Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 10 januari 2013

SAL Soed Idee...

Ik doe mee met de SAL (Stitch-A-Long) van Simone van Soed Idee.
Vorig jaar kocht Simone een rood Schoollapje uit 1905, dat gemaakt was door ene onbekende 'JHA'.
Zij heeft van dit lapje een patroon gemaakt, dat in delen wordt gepubliceerd op haar blog.
Ben je benieuwd? Kijk dan via de link op Simone's blog voor meer info.



Ik geef er wel weer mijn eigen draai aan, waarschijnlijk omdat ik wat eigenwijs ben.
Zo borduur ik in het blauw (DMC 799), ik houd niet van rood...
En ik ga er ook geen JHA op borduren en ook geen 1905...
Ik zet er 2013 op en mijn eigen initialen!



Mijn lapje borduurlinnen is ook een beetje aan de kleine kant. In elk geval lang niet van het formaat dat Simone aangeeft. Ik had dit stukje nog liggen en wilde niet wachten, omdat ik ook nog eens ongeduldig ben... Het borduurwerk past er in elk geval wel op hoor, en voor de afwerking verzin ik wel wat!



Deel 1 (rechtsboven) en deel 2 (linksboven) zijn zo goed als klaar. Aan deel 3 (rechts midden) moet ik nog beginnen. Het is niet zo'n groot stuk, dus ik verwacht dat ik het wel in een avondje klaar heb...

21 opmerkingen:

  1. Leuk hè, die merklapjes en schoollapjes. En je hebt helemaal gelijk dat je er een eigen draai aan geeft. Het is tenslotte jouw borduurwerk en als de kinderen van je kinds kinderen het erven ;-) hebben ze er niks aan als er vreemde initialen opstaan. Bovendien, als je er 1905 op zet, voel je je meteen zo oud, haha.
    Groetjes en veel borduurplezier!
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zit weer helemaal in je element geloof ik, zo
    lekker creatief ben je weer bezig.
    Maar dat gaat er leuk uit zien, en dat doe je
    snel hoor als je dat in een avondje af kan
    krijgen. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Leuk dat je je eigen draai eraan geeft.

    Groetjessssss Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een zelfkennis heb jij (als het tenminste klopt) ;-)
    Het ziet er al goed uit, veel borduur-plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Komt goed Elizabeth, je doet een mens weer goesting krijgen, maar ik doe al aan 2 andere SAL's mee, die van Marie Carton en die van Jeanny's merklapperie, dus.......
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe bedoel je in een avondje af krijgen ,man ik ben snel maar dit is wel heel snel wel heel leuk hoor vooral de kleur ook nou dit wordt vast erg leuk jouw kennende en inderdaad lekker je eigen ding van maken ,bedankt voor je leuke reactie weer moest wel lachen gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel alleen deel 3 in een avondje hè...
      Niet het hele lapje verder afmaken, want er komen nog meer delen.
      Deel 3 is echt maar 9 letters van ongeveer 35 steekjes. Het stukje rand rechts had ik al gedaan...

      Verwijderen
  6. Oh, ik zie dat je ook aan het borduren bent geslagen, heerlijk om te doen. Leuk letterlapje en groot gelijk dat je het aanpast naar eigen smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. owwwwwwwwwwwwwww meis je bent weer lekker bezig het ziet er prachtig uit

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat jij een klein beetje ongeduldig en een klein beetje eigenwijs bent, dat wisten wij nog niet hoor. Maar dat is toch helemaal niet erg! Ik geloof zelfs dat dat karaktereigenschappen zijn die elke hand werkster heeft. Het is wat mij betreft zelfs een van de voorwaarden voor creativiteit.

    Vergeet ik bijna te zeggen dat ik je lapje, in blauw, nu al helemaal geweldig vind. Ik heb nog foto's van het schoolwerk van mijn oma, zal er eens over bloggen. Geloof dat ik dat nog niet gedaan heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het heel knap wat jij allemaal maakt Elisabeth!

    Je kijkt wellicht - net als ik - al vol spanning uit naar het nieuwe boek dat in mei 2013 verschijnt: 'Arne & Carlos breien de bloemetjes buiten'. De inspiratie voor hun breiprojecten (onderzetters, kussens, een granny square-plaid...) halen ze uit de tuin. En ze komen naar Nederland!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik was hem al meer tegen gekomen maar vind hem in het blauw ook zeker mooi hoor!
    We zien wel wanneer die af is!
    Is de letterbak sal ook niet iets voor jou!
    Groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hij wordt vast heel mooi, ik heb een oud merklapje van mijn oma uit 1916, ook in het rood, waarom ze altijd in het rood gemaakt werden weet iemand dat? En waarom nou weer Sampler en niet gewoon Merklap?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij wordt heel mooi in het blauw, ik zag alleen nog maar rode lapjes. Ik sla het patroontje maar op voor de vakantie,dan kan ik ook nog even nadenken over de kleur. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi zo in het blauw je letterlap.
    Wilde het eerst ook in het blauw doen-je bent een blauwmens of niet-maar heb het in een verloopgaren gedaan,een nieuw soort van DMC nr 4126-wat herfstige tinten.
    Mijn initialen zet ik gewoon onderaan+jaartal.
    succes met jouw borduurwerk!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow dat ziet er leuk! Dat is echt iets voor mij. En dan ook met eigen inbreng. Bij de commentaren hier boven al leuke ideeën opgedaan zoals die verloopgaren. Ik mis alleen in het midden gedeelte de letter I (of J?). Enig idee hoe dat op te lossen?
    Groet vanuit een koud Noorwegen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat borduurwerk ziet er heel mooi uit,
    het blauwe kleur flatteert op de witte stof.
    Nog een fijn weekend, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie kleur blauw heb je voor het letterlapje gekozen. Ik vind het prachtig!
    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er weer leuk uit! Je bent net als ik, als je leuke dingen ziet, maak je het gewoon. Of het nu een paar dingen tegelijk is of niet.;)
    Het gaat nog snel ook zie ik. Succes met dit project.
    xx Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk jouw eigenwijzigheid lijkt op die van mij.......als we met zijn allen hetzelfde maken in ook nog eens de zelfde kleuren dan zijn we niet creatief maar na apers.....
    Mooie kleur blauw trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...