Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 31 mei 2019

Hearing ... Crea 5219

Waar denk je aan bij horen? vroeg ik hier thuis. De één haalde de schouders op en de ander zei na lang nadenken 'gehoorapparaatje'...
Tja.....

Nou was ik vorige week poppetjes aan het tekenen en dat doe ik echt niet zomaar uit mijn hoofd, maar dan gebruik ik afbeeldingen die eerder heb weg gezet op mijn Pinterest.
En zo stuitte ik ook op Kawaii... ; dat is een Japanse manier van afbeelden/tekenen.
Ik vond het wel leuk! Na wat oefenen is het echt niet zo moeilijk om zo'n figuurtje te tekenen en er zijn voorbeelden genoeg.
Natuurlijk wilde ik het met gouache inkleuren. De dametjes hebben allebei oortjes in... waar zullen ze naar luisteren? Zij kunnen het horen, wij niet...



Opeens vond ik het wel grappig om het meisje extra grote oren te geven. En zo werd er een idee geboren...
In de Flow vond ik passend achtergrondpapier dat ik op maat maakte voor de linkerbladzijde.
Rechts kwam ik tekort, maar daar heb ik een gele lijst geverfd (acryl).


Uit geel papier knipte ik een groot oor en dat heb ik een beetje gedoodled en gekleurd met stiften.
Intussen dacht ik na over 'hearing/horen'... Het gehoor is één van onze zintuigen...
Geluiden kunnen herinneringen boven brengen. Zelf verbind ik geluiden vaak ongemerkt aan kleuren en stemmingen...


En zo ontstond de tekst op het en rond het oor.



Meer zien van 'Hearing'? Kijk dan bij:





Het thema voor volgende week is "Singing"...


17 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat jij óók oren hebt getekend! Maar bij jou bleef het niet alleen bij oren, het meisje is je ook goed gelukt, dat figuurtje gaan we vast vaker bij je zien en dat vind ik leuk! Trouwens, wat heb je de kleur geel van haar jurkje mooi gelijk gekregen met het geel van het oor en de buitenrand.
    Wat een mooi bijpassend achtergrond papier heb je gebruikt. Het 'tekort' op de rechterbladzijde heb je mooi opgelost en valt zo helemaal niet op.
    Het effect van de woorden die je aan de buitenkant van het oor hebt geplakt maakt de compositie helemaal af. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch, wat een mooi geheel! En ontzettend goed gelukt.
    Groetjes en fijn weekend,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi meisje/popje, het is duidelijk waar het om gaat met die grote oren, erg leuke achtergrond ook. Het is een prachtig geheel =)
    Heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verrassende draai heb je er aan gegeven, met heel leuk resultaat.
    Ps: "kawaii" betekent letterlijk "schattig"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Overigens: ik kan me herinneren dat geel jouw kleur niet is.... grappig dat die kleur hier juist zo dominant is.

      Verwijderen
    2. Klopt! En dat je dat onthouden hebt... Ik zal ook nooit gele kleding kopen.. Maar in combinatie met zwart vind ik geel wel mooi.
      Ik denk dat mijn geel-afkeur wel iets minder is geworden in de loop van de jaren...

      Verwijderen
  5. Een mooi geheel en heel grappige poppetjes zijn het. Ze hebben vast een goed GEHOOR.
    Het achtergrondpapier is zó mooi erbij gevonden, schitterend !
    Een goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dacht bij horen ook gelijk aan oren, want ja daar hoor je nu eenmaal mee.
    Je hebt het leuk uitgewerkt. Schattig meisje getekend met grote flappers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dit leuk getekend, grappig met die grote oren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het deze keer ook weer ontzettend leuk geworden,
    echt grappig zijn deze poppetjes, en je hebt ze super
    goed getekend. Het geheel is heel harmonieus in combinatie
    met de achtergrond en de teksten.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend goed gelukt zijn deze poppetjes.
    En wat leuk dat je ze grote oren gaf, zo kwam je meteen bij de uitdaging van deze keer.
    Je maakte er een mooie creatie mee vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat goed bedacht weer en het meisje is ook zo goed gelukt. Een aardrijkskundeleraar van mij zei vroeger over de walkmans die wij toen droegen dat hij het vermoeden had dat er iemand anders een joystick in zijn handen had en via de walkman ons bestuurde. Hier moet ik nog vaak aan denken als ik mensen met oortjes in zie lopen. Wat zouden ze ingefluisterd krijgen?
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jullie hebben het over even natekenen!! o zo gedaan, maar ik vind het knap en mooi hoor, weer een leuke pagina's in het Crea 2019 boek.
    Groetjes en een fijn en zonnig weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aan het begin van je logje dacht ik bij horen aan een radio, grappig dat iedereen dan aan iets anders denkt. Vind je meisje erg knap getekend. Benieuwd wat je volgende project is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke pagina, groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...