Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 7 januari 2013

Vervolg adventbreirol...

Vorige week liet ik hier het begin van mijn nieuwe breirol zien. Inmiddels is de breirol al af, maar ik loop een beetje achter met bloggen.
Toch vind ik het leuk om de patroontjes één voor één te laten zien, ook gewoon voor mezelf als documentatie.
Voel je zeker niet verplicht tot steeds reageren, want ik kan me voorstellen dat het een beetje gaat vervelen....

Dag 5...

Dag 5: het patroontje kun je hier downloaden. Het aantal steken moet deelbaar zijn door 22 + 1, met eventuele kantsteken. Ik heb 51 steken gebruikt voor dit deel. 
Zoals zoveel patroontjes van het ontwerp van deze adventsjaal, brei je de teruggaande naalden niet allemaal automatisch averecht. Ook hier niet, het is dus goed oppassen geblazen!


Dag 6 ...

Dag 6: het patroontjes kun je hier vinden. Het is maar een klein motiefje en ik heb eigenlijk spijt dat ik het niet nog een keer heb herhaald. Het komt nu niet zo goed uit de verf. En ik geloof dat er ook nog een fout in zit....  De foto is helaas ook van slechte kwaliteit.
Het steekje wordt gemaakt temidden van tricotsteekjes door eerst 3 steken samen te breien, je laat de steken staan op je linkernaald, je slaat de draad nog een keer om en vervolgens brei je de 3 steken nog een keer samen. Pas dan laat je ze van de naald glippen. 

Dag 7 ...

Dag 7hier te downloaden.... Een patroontje waarbij het aantal steken deelbaar moet zijn door 9 + 8 en nog eventuele kantsteken. Mijn stekenaantal was 50.
Dit patroontje heeft heel wat stof doen opwaaien... In de laatste naald moet je nl. een steek laten vallen, die helemaal naar beneden laddert...... en je neemt daarvoor in de plaats een tussendraadje op en breit die als steek....
Maar...., ik heb dat niet gedaan. Ik vond het niet leuk en daarom bij mij geen ladders...

en zo wordt ie dus mèt ladders...


Dag 8...

Dag 8: het patroon kun je hier downloaden. Ik vond het een beetje op kikkerogen lijken...
Je hebt een stekenaantal nodig dat deelbaar is door 7 + 2 en nog eventuele kantsteken. Ik gebruikte 50 steken bij dag 8.
De gaatjes heb ik ook iets anders gemaakt. In naald 1 moet je 2 omslagen doen; ik deed er maar één. In naald 2 brei je dan de omslag afwisselend averecht èn recht. En in naald 3 brei je uit deze twee steken vier steken totaal, zodat je weer op het goede aantal steken zit. Voordeel hiervan is dat het "gat" minder groot is.

Tenslotte kan ik jullie vertellen dat het een afknapper is als je na 24 dagen opeens geen nieuw patroontje meer hebt om te breien....
Wat deed ik daar aan? Ik ging meteen verder met de patroontjes van de adventsjaal van 2011...
Een minibreirolletje in het wit en een iets grotere in het roze...
Heerlijk, ik geniet ervan!


11 opmerkingen:

  1. jouw breipatronen vervelen nooit, hoor........:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie patroontjes zijn dit weer hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker aan de breierij. Hoe is je eerste werkdag verlopen?
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha ha ...nee hoor vind het gezellig hier even te kijken, je kunt het geweldig mooi, moet wel om je lachen, je bent vast niet lang in het gat gevallen en weer dapper verder gegaan met de adventsjaal
    topper'

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi!! ik hou van zulke patroontjes, leuk zo'n breirol..staat ook nog op mijn lijstje. Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niks vervelen. Ziet er toch prachtig uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, ik verveel me nooit hoor!
    Kijken naar andermans mooie creaties!
    Mooie patroontjes!!

    Liefs,Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe mooi alweer Elizabeth! Maar momenteel heb ik tijdsgebrek en blogproblemen, kan geen foto's meer uploaden, ook niet via picasa en een man die geopereerd moet worden, dus handen vol met andere dingen eventjes...
    Groetjes en succes met je breirol!
    rita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben jij creatief zeg op breigebied, woww.
    Het ziet er echt heel mooi uit, al kan ik zelf totaaaaal
    niet breien hahahaa. Ik hou het wel bij borduren en
    kaartjes maken :)
    Maar het is leuk om te zien hoe lekker je bezig bent !

    Fijne knutselweek gewenst :)
    Lieve grtjsss van Erica ¤

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Owww, heb ik dag 7 toch heel anders gedaan! Moet ik toch een betere Duitse vertaling maken :).

    En het is heel leuk hoor, om dit allemaal te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...