Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 12 januari 2013

Meebreideken blok 84: Railway Stitch...


Voor de blokjes van de meebreideken ben ik telkens op zoek naar leuke patroontjes.
Wat betreft ajourpatronen is dat niet moeilijk, ik weet soms niet eens wat ik kiezen zal. Maar de structuurpatronen vind ik steeds lastiger om te vinden.
Zo ook bij dit blokje. Ik vind dat er niet teveel ajourpatronen naast elkaar moeten komen, en afwisseling is ook leuk.



Nou, ik heb wel vier keer iets uit zitten proberen, maar het werd allemaal niks. Niet naar mijn zin in elk geval voor een blokje.
Toen ben ik gaan zoeken naar de patroontjes die Corine van Handwerktuin heeft gebruikt voor haar deken. Zij heeft meegedaan met de KAL van de Arsenic & Old Lace Afghan en deze patroontjes ook met toestemming vertaald en op haar blog gezet.

Nou, patroontje 2 was meteen raak, gewoon leuk! De railway stitch… ; als je goed kijkt, dan snap je waarom hij zo heet…



Blok 84: Railway Stitch
Het aantal steken voor dit motiefje moet deelbaar zijn door 5 + 1, met eventuele kantsteken.
Ik heb dit blokje gebreid met naald 4 omdat ik het een beetje luchtig wilde houden.

Zet 45 steken op en brei 3 naalden ribbelsteek. Ga verder met onderstaand patroon.

Toer 1: 2 rb.st – (1r – 1av – 1r – 2av) herhalen tot de laatste 3 steken, eindig met 1r en 2 rb.st
Toer 2: 2 rb.st – 1av – (2r – 1av – 1r – 1av) herhalen tot de laatste 2 steken, eindig met 2 rb.st (je breit de steken zoals ze zich voordoen)
Toer 3: 2 rb.st – 41r – 2 rb.st
Toer 4: 2 rb.st – 1av – (1r – 1av – 2r – 1av) herhalen tot de laatste 2 steken, eindig met 2 rb.st
Toer 5: 2 rb.st – (1r – 2av – 1r – 1av) herhalen tot de laatste 3 steken, eindig met 1r en 2 rb.st (je breit de steken zoals ze zich voordoen)
Toer 6: 2 rb.st – 41 av – 2 rb.st

Herhaal deze toeren totdat je een lapje hebt van ongeveer 19 cm lang. Het mooist vind ik om te stoppen na toer 5 en dan nog 3 naalden ribbelsteek te breien. Daarna alle steken afkanten.


Veel breiplezier!!!

9 opmerkingen:

  1. dit blokje ziet er weer super mooi uit! snel is uitproberen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer een hele mooie steek Elizabeth, je blijft gewoon doorgaan!!!
    Waar blijf je het altijd opnieuw halen???
    Blij dat het je weer goed gaat, je blogt weer volop en dat doet plezier aan ons andere bloggers...
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jouw reactie Elizabeth. Ondertussen heb ik al een foto bij het berichtje van Dag 7-2011 kunnen plaatsen. Wijkt het veel af van jouw foto? Dan ben ik inderdaad benieuwd, zou je dan een fotootje willen sturen naar schonevrouw aapje gmail punt com? Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan jij toch knap breien!
    Ja de achtergrond van het kaartje is door een embossing stencil gehaald.
    Een héél fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super hoor, hoe je altijd weer die blokje spatronen beschrijft en breit. Fijn dat het je weer beter gaat.
    Lieve groet, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat heerlijk om al die steken te zien. Geweldig. Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Na 25 jaar heb ik het breien weer opgepakt en ben het nog niet verleerd, ik was meteen verkocht na het zien van al die prachtige steken verwerkt voor een blokken deken, mijn complimenten.
    met vriendelijke groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kiekeboe Elisabeth,
    Hoe gaat het met je ?
    Ik ben weer terug in Bloggerland

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hallo,

    mijn echtgenote en ik zijn volop aan het breien geslagen, prachtig wat jij doet, proberen wij ook zo'n deken samen ts stellen.
    Gerrit
    Belgie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...