Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 17 juli 2020

Star ... Crea 5220 (week 29)

Met een redelijk omlijnd plan ging ik op zoek naar een donker achtergrondpapiertje voor de uitwerking van deze week.
En toen ontdekte ik iets in mijn laatje, dat ik niet kon negeren...


Zeg nou zelf... die achtergrond vraagt er toch om om deze week gebruikt te worden?
Maar daarmee viel mijn plannetje wel meteen in duigen, omdat het niet te combineren viel met deze achtergrond.


Gelukkig lagen er nog 2 uitgescheurde tijdschriftbladzijden om de werktafel, en één daarvan bleek meteen bruikbaar en toen was er in no time een nieuw plan geboren. Gelukkig maar, want voor hetzelfde geld loop je meteen vast en lukt het niet meer.
Wat ook hielp was dat ik een passende quote ontdekte:

Keep your eyes on the stars,
and your feet on the ground.
(Theodore Roosevelt)

Er werden verschillende maten sterretjes geknipt en na wat schuiven opgeplakt.


De uitgeknipte figuur liet links en rechts nog wat restpapier na en ik toen ik de quote nog eens goed tot me liet doordringen, werd het duidelijk wat ik daar nog mee kon doen!


In ben in principe snel beducht voor teveel... , maar deze vormen kregen toch een subtiele aanzet met de Posca paint marker
Ik wilde daar ook de tekst mee schrijven; als je goed kijkt, zie je het begin al. Maar het materiaal van het zachte vloeiachtige sterrenpapier zuigt de verf op en je krijgt daardoor geen duidelijke letters.
Dus toen heb ik het maar anders op gelost...



Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Loes
    -  Nel
   

Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!

14 opmerkingen:

  1. Dat is je weer goed gelukt. De pagina is erg harmonieus geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, die achtergrond is inderdaad perfect. En een beetje goede quote!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat prachtige achtergrondje lag natuurlijk te schreeuwen in de kast en gelukkig hoorde je het. ;o)
    Zo kan een plan ineens heel iets anders worden; dat is het leuke van creatief bezig zijn. Je kan zien dat je heerlijk aan het werk bent geweest. De achtgronden van sommige sterren passen perfect bij de blijde figuur. En die voetjes aan de zijkant die maken het af; die refereren zo mooi aan de spreuk. De spreuk zelf komt nu inderdaad beter uit, gelukkig had je nog een stukje blauw in huis ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De achtergrond is al mooi van zichzelf en van de sterren en het figuur wordt je echt
    vrolijk van, het past precies bij de quote.
    Het geheel is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe de dingen in elkaar vallen. Leuk dat je bedachte idee kon vervangen door een spontane ingeving met goede afloop. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind dit toch zó knap Elizabeth,erg leuke tekst ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi geworden en de persoon lijkt wel doorschijnend van boven!
    De tekst is geweldig.
    Fijn weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The background is perfect!The added figures and the text make him "happy"!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo grappig te lezen hoe de dingen kunnen lopen, maar ik kan me goed
    voorstellen toen je deze achtergrond zag dat je wist dat je deze
    ging gebruiken. Geweldig dat door er wat spulletjes die op de werktafel
    lagen meteen een nieuw plan geboren was.
    Vind de uitwerking zeer geslaagd sowieso maar in combinatie met de quote
    helemaal TOP!!! Wat heb je die sterren trouwens mooi gelijk geknipt,
    zelf heb ik ze vrij uit de hand geknipt en dat is bij mij goed te zien😀
    Zo grappig die voetjes rondom.

    Fijn weekend,
    groetjes Josephine ⭐⭐⭐

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt super, je hebt de quote heel letterlijk uitgewerkt.
    Ja soms kun je dat hebben hè, dat je pen op een bepaald soort papier niet zo’n mooi effect geeft, maar je vind altijd weer een oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtig resultaat voor de weekopdracht. De achtergrond is er voor gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt er weer iets moois van gemaakt.
    Werken met papier is niet zo mijn ding maar ik bewonder wat jij maar ook de anderen er steeds weer van maken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hier staat iemand de sterren van de hemel te zingen. Echt weer heel mooi gedaan. Ik vind het ook steeds leuk om te lezen hoe alles tot stand is gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Misschien niet het idee wat je in eerste instantie had maar ik vind het een hele fraaie collage geworden. Ik ben trouwens nu wel benieuwd naar het oorspronkelijke plan. Kun je het nog ergens anders toepassen?
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...