Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 14 juli 2020

Groen babydekentje




Het had even wat voeten in de aarde, maar ook het groene  dekentje is nu af. Ruim een week geleden kreeg ik een hele zere bovenarm, en ik dacht even aan een slijmbeursontsteking.
Ik ben niet naar de dokter geweest, maar heb eerst maar eens 3 dagen rust gehouden met die rechterarm. Want ja, ik had hem toch echt wel overbelast ...
Daarna ben ik weer voorzichtig begonnen met haken en breien, en het gaat tot nu toe gelukkig goed!



Het (gratis) patroon is van Auroraknit en hier te vinden op Ravelry. Het is een leuk afwisselend dekentje om te breien, en niet al te moeilijk. De boordsteek was wel nieuw voor me, en die heb ik een paar keer over gedaan omdat het werk na de boord behoorlijk ging intrekken. Tenslotte is de onderboord gebreid met een hele maat dikkere naald, en nòg trekt het iets. De eindboord heb ik daarom maar gewoon weer in ribbelsteek gedaan.



Ik breide het dekentje op naald nummer 5 met Royal van Zeeman in deze zachtgroene kleur.
De afmetingen zijn 72 x 90 cm en ik gebruikte zo'n tweeënhalve bol; 250 gram acrylgaren.

En natuurlijk werd er weer iets extra's gemaakt bij dit dekentje!



Bij Kimberley zag ik dit leuke knuffeldoekje en deze kon ik echt niet weerstaan. I.p.v. fleece heb ik een wit spuugdoekje gebruikt en dat gefestonneerd.

15 opmerkingen:

  1. Wat een mooi dekentje is het geworden. Ik ben helemaal fan van de kleur. Ook het knuffeltje is mega schattig. Ja wanneer je zo druk met handwerken bent, willen de schouders, ellebogen, polsen ... wel eens protesteren. Je deed er goed aan van een paar dagen rust in te lassen. Fijn dat je zo het dekentje toch klaar kreeg. Ik ga het zeker onthouden want ik vind het super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie kleur dekentje. En dat knuffeltje - spuugdoekje, geweldig. Heel mooi setje. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig, mooie kleur en een fantastisch setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi dekentje samen met het knuffeltje een lief geheel. Ook een mooie kleur. Brei je al die lieve dingen voor het goed doel? Daar zullen ze echt blij mee zijn. Wat een geluk dat het beter gaat met jou arm want een slijmbeurs ontsteking is echt niet prettig.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een prachtig dekentje! Mooie kleur, mooi patroon en heel mooi gebreid. Het knuffeltje vind ik ook heel leuk, slim om een spuugdoekje te nemen, fleece pluist teveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi ook het knuffeltje schattig met een spuugdoekje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig dekentje, ook de kleur. Leuk zo samen met het knuffeldoekje. Gelukkig dat je op tijd rust nam, anders kan het lang duren voordat het over is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig dekentje. Leuk met die gaatjesrand er in.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geluk Elizabeth dat na een paar dagen rust je arm weer op krachten kwam,
    en je voorzichtig verder kon met dit prachtige dekentje. De eerste foto is
    zoooo schattig, echt vertederend om de zien, dat lieve knuffeldoekje, in gedachten
    zie ik dat in de handjes van een kleintje. het is een prachtig geheel geworden,
    mooie afwisseling van steken en de kleur van het garen vind ik heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtig setje in een hele mooi neutrale kleur.
    Goed dat je het even rustiger aan gedaan hebt. Zo kun je een hoop ellende voorkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeps...mijn reactie is weg... Ik hoop maar dat ie nu bij jou ligt😉
    Het dekentje is weer een juweeltje. Jammer dat de boordsteek wat tegenviel, maar je hebt in ieder geval weer even wat nieuws kunnen proberen.
    Je knuffeltje ziet er zó lief uit met de pootjes rond het doekje...😍

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een prachtig setje geworden. De kleur is ook zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad een prachtig setje! Heel lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige deken. En hele mooie set. Hopelijk blijft de pijn weg.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...