Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 10 mei 2019

Hope ... Crea 5219


Hoop ... een prachtig woord met een diepe betekenis... Gedachten te over rondom dit woord, maar wat is het moeilijk om er beeld aan te geven!

Ik had bedacht om het christelijk symbool van de hoop, een anker, te tekenen in grijstinten. Maar op de één of andere manier kwam ik er niet toe om het te doen.
Of ik die grijstinten nu te somber vond, na het zoveel bezig zijn met kleur de laatste weken...?

Toen ik richting kleur dacht, dacht ik aan groen; dat is de kleur van de hoop!
Er zijn quotes genoeg te vinden over 'hope', en zo rees er een plannetje.
Ik maak meestal een schetsje vooraf, zie hier de tweede foto...


Geen beelden of illustraties dit keer, maar golvende glooiende lijnen waarmee de hoop zich beweegt.
Ik schetste ze met antracietgrijs aquarelpotlood en zocht m'm 'groentjes' uit...


Terwijl ik bezig was, deed het me toch een beetje denken aan een landschap en daarom werd het bovenste stukje heel licht ingewreven met chalk in de kleurtjes lichtblauw, groen en geel.


De letters schreef ik met potlood en zette ik hier en daar wat dikker aan.
Als laatste werden er doodles met fineliner getekend.

Op de volgende blogs kun je meer zien over het onderwerp 'Hope'...
  - In de weer


En het woord voor volgende week is NEW.


13 opmerkingen:

  1. Hoop.... prachtig woord eigenlijk...
    Als je geen hoop meer hebt is dat heel erg, niet voor niets zeggen ze wel "hoop doet leven", Mooi uitgebeeld hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi getekend.
    Een quiltje hier van zou ook wel mooi zijn denk ik zomaar.
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi, de quote ook!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel eerg mooi en wat een inspiratie om het zo te tekenen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi, Hoop is het geloof dat het goed zal komen!
    Fantastisch zoveel inspiratie jij altijd hebt.♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoop is weer zo’n woord waarbij diverse gevoelens mogelijk zijn en gekleurd door gebeurtenissen uit je leven. Ik werd er eigenlijk verdrietig door omdat ik aan een aantal mensen moest denken die er niet meer zijn. Vooral wat hoop voor hen moet zijn geweest. Het golvende ‘landschap’ geeft een goed beeld. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie spreuk en ook mooi weergegeven.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi dat golvende, typisch dat jij ook aan groen dacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi die golvende lijnen, het leven is ook altijd in
    beweging. Prachtige quote ook, en zo is het ook.
    Eerlijk gezegd moest ik even googlen op Chalks en heb
    wat filmpjes bekeken, wat een uiteenlopende technieken
    kun je daar mee gebruiken. Heb weer wat geleerd vandaag.

    Fijn creatief weekeinde,

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hè, ik ben vergeten te rageren...😣
    Iedere keer als ik zie hoe je teksten in golvende lijnen verwerkt, ben ik onder de indruk. Het ziet er zo mooi verdeeld en rustig uit. De kleurencombinatie helpt daar natuurlijk mooi aan mee. Zonder tekst doet het misschien aan een landschap denken, mét tekst niet meer hoor ik 😉.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...