van. Ach... ieder z'n talenten, denk ik dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke oplossing weer. Ik zou gewoon aan de kleur oranje gedacht hebben, maar jij maakt er weer iets heel moois van.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...