Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 3 mei 2019

Heart ... Crea 5219

Al weken geleden wist ik wat ik zou gaan maken voor deze aflevering van Crea 5219...
Ik zou met mijn aquarelverf rood-tinten laten uitlopen in de vorm van een vleeshart en dan met een fineliner details erin maken; spieren, aders, kleppen etc...

Maar hoe anders kan het lopen...
Vorige week schreef ik me onverwacht in voor een e-course Folkart en Gouache van Marieke Blokland. En oh... wat is dat leuk! Man of man.. elke vrije minuut zit ik met de tubetjes en penseeltjes te spelen...Volgende week vertel ik daar nog wel over in een blogbericht...
Maar nu vandaag; heart...
Helemaal geen aquarel, maar gouache natuurlijk!



Je spreekt het uit als 'kwosh' en het is de chique benaming voor Poster paint of plakkaatverf.
Misschien heb je dat laatste op de middelbare school wel eens gebruikt bij tekenen.
Gouache is een designerkwaliteit van plakkaatverf en het is heel dekkend en mat in gebruik. Als je het erg verdunt, dan gaat het op aquarelverf lijken.
In de online workshop krijg je tal van tips voor de techniek en omdat ik er zoveel lol in heb, kon het eigenlijk niet anders dan dat ik ook voor Crea 5219 voor gouache zou gaan... en voor Folkart!


Ik maakte eerst op een los vel een ontwerp van bloemen en een vogel in een hart. De pagina's van mijn dummy heb ik eerst behandeld met gesso, want het is heel dun en slecht papier (helaas). Prima om een collage op te maken, maar als je gaat verven krijg je problemen. Zie je het al bobbelen hierboven? Best balen, want het wordt dan lastig om je penseel goed te sturen.


Ik heb links de bloem uit de e-course deels gebruikt en rechts geprobeerd m.b.v. internet een fantasievogel in Folkart stijl te tekenen. Het is helemaal niet erg om voorbeelden te gebruiken, je leert er veel van en je gaat vanzelf variaties maken en na verloop van tijd teken je je eigen bloemen en vogeltjes.


Gisteravond deed ik de finishing touch met wat accentjes hier en daar en slaakte ik een zucht van verlichting. Dit was moeilijker dan alle oefeningen die ik de afgelopen week heb ik gemaakt ...

Benieuw wat anderen maakten over "Heart"?
 -  Marjan Maakt
 -  Knutselpret
 -  In de weer


Het onderwerp voor volgende week is 'Hope'....

22 opmerkingen:

  1. Het is prachtig geworden Elizabeth en ook kleurrijk, schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit echt zó ontzettend mooi.
    Grappig hoe het ineens allemaal anders kan lopen hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat is dat mooi geworden. Ik zou het zo in mijn kamer hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PRACHTIG. En wat een leuk verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moeilijk of niet, hij is prachtig geworden! Echt heel mooi en leuk om te lezen hoe je er toe gekomen bent. Van het weekend lekker verder verven, neem ik aan. Veel plezier en fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kan jij mooi tekenen!
    Heel mooi gemaakt, en je hebt je hart en zaligheid erin gestopt..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is iets heeeeeeel anders dan je anders laat zien. Ik vind het mooi, heel knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedaan, lijkt me heel erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig stralend hart heb je gemaakt Elizabeth! Daar wordt een mens gelukkig van als je er naar kijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig gemaakt, mooie kleuren, goed gelukt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stilletjes had ik al een beetje verwacht (en gehoopt) dat je voor vandaag met gouache aan de slag zou gaan. Interessant om te lezen wat gouache precies is en hoe het gebruikt kan worden.
    Je dummy bobbelt inderdaad flink, wat lastig!
    Begrijp ik het nu goed, dat je daarna opnieuw een hart gemaakt hebt in je boek?
    De bloem is heel mooi en je vogel ook. Slim om op internet een goed voorbeeld te zoeken. We leren immers door na te doen.👍🏼
    Ik vind het zo leuk om je enthousiasme voor de nieuwe techniek van het scherm te zien spatten, heerlijk dat je er zo van geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik heb het hart niet opnieuw gemaakt hoor. Het bobbelen is aardig bij getrokken achteraf...

      Verwijderen
  12. Wat een prachtig kunstwerk!!! En vroeger op school veel met gouache gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig is dit, mijn mond valt gewoon open Elizabeth,
    het is gewoon een waar kunstwerk geworden. Prachtige details
    en het tekenen met al die mooie ronde vormen en de strakke
    lijnen,echt super mooi geworden.
    Je kan goed zien dat je er veel plezier aan beleefd, wat zal
    je dat een heel fijn gevoel geven.

    Geniet van een heerlijk weekeinde,

    groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, dit vind ik echt heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooh, wat is dit prachtig gedaan, super!
    De vogel en de bloem (of is het een vlinder?) schitterend!♥
    Ik heb wel eens met acryl en aquarel gewerkt, maar gouache ken ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een waar kunstwerk gemaakt.
    Fijne zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Whow! Hoe mooi is dit! Knap van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig, echt eer van je werk!
    Leuk al die technieken, knap dat je het kunt en de tijd voor neemt.
    Ik loop een beetje vast/achter met alles. Mijn werk kost me op het moment veel energie :( Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...