Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 8 oktober 2021

Rolodex- T kaartjes

 En dan is het alweer tijd voor de Rolodex-jes!



Te beginnen met thee ... Ik was zeker niet de enige die aan dit T-woord had gedacht en er zijn heel wat theeleuten onder ons :) Toen ik de gehaakte theelabeltjes van Akkelien zag, moest ik meteen weer denken aan de theekopjes die ik ooit haakte, ook met label.


Conny maakte een erg mooie collage over tijd, met treffende uitspraken en quotes over het begrip tijd. Ik dacht daar wat over na, en kwam op een gezegde waar mijn man jaren geleden eens mee thuis kwam na een werkreis in Roemenië... "Jullie hebben de klok, wij hebben de TIJD".

Een tuin vind ik heel belangrijk, ik zou die niet graag missen. Het huis waar we nu wonen heeft wel een erg grote tuin en die ruimte is heerlijk, maar er kleven ook wel nadelen aan.
Ik hoop, als het eenmaal te groot hier voor ons blijkt, toch op een huisje met een klein tuintje. Zoiets als hierboven...


Marjan vertelde dat ze niet veel tijdschriften had, maar dat ze vaak door haar handen gaan en helemaal uitgeplozen worden. Tjonge, ik vond een oude foto van een jaar of 5 geleden en ik kan je wel vertellen dat ik inmiddels nog heel wat meer in huis gehaald heb...

Bij Josephine werd ik verrast door de tol! Herinneringen kwamen boven van de oude bromtol en ik zag dat ze nog steeds nieuw te koop zijn. Op school had ik altijd een stel kleine plastic tolletjes, zo goed voor de vingermotoriek en duim-vinger oppositie. En toen kwam ik bovenstaand plaatje tegen, oh... wat zijn die mooi hè...


Françoise liet haar mooie tulpen zien, en die vond ik ook leuk om te verwerken op een kaartje.

En toen kwam ik bij Sandra; ze maakte een prachtige pop (en dat kan ze echt hèel goed), Kolletje, naar het voorbeeld van Tilda...



Dat maakte dat ik meteen moest denken aan mijn eigen Tildaatje... (Mathilde), ja zo noemde ik haar vaak. Lag ze nog maar zo lekker te schurken bij de voordeur, maar helaas...

Niet iedereen maakt in de even week een extra blogpost voor Crea 2021, maar hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

14 opmerkingen:

  1. Dat zijn weer wat kaartjes aan je Rolodex. Zo komen al die tijdschriften toch nog van pas 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke gehaakte theekopjes!
    Je hebt weer een mooi overzicht gemaakt. De Roemeense spreuk ken ik in een iets andere versie en die gebruik ik vaak tegenwoordig: Ik heb geen horloge, ik heb de tijd.
    Een horloge heb ik trouwens nooit gehad, daar kon ik niet tegen. Maar ik heb wel een poosje een 'zustershorloge' gehad aan een ketting om mijn nek, maar dat vond ik niet handig.
    Ach kipje Tilda.... ik vind de laatste foto van haar ontroerend, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gezegde over TIJD, vind ik heel leuk. Quilters hebben helaas altijd tijd te kort, maar dat ligt aan ons zelf. We willen altijd alles maken. Dat is het probleem van veel mensen trouwens, niks missen en aan alles willen meedoen. Misschien een voorbeeld aan de Roemenen nemen :-)
    TUIN is natuurlijk een heerlijk woord bij de T.
    Jouw tuin is vele malen groter dan die van mij, maar toch... hij is me inmiddels veel te groot.
    Als je jonger bent is dat heerlijk, maar nu zou ik graag een heel klein tuintje willen.
    Soms denk ik, misschien maar gras zaaien en een paar geitjes nemen :-)
    Zielig hè van Tilda. Gelukkig heeft ze nu een eigen kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie reeks kaartjes met de T. Fijn dat mijn collage je zo aansprak. Prachtige spreuk van de klok en de tijd heb je erbij gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn weer leuke kaartjes geworden, vooral die gehaakte theekopjes vind ik leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer bijzondere kaartjes. Die spreuk heb ik wel eerder gehoord, maar zit niet zo in het geheugen als andere spreuken en gezegden. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaartjes weer! Ja, wat een goede uitspraak over de tijd!
    Ik draag al een aantal jaren geen horloge meer, ik ben sindsdien een "tijdloze vrouw" zeg ik dan als ze me de tijd vragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaartjes weer en genoeg woorden met een T.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze weer leuk. Ik vind het ook altijd leuk dat je er linkjes bij plaatst. Zo kan ik alles nog eens goed bekijken.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat veel woorden en onderwerpen met een T, thee, tuin, tulpen, tijd, ze zijn allen origineel, en ach... die arme Tilda.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze weer mooi Elizabeth,
    Ik vind de theekopjes zo leuk, hoe komt men toch op zo’n idee, grappig hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och wat schattig die gehaakte theekopjes met labels Elizabeth,
    ze kwamen vandaag goed van pas. Mooi die Roemeense spreuk, zij weten wat
    genieten is. Als je zo alle Rolodex-jes die je inmiddels al
    gemaakt hebt bekijkt dan past op 1 Rolodex-molen bijna de gehele wereld.
    Prachtige tollenfoto heb je gevonden, verdrietig hoor dat bijna al jullie
    kipjes overleden zijn, en Tilda nog maar zo kort geleden.
    Het is weer een prachtige serie geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dus jij hebt alle mede-Teeërs aangetipt??
    😄.
    Wat een word, medeteeërs, maar ik bedoel, alle T's die gebruikt zijn heb aandachtgegeven in dit bericht.
    Ik zou ook bij Thee blijven hangen denk ik, want ook ik ben een grote theeleut.
    Wat is dat toch leuk, die Rolodex kaartjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het blijft een super leuk idee, al onze letters uitwerken op de kaartjes van een Rolodex :)
    Het plaatje van de tollen vind ik ook super leuk, goed gevonden.
    Ik wist niet dat je zoveel kipjes hebt verloren, wat jammer!! Lijkt me dat je je ook aan je eigen kippen hecht. Neem je over een tijdje dan nieuwe? Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...