Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 1 oktober 2021

T --> ... Crea 2021

Vandaag 'thee' in de hoofdrol... Sinds ik weet dat je leuke dingen kunt doen met gebruikte theezakjes, bewaar ik ze met regelmaat en laat ik ze drogen. 
Hier en hier kan je lezen welke praktische en onverwachte dingen je met die theezakjes kunt doen.
Als je even googelt op 'theezakjes creatief' kom je nog meer toepassingsmogelijkheden tegen.


Ik besloot mijn achtergrondkarton eerst te beplakken met allerlei gedroogde theezakjes. 
Eerst begon ik ze heel netjes neer te leggen, maar al snel vond ik de rafel- en ribbelrandjes veel leuker.
Ik gebruik voor dit soort klusjes meestal Gel medium omdat je daar ook weer gemakkelijk mee over de oppervlakte strijkt met je kwast en alles met elkaar verbindt.

Gebruikte theezakjes leg ik eerst te drogen in een grote zeef, die of op de verwarming staat of in het zonnetje in het raamkozijn.
Als ze nog iets vochtig zijn, maar ik ze voorzichtig open en strooi ik de theeblaadjes rond de planten buiten in de tuin om ze op deze manier te bemesten. 
Vaak lukt het niet om de randjes van het zakje netjes te houden, maar dat vind ik niet zo'n punt. Meestal trek ik de touwtjes eraf, maar dat is een keuze...


Via Pinterest vond ik een leuk knipblad met diverse illustraties van soorten thee, en ik besloot daar gebruik van te maken.
De knipsels zijn bewerkt met bruine decorating chalk.
De vlaggetjes aan het touwtje zijn gewoon stickers, maar ze pasten qua kleur zo goed bij de theekoppen...

De onderdelen liggen hier nog los; ik moet altijd even 'aankijken' of het me bevalt.

Intussen droogde ik nog een theezakje, met blaadjes en al.. want ik had het gevoel dat ik die nog zou gaan gebruiken.

Links tekende ik een theepot, eerst wilde ik hem nog uit dessinpapier knippen. Toen de pot getekend was, vond ik hem kaal en nu heb ik hem opgevuld met stempelafdrukken.
Maar eigenlijk vind ik het niet fraai staan.
Tja, gedane zaken nemen geen keer...


Nog een paar details en een quote... en ik besloot dat het tijd was om te stoppen!


En wat zouden de andere bloggers hebben gemaakt bij deze letter?
Hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

22 opmerkingen:

  1. Zoooo jij was nog laat op :)))))
    Thee een heerlijke vezigghoud een theeuurtje houden.
    Ik weet het nog niet maar het is pas 6 uur dus ik kan de hele dag erover doen om iets te bedenken ha ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, ik lag toen al lang te ronken :) Ik werk altijd vooruit, en zet de berichten van tevoren klaar om op een bepaalde tijd online te verschijnen.

      Verwijderen
  2. Ja, een lekker kopje thee gaat er wel in.
    Ben net op, en mijn thee staat al klaar, dus dat is het eerste wat ik drink, en nu ook het eerste wat ik lees :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf ben ik niet zo van de thee... Maar veel mensen drinken idd 's morgens graag een kop thee. Geniet ervan!

      Verwijderen
  3. Even een slokje thee nemen hoor.
    Ik vind je pagina leuk geworden, heel creatief met thee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gebruikte theezakjes zijn altijd weer mooi in een uitwerking, maar toch vergeet ik ze heel vaak te gebruiken ;o)
    Je achtergrond vind ik al mooi, het valt me op dat jouw theezakjes veel donkerder zien dan de mijne, misschien moet ik er echt hele sterke thee mee zetten.
    De theekopjes zijn leuk en je theepot is super! Ik kan me voorstellen dat je wat minder enthousiast bent over de invulling met stempels, maar ik vind dat juist leuk omdat het echt theetijd verbeeld.
    Je quote past perfect: Eleanor Roosevelt heeft meerdere quotes op haar naam staan, wat een wijze vrouw.
    Oh ja, dank voor de links naar de tips; wat zijn er een hoop goede dingen te doen met oude theezakjes!
    Groetjes van een echte theetante.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dat ontzettend leuk gedaan, Elizabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie collage heb je gemaakt. Leuke tips voor oude theezakjes. Ik kleur er ook wel stof mee om het een beetje een oud tintje te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig. Ik ben dol op dat blauwe accent. Knap gedaan. Eigenlijk ... ben ik er weg van. Zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn mooie theemomenten geworden. Super leuk hoe je dat doet met gebruikte theezakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk gedaan! Ik wist ook zeker dat ik thee wilde noemen deze week :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een antiek effect door die theezakjes. Heel mooi. Ik drink nog een kopje, haha. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk bezig geweest met je theezakjes, mooie collage leverde dat weer op.
    Thee gooi ik eigenlijk nooit bij de planten, wel koffiedras.
    Goed wekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wowww, alleen al de beplakte achtergrond vind ik waanzinnig mooi Elizabeth,
    er zit zoveel structuur in en ik zie er van alles en nog wat in, haha, prachtig!!!
    De uitwerking totaal is ook wear geslaagd, leuk het touwlijntje met de vlaggetjes,
    en je Theepot met tijdstempels vind ik er ook heel goed bijpassen.
    Gezellige theekopjes die inderdaad perfect passen bij de vlaggetjes. En toch blijft
    mijn blik gericht opde eerste beplakte achtergrond hangen, op de voorgrond zie ik
    een heel dorp, een groep huisjes. Maar met wat toevoeging van een zeer fijne
    zwarte fineliner zou er zo maar een groep mensen tevoorschijn kunnen komen.
    Heerlijk om alles te bekijken en mijn fantasie de vrije loop te laten gaan......

    Heel fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor je uitleg over zakjes bewaren en verwerken. Echt een heel leuk idee. En natuurlijk door jou weer leuk verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, thee geeft leuke effecten. Mooi geworden deze collage.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat verrassend mooi! Al die theezakjes...zelf bewaar ik ze niet, heb liever losse thee.
    Die quote van Eleanor Roosevelt is echt een leuke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer heel mooi uitgewerkt, ik vind de theepot ook leuk staan in het geheel, juist goed bedacht!
    Ik drink losse thee en mijn man van een zakje, die scheur ik altijd stuk en de losse thee gaat op de composthoop, het zakje gooi ik weg. Ik ben het thee drinken steeds meer gaan waarderen, eerst dronk ik alleen maar koffie, maar ja dat is dan weer niet goed voor je. Vandaar de afwisseling. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi heb je het weer gedaan. Wat kan er veel met een theezakje.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...