Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 5 januari 2013

Gekregen en gekocht...

Eind vorig jaar kreeg ik een heel lief mailtje van Erica van Heidebloempjuh.
Ze schreef dat ze een leuk boekje had - dat zat bij een tijdschrift - met kruissteekpatroontjes in Vintage style. Of ik er belangstelling voor had.... Ja, dat had ik zeker!

Erica stuurde het boekje naar me op, vergezeld van een schitterende kaart...


Ze maakt geweldig mooie kaarten, en dat vind ìk niet alleen...., maar ze is zelfs ook gekozen voor het Design Team van Studio Light.... !!!
Hoe dat is gegaan kun je hier lezen. Erica is echt niet zomaar de eerste beste kaartenmaakster! 
Vol bewondering heb ik zitten kijken naar deze kaart; zo mooi opgebouwd in laagjes en met oog voor details... De foto's doen geen recht aan de kaart, want in het echt is ie nog veeeeeeeel mooier!


En toen het boekje.... WOW..., aan de voorkant kon ik al zien dat dit echt mijn ding was!


Er staan allemaal kleine borduurpatroontjes in; lavendel, rozen, vogeltjes, kop en schotels, theepotjes, portretjes, fruit en groente en bloemmotiefjes... O ja, en ook nog een mooi alfabet! 



Eh... tja, daar gaan je vingers van kriebelen en je handen van jeuken...
Maar op dat moment had ik heel weinig energie en was ik zo verstandig om niet meteen te beginnen.
Er kwam zowiezo niet veel uit mijn handen, maar ik probeerde wel de blogs te blijven volgen.
Zo las ik bij De Borduurvrouw over de Letterbak SAL (Stitch-A-Long)... Hier geeft ze een aantal links naar kleine geschikte patroontjes. Wat gaaf, dacht ik...
Maar ja, ik heb geen letterbak en in de kringloopwinkel zie ik ze ook nooit... Natuurlijk kan ik er één bestellen via internet... Maar is het wel verstandig om weer zo'n groot project te starten?

Langzamerhand kreeg mijn plannetje vorm. Ik las bij iemand anders dat ze een huisje met vakjes had gekocht bij de Action of bij de Xenos... Aha, daar kun je dus ook borduurtjes in verwerken, en het zijn veel minder vakjes! 
Afgelopen week kwam het er niet van om naar de "stad" te gaan, maar op het dorp waar ik woon hadden ze  in de cadeauwinkel wel iets soortgelijks....


Ik had de keuze uit wit of leemkleurig... Omdat ik bang was voor kleurverschil t.o.v. het borduurlinnen heb ik toch voor leem gekozen, en het is precies dezelfde kleur als de krijtverf op onze muur!
En wat helemaal leuk was; het kastje heb ik aangeschaft met één van de VVV-bonnen die we voor Kerst op mijn werk hebben gekregen...

En toen moest ik natuurlijk even proberen....

zonder flits...
Ja..., de petit fours er in! Dat is leuk. "Doe er theezakjes in", zei m'n zoon...

met flits...
Nee hoor, er komen borduurtjes in. Het is de bedoeling dat ik kartonnetjes maak ter grootte van de vakjes en dat het borduurwerk daar keurig omheen wordt gespannen. En zo duw ik ze dan in het betreffende vakje.


En ik heb ook al bedacht dat ik thema-huisjes ga maken... Jammer dat de kerst nu voorbij is, maar wat dacht je van het thema keukenspullen? Of naaigerei? Voorjaarsbloemen, Pasen, strand, vogelkooitjes, huisdieren... En niet alle vakjes hoeven vol met borduurtjes, als ik kleine souvenirtjes heb van het thema dan lijkt het me leuk om het daar mee af te wisselen...
Jullie gaan er vast nog meer over zien en horen!

30 opmerkingen:

  1. Het is een leuk boekje, ik heb het ook, ben er ook zo blij mee, gaaf idee om al die borduurtjes in een huisje te doen. Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och wat een super gave kaart.
    En wat een mooi borduurboekje.
    Ja dat is een schot in de roos.
    En een leuk kastje,prachtig,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er inderdaad een heel erg leuk boek uit en ik ga eens bekijken wat die SAL juist inhoud... niet dat ik niet met genoeg bezig ben maar ja :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee om borduurwerkjes in een letterbak tr plaatsen! Ik vind die bakken zo leuk .... als kind had ik er één maar waar die gebleven is? En borduren doe ik eigenlijk niet meer terwijl ik het toch heel leuk vind maar dit zou de oplossing kunnen zijn! Ik heb nog veel garen ....dus wat houd me tegen? Iedere keer ietscanders er in en .... oh ik heb er zin in!
    Maandag moetvik weer aan het werk maar dinsdag ben ik vroeg klaarcdus dan ga ik eens neuzen bij de action en de xenos ....cen borduurstof zoeken. Ik weet niet of onze handwerkwinkel dat verkoopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe mee met de SAL, moest daarnet even mee naar de winkel en eens gegeken voor zoeen letterbak, heb iets anders mee maar kan er ook wel mee door, van bij action, en het zijn niet zoveel vakken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk idee en ziet er meteen al gezellig uit ,maar ook het borduur boekje is leuk gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. owww dat gaat een top idee worden, ik ga hier dus erg genieten het komende jaar, voor nu staan de petit fourtjes er nog even geweldig in

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee! Ik ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke nieuwe plannen, Elizabeth. Ik ben benieuwd wat je er allemaal voor gaat borduren. Het huisje is ook echt precies dezelfde kleur als je muur, zo te zien op de foto's. Geweldig!
    Veel borduurplezier!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat ben je lekker bezig het lijkt me heel leuk je thema's te zien in het huisje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk boekje is dat, met idd hele leuke patroontjes, welke borduurster wil dat nou niet hebben he? Al is het alleen maar om in te kijken.
    Dat kastje met die petit fours erin ziet er ook erg leuk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke plannetjes, Elizabeth! en wat een ontzettend leuk boekje. Geen wonder dat je geïnspireerd raakt. Je huisje is super, en ik ben benieuwd naar de uiteindelijke invulling.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk boekje heb je gekregen. Dat lijkt me inderdaad net iets voor jou! Zo'n huisje is ook echt geschikt voor de borduurwerkjes. Met jouw ideeën kun je ook bijna een hele letterbak vullen :)
    Ik ben benieuwd wat er de komende tijd aan creatiefs voorbij gaat komen op je blog.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hartstikke leuk, en niet alleen jouw ding, maar de mijne ook hoor.
    Moet toch nog maar een keer naar de stad.
    xx Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. spannend ben heel benieuwd hoe je huisje wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is precies wat je nodig had. Helemaal weer vol inspiratie aan de gang. Heel leuk idee en met jouw borduur archief komen er wel borduurtjes met verschillende thema's. Lekker aan de gang en je laat het ons wel zien. Succes. Fijne zondag en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Elizabeth,

    Jeetje ik bloos er helemaal van, wat lief van jou dat je zo'n
    mooi verhaal vertelt op je blog, wat gaaf zeg.
    Ja uiteraard moest ik toen gelijk aan jou denken, en ik zie maar
    weer dat het ook op de juiste bestemming is bij jou !
    Een heel leuk idee je huisje, ik ben benieuwd wat je er allemaal
    in gaat maken. We zien het op je blog vast wel voorbij komen.

    Doe je trouwens ook mee met de candy op mijn blog ?

    Heel erg dankjewel voor je lieve woorden, stel ik zeer op prijs,
    had ik totaal niet verwacht, dus komt als een leuke verrassing :)

    Hopelijk kan jij ook 2012 goed achter je laten en heb je er dit
    jaar weer wat meer zin en puf in, gewoon lekker aan jezelf denken
    en er voor gaan ! Er rollen ook de mooiste dingen uit jouw handen.

    Thx ook voor je lieve berichtje op mijn blog!

    Een gezellig weekend :)
    Lieve grtjsss Erica ¤

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi kastje Elizabeth, het staat heel leuk met die petitfours, maar vast ook met mooie borduurtjes. Ik ben nu al benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een leuk borduurboekje heb je gekregen!.. en dat kastje wordt
    vast prachtig met die kleine borduurtjes!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  21. leuk eg, veel plezier met het boekje en je andere projecten. Gelukkig nieuwjaar (had ik je nog niet gewenst hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goed idee om zo'n klein huisje te vullen met borduurtjes. Staat altijd leuk en is niet zo'n groot project als de letterbak....!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zuchtttt, nu had ik deze post liever niet gelezen Elisabeth....wat leuk!!!! dat wil ik ook, maar heb geen tijd, ik ga toch wel alvast zo een huisje scoren ;)....mooi boekje, ik zag dat vogelkooitje patroon ook in het stichery borduurmagazine, die heb ik geborduurd op een boekenlegger.

    veel plezier met je project, ik ben benieuwd wat het gaat worden.
    liefs Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. cross stich bedoel ik...en daar is dit boekje ook van zie ik nu, helder hoofd ben ik haha.

      Verwijderen
  24. Mooie kaart en wat een leuk borduurboekje.
    Gezellig met theepotjes en meer.

    Je nieuwe kastje is ook leuk en nu al erg mooi gevuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk die letterbakken, ik ga meedoen met de borduurvrouw maar begin met een kleinere en als die meevalt maak ik er grotere, ik heb er laatst 4 oude gekocht voor geen geld, dus ik kan me nog lang uitleven en in thema's werken, dat dacht ik ook al te doen en in 1 kleur. Dus Elizabeth, kom tussenin eens kijken, dan kunnen we samen dromen van de letterbakken!!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat ontzettend leuk! Ik heb ook een paar letterbakken staan uit de tijd toen ik nog sieraden maakte en daar mijn kralen in deed. Je komt ze hier bij de kringloper nog wel eens tegen. Maar ik vind jouw huisje veel leuker (ook met de petit fours erin ;-) Ga me er misschien toch eens in verdiepen.. dank je voor de links! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een superleuk boekje! Ik heb gisteren al een heleboel leuke borduurpatroontjes van je gepind. Mama vind die kleine dingetjes borduren zo leuk, is nog eens een keertje klaar. We waren net aan het verzinnen wat we er daarna mee zouden kunnen doen. Een letterbak vind ik wel een gaaf idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Plannen genoeg voor je huisje: erg leuk!!
    Ik heb er ook eentje staan, maar voorlopig nog geen tijd, ik wil weer zooooo veel.................:)
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...