Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 24 januari 2013

Wat is dit...?


De laatste tijd vraag ik regelmatig - als ik iets aan het maken ben - aan mijn man of aan één van mijn zoons: "zie je wat het is?" Soms krijg je hele verrassende antwoorden!

Vanmiddag vroeg ik dit dus aan onze Robert toen ik hem mijn petit fourtje liet zien, wat ik na veel gedoe eindelijk af had. En weet je wat hij zei? 
"Het is òf een ijsje of een zwaar mislukte wortel in de verkeerde kleuren..." 

Daar zit je dan... echt even letterlijk met de handen in het haar....
Eerlijk gezegd was ik al steeds niet tevreden over dat geel en ook niet over het vormpje. 
Het werd maar niet precies zoals ik het wilde.
Bovendien vond ik het een heel gedoe met het haken van halve vasten in de achterste lusjes. 
Telkens had ik ook één of ander draadje te pakken dat er net onder of achter zat, waardoor het haakwerk niet mooi werd.


Ik maakte nog een paar foto's op verschillende plekjes in huis, maar nee hoor.... het werd allemaal niks.
Totaal geen uitstraling, ik weet niet wat het is met dit ding.



Eén ding is zeker: er wordt een nieuwe poging gedaan!
De petit fours zijn tè leuk om te laten mislukken....

24 opmerkingen:

  1. Ik vind hem heel erg leuk!
    En hij ziet er lekker uit!
    Ik ben benieuwd naar je volgende projectje :-)

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het moest eigenlijk een roomhoorntje voorstellen,
    maar bij mij thuis dachten ze dat het een ijsje was!!
    Je bent niet alleen hoor en wat die wortel betreft,
    dat vind ik nu ook niet waar. Ik vind je roomhoorntje mooi!!!
    Nog een gezellige avond, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik vind hem goed gelukt hoor maar die halve vaste rand heb ik dus weggelaten dat vond ik nou een gedoe ,eeeénnnnnnnn niet aan die mannen vragen joh want die geven de gekste oplossingen .......hi hi gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar Elizabeth, je WEET toch dat die mannen er totaal geen verstand van hebben? Iedere vrouw (zeker van het blog, want die weten gewoon het goede antwoord :p) zou meteen roepen dat het een petitfour is en om precies te zijn een hoorntje gevuld met aardbeienroom! Niet meer vragen aan die kerels dus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahahaha, ik moet wel lachen om de reactie van je zoon. Lieve Elizabeth, zoiets vraag je toch ook niet aan een man!!!! Die weten hun eigen sleutels nog niet eens te vinden en kijken over de boter heen die toch echt voor hun neus in de koelkast staat. Het ziet er uit als een roomhoorntje. Nou ja vooruit het kan ook een ijsje zijn ;-)

    Lieve groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :) die mannen....! Toch lijkt het wel een beetje op een ijsje, daar hebben ze wel gelijk in. Maar wij weten wel beter. En jou kennende komt er straks een nog veel mooier hoorntje met aardbeiroom voorbij op je blog.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh oh, niet iedere vrouw weet wat het is, want ik had ook zoiets van: wanneer het geen hoorntje en wortel is....wat is het dan wel???? Maar nu weet ik het en wat het ook voorstelt HET IS GEWOON HEEL LEUK GEWORDEN. Ga maar lekker door. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wil je berichten en niet de reacties, volgen op Atom of te wel de feeds. Waar kan ik dat vinden bij jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat je een rand extra had moeten maken van de room dan was het helemaal vol geweest haha, kun je er altijd nog aanmaken, verder is hij wel leuk enne...... ja wat weten mannen er nou van .

    Veel liefs Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och mannen en zoons, die weten er niets van, hoewel de antwoorden vaak met humor bekeken moeten worden. Zo had ik voor op mijn poppenhuisfornuis van fimo een karbonaadje gemaakt in een pannetje, laat het aan zoon zien en hij vroeg aan mij: Is dat nou een poppenhuispoppendrolletje. Nou ja, zoons zijn in dit soort dingen overal hetzelfde :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohoh, die nuchtere mannen, geen greintje fantasie, haha. In mijn ogen is je petit fourtje prima gelukt, maarja, je moet er zelf thuis tegenaan kijken ;-)
    Ben benieuwd of je met een nieuwe poging meer tevreden bent.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, geinig zeg, wat weten die mannen er nou van.
    Ik vind hem best goed uitgevallen, bij een bakker lukt ook niet elk taartje, maar ik ben benieuwd naar het nieuwe exemplaar

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi hi, wat een heerlijk en eerlijk antwoord! Maar ja, dat je er niet blij van werd snap ik ook wel ;) Succes met het nieuwe vormpje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik moet zeggen ik vind hem niet verkeerd,hoor!! En mannen tja, ik vraag het thuis maar niet meer, er komen soms echt de meest rare antwoorden uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nu het is toch echt een roomhoorntje hoor, er is beslist niets mis mee!!
    Groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik vind die wortel wel leuk bedacht, typisch gevalletje 'man'!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha ja leuk zo'n opmerking. Ik vind je petit fourtjes erg leuk.
    lieve groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is dan wel een lekker ijsje, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hihi wat een vraag om te stellen, ik ben heel benieuwd naar nummer twee

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Whahahaaa...zo'n reactie zou hier ook bij mijn pubers uit hun monden kunnen komen!!!Nou ik vind die zwaar mislukte wortel echt een roomhoorntje lijken hoor,niets mis mee,ik vind hem mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is een schatje, zowel jouw petit fourtje als je zoon :-) Maar ik kwam wel op een idee, onze kleinkinderen zijn ijverig aan het punnikken Dit is een super leuk idee om hen (niet boos worden) een ijsje ervan te laten maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dit is toch leuk! Dan heeft het nog ergens toe geleid...
      Veel punnikplezier met de kinders!

      Verwijderen
  22. Je moet zoiets niet aan een man vragen! Die zien er altijd wat anders in :D Je vraagt het beter aan een andere handwerkster of een vrouw tenminste, die hebben daar meer feeling voor... het lijkt trouwens echt wel op het roomhoorntje van Grietje, wat is dat nou!
    Je nieuwe breipatroon is weer heel leuk hoor Elizabeth, wil ooit nog eens graag je meebreideken maken.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...