Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 27 mei 2019

Wolplein

Vandaag was ik met vriendin J. naar Wolplein in Zaltbommel. Zijn jullie wel eens bij Wolplein inspiratiecentrum geweest?


Meteen bij binnenkomst zagen we de Droomdeken 3.0 liggen, die we allebei gehaakt hebben. 
Nou ja, ik ben nog bezig met de franje en dat gaat niet helemaal over rozen dus ik keek nog even goed hoe het er bij de voorbeelddekens uit zag en ik denk dat ik maar niet moet zeuren...




Het is heel ruim opgezet en alles ligt per merk in de schappen. Van elk bolletje meestal maar één exemplaar. Het is de bedoeling dat je shopt met zo'n doorzichtig bakje zoals je aan de zijkant van het schap op de foto hierboven ziet opgestapeld. Je legt daar de artikelen in die je wilt hebben en later ga je naar het bestelpunt en kun je aan de medewerkster aangeven hoeveel bollen je van een bepaald garen en/of kleur wilt hebben. De opdracht wordt dan per computer naar beneden gestuurd en even later komt via de koker de bestelling naar boven en kun je afrekenen. Wat een slim systeem!
De medewerkster maakt je bakje weer leeg en legt alles op de juiste plaats in de winkel terug.


Er zijn verschillende ruimten om te snuffelen en te oriënteren. Verder is er een enorm assortiment aan boekjes, en alles is in te zien. Je kunt er ook rustig bij gaan zitten en er zijn verschillende hoekjes voor kinderen om te spelen. Allemaal heerlijk relaxt... 
Je mag koffie of thee pakken, er staat een pot met koekjes...
Hahaha, ik zit een beetje reclame te maken geloof ik!



Maar eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit zo'n groot assortiment bij elkaar gezien. 
Het gevaar is wel aanwezig dat je door de bomen het bos niet meer ziet...
Gelukkig had ik iets specifieks waar ik naar op zoek was, en dat is gelukt ook.


Het is merano wol van Lana Grossa Cool Wool, prachtig dun garen en in heel veel kleuren. Deze drie bolletjes mochten met mij mee naar huis en ik ga lekker nog niet vertellen wat ik er van ga maken...



En toen zagen we ook nog dit kleedje... gemaakt van gebreide vierkantjes in deze harmonieuze kleuren. Oh, we waren er allebei WEG van!
Maar ja, toen kwamen de twijfels... want die tinten passen niet in ons interieur.. 
't Kan natuurlijk wel voor buiten op de tuintafel.. of een kussen...
Nou ja, voorlopig dromen we er nog even van!

Update: blijkt het kleedje een heus babydekentje te zijn! En HIER vind je het gratis patroon op Wolplein...


31 opmerkingen:

  1. Ik ben er nog nooit geweest, maar het ziet er wel heel aantrekkelijk uit. Helaas is het een beetje ver rijden, dus het zal er wel nooit van komen.
    Je houdt ons weer lekker in spanning over het project met de mooie bolletjes. En ik vind dat je wel heel bescheiden ingekocht hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je er zo'n goed gevoel over hebt! Mijn 1e (en 2e/laatste) keer was helaas niet zo. Had echt naar het moment uitgekeken, een beetje het gevoel dat je jaar een snoepwinkel mocht. Alleen was de dame die me hielp ongesteld denk ik 🙈 wat je zelf ook zegt, als je niet oppast, zie je door de bomen het bos niet meer. En ik had nog niet veel ervaring, het garen waar ik naar vroeg hadden ze niet. Was blijkbaar al tegen het zere been en een zinnig alternatief kwam er niet uit. Waardoor ik best wel een kater had ma afloop.
    Maar goed, wie weet een volgende keer een andere ervaring. Vind je blogbericht heerlijk om te lezen, ook wel weer heel leuk dat het weer meer op haakgebied is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je niet zo'n goede ervaring had! En ik begrijp dat het overweldigend kan zijn om zoveel verschillende soorten garen in alle mogelijke kleuren bij elkaar te zien. Mijn vriendin had dat ook wel een beetje. Zelf was ik gericht naar iets op zoek, en dat hielp me wel.

      Verwijderen
  3. Ohhh, dat is een eldorado zeg, ben meteen wel weer nieuwsgierig naar je nieuwe projectje. En dat kleedje, wauw, zie het zomaar in de kleuren rood, groen en wit onder de kerstboom liggen. Zo'n mooi motief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is iets te ver voor mij uit de richting.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om al die foto's te zien van de inrichting. Knap dat je van al die bollen er maar 3 mee naar huis genomen hebt.
    En dat kleedje..... in een andere kleur zou het me misschien aanspreken maar dit is wel heel zoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er wel heel gezellig uit. Voor mij maar 3 kwartier rijden dus best wel te doen. Ik ben benieuwd naar je projectje. Wanneer mogen we het weten? Mooie kleuren! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee ben er nog nooit geweest maar het lijkt meer een heerlijke
    plek om rond te snuffelen en inspiratie op te doen.
    Het ziet er allemaal keurig geordend uit. Wat goed de het gene
    waarna je op zoek was ook aanwezig was, en nu maak je mij heel
    nieuwsgierig wat je daar van gaat maken ;-))
    Het was ongetwijfeld een gezellige dag.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk al die bollen in verschillende kleuren. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk kiezen is. Je hebt je netjes gedragen, maar 3 bollen.
    Denk dat het iets voor Guus gaat worden?
    Dat kleedje is leuk, maar die kleuren zijn niet echt mijn ding, maar het kan natuurlijk in alle kleurcombinaties leuk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie winkel en ook nog in een leuk stadje. Zaltbommel (nou ja, ik bedoel natuurlijk het oude deel) is echt de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt! Maar wolplein zit pp het bedrijventerrein. Maar ik ben wel eens in het stadje geweest...

      Verwijderen
  10. Wat een heerlijke snoepwinkel!
    Geweldig al die mooie hoekjes en schappen en helemaal fijn dat je alle tijd kunt nemen en tussendoor even wat kunt drinken met een koekje erbij 😉.
    Ook fijn dat je de droomdeken even goed van dichtbij hebt kunnen bekijken, zo zie je maar; op een foto is niet alles te zien.😉
    Natuurlijk ben ik benieuwd naar wat je gaat maken van je nieuwe wol,maar ik zal geduldig wachten.
    De kleuren van het (baby)dekentje zijn lekker zomers, het patroon vind ik mjsschien nóg wel mooier, dank voor de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal geïnspireerd van kunt raken! Prachtig ook al die kleurtjes vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om samen met je vriendin daar naar toe te kunnen gaan! Wat een heerlijke winkel om in rond te struinen, jammer dat mijn vriendinnen en zussen geen handwerktypes zijn. Het lijkt me leuk dat je je droomdeken ziet ook in andere kleuren. Wat een verrassing dat het kleedje/babydekentje gebreid is! Zo zie je dat je altijd wel iets nieuws tegenkomt.
    Benieuwd wat je weer gaat maken

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk, ik had al zitten zoeken op de site van het Wolplein naar het kleedje. Aan een baby dekentje had ik niet gedacht. Dank je wel voor de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat klinkt geweldig en ziet er ook heel mooi uit.
    Ja, prachtig, dat dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een assortiment. Nee ik ben hier ook nooit geweest. Gaat die deken het nog worden? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedoel je dat babydekentje?
      Ik ben een proeflapje aan het maken..., dus misschien...

      Verwijderen
  16. Oh wat leuk ik heb het van de,week net opgezocht hiervandaan 2,5 uurmet trein en bus . Voorlopig dus maar even niet maar ze hebben wel een mooie webwinkel :))))) en nu wacht ik op het verhaal achter de vrachtwagen vol hoet 😉☺

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijk uitje, enne je hebt je keurig gedragen in de winkel! ;-)) En dat babydekentje doet me aan spekjes denken ik krijg er acuut zin in! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh...zou dát het zijn? We waren er al zo verliefd op..🙈

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nee, naar het Wolplein ben ik niet geweest, nog nooit van gehoord zelfs. We waren wel een paar dagen vóór jullie in Zaltbommel. Heerlijk er naartoe gefietst langs Maas en Waal. Maar ik hou het wel in gedachte voor het geval ik eens wat zou willen breien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bij wolplein ben ik nog nooit geweest, maar het ziet er ontzettend interessant uit daar en heel verleidelijk met al die mooie wolletjes. Je koos 3 mooie kleurtjes uit, benieuwd wat het wordt. Het patroontje van het kleedje is echt mooi, hou ik in mijn achterhoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een feest zeg! Jammer dat het uit de richting is. En zeker knap dat je het bij 3 boletjes hebt gelaten.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben diverse keren bij Wolplein geweest, is niet zo ver bij mij vandaan. Maar net als Maria had ik de laatste keer ook niet zo'n prettige ervaring :( Als je alleen maar hoeft te pakken wat je nodig hebt, dan is het prima, maar als je hulp nodig hebt (ik bijvoorbeeld bij het kiezen van garen voor de Little cotton..) dan zijn de dames niet thuis! Daar ligt het!! Je gaat juist naar zo'n zaak voor ideeën en als je een vraag hebt om geholpen te worden anders kun je net zo goed online bestellen. Dus ook voor mij een afknapper. Fijn dat jij wel een positieve ervaring had, zeker omdat je ook van wat verder komt. Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is jammer! Ik heb de bolletjes ook zelf uitgezocht, zonder hulp... Maar zo'n winkel hoort wel klantgericht te zijn!

      Verwijderen
  23. Wat een prachtige winkel! En mooie bolletjes gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...