Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 10 juli 2020

Doodling... Crea 5220 (week28)

Het is heerlijk om doodles te maken en we doen het van tijd tot tijd allemaal.
Maar als thema voor Crea 5220 kijk je er toch iets serieuzer tegenaan.



Ik trok mijn lades open en zag daar weer mijn doosje Gelatos van Faber-Castell liggen.
Deze crèmige en in water oplosbare krijtjes gebruik ik eigenlijk niet zo vaak. Ik vind het lastig om er netjes mee te werken en heb bovendien al vele fineliners en markers verpest omdat ze niet matchen met de wat vettige krijtjes...



Maar ik besloot het deze keer andersom te doen! Eerst het werk met de zwarte markers, en daarna de Gelatos gebruiken.
Er werd een raster getekend (ideetje van internet), eerst met potlood en daarna met zwart erover heen. Meestal heb ik een los blad naast me om wat te experimenteren...



Op het laatste moment heb ik de doodles tòch niet met de zwarte markers gedaan, omdat ik bang was dat het geheel te druk werd.
Door niet te veel druk op de krijtjes te zetten, krijg je dit streperige effect. Maar je kunt met je vingers de kleur wat uitwrijven en daarna met dezelfde kleur of een iets afwijkende tint doodles maken.


Het was heel plezierig werken, af en toe moest ik wel goed mijn vingers poetsen omdat anders de kleuren door elkaar heen geveegd werden.



Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Petra
    -  Loes


Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!


16 opmerkingen:

  1. Je rasterwerk is al een kunstwerk op zich, wat gaaf zo met de golvende lijnen.
    Je doodles in ton-sur-ton kleuren zijn delicaat, mooi zoals ze nu zichtbaar zijn maar niet té.
    (al maakt het me tegelijkertijd benieuwd hoe het er uit zou zien mét zwarte randjes ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me moeilijk werken met dat krijt, maar jij hebt er duidelijk ervaring mee, mooi !
    Ik kende ze niet eens, een leek ben ik op dat gebied !
    Goed weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi en leuk resultaat. De kleurtjes maken er een kleurrijk geheel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi kunstwerk. Je zou het inlijsten en ophangen. Prachtig. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Very beautifull! The colors have a magnificent consistency.Still a nice effect!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk gedaan met al die kleuren. Ik zag er dansende vrouwen in.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Zo vrolijk ook met deze zonnige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wist niet wat ik mij van deze opdracht voor moest stellen. Maar het is je gelukt om er iets fleurigs van te maken.
    Fijn weekend.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi kleurrijk geheel is het geworden, het zwart/wit raster
    op zich vind ik al heel erg mooi, {lijkt me ook erg geschikt om in elk
    vakje allerlei teksten te verwerken} Prachtig hoe je gewerkt hebt met
    Gelatos krijtjes van Faber-Castell, je doodles in kleur weergegeven, MOOI.
    Vind het een zeer geslaagde uitwerking, warme kleurcombinatie en de
    vormen van het raster geeft deze uitwerking veel beweging.

    Fijn weekend,
    Groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een vrolijke boel is het geworden. Ik vind Gelatos ook heel fijn om mee te werken, want je kunt er zo fijn mee “vingerverven”. Hoe meer ik voel wat ik doe, hoe ontspannener het is om te kliederen, zoals ik dit altijd noem.

    Jouw ervaring met het verpesten van markers (stiften, fineliners, pennen) deel ik. Al heel wat weg moeten gooien. Vraag me altijd af wat anderen gebruiken die wel ná de Gelatos nog weer met zwart er over heen tekenen? En of dat dan in Nederland te koop is.

    Heb je voor de witte lijnen (toch) een gelpen kunnen gebruiken?

    Hoe dan, ook, heel fleurig, mooi ook die ton-sur-ton waardoor het heel veel kleur heeft en een soort gelaagdheid of diepte.. Binnenkort doe ik graag mee aan één van je challenges of thema’s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, het wit lijkt misschien wit.. maar het is een lichte ondergrond.

      Verwijderen
  11. Heel erg mooi, weer een zeer geslaagde Crea. Leuk dat je telkens andere materialen gebruikt, met mooie kleuren die goed uitkomen in het raster.
    Geweldig dat je ook verschillende motiefjes hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is heel mooi geworden met die ton-sur-ton. Dat ga ik ook eens uitproberen. Oh ik heb nog weken nodig om alles uit te proberen wat ik hier zie. Begrijp ik uit de roze strook dat je ook wat van je krijtjes weg kunt schrapen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat heb ik met een Crayon gedaan; lichtere kleur en harder materiaal...

      Verwijderen
  13. Weer zo'n fraaie uitwerking. Ik vind dat ton-sur-ton mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...