Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 13 augustus 2021

Rolodex P-kaartjes

In verband met de vakantie (ik werk vooruit) maak ik tijdelijk even wat minder Rolodex-kaartjes n.a.v. jullie ideeën voor Crea 2021...



Wij zijn dol op paprika's en onze jongens zeggen wel eens dat we die dingen overal doorheen doen :)
En eigenlijk hebben ze wel gelijk...  Ze zijn zò gezond: vooral de rode bevatten veel vitamine C, maar we vinden ze ook gewoon lekker.

Ik houd van potten en pannen en als ik meer ruimte zou hebben in mijn keukentje, dan dan kwam er zeker zo'n verzameling als hier boven. 



Nog steeds ben ik fan van pastelkleuren, maar in mijn kleding is dat minder terug te vinden. 
Vroeger wel, maar nu kies ik vaker voor iets pittiger tinten.

En van alle poncho's die ik heb gemaakt, vond ik deze toch wel de leukste!



In de ladekast heb ik een bakje vol met ponsjes. Ze werken precies als een perforator, maar dan met een ander motiefje. Ik schrok van de prijs achterop het doosje; voor de ballon heb ik 6,95 betaald, ooit...
Nu koop ik ze hèel af en toe bij de kringloop voor heel weinig geld. Ik doe er weinig meer mee, maar soms is het nèt leuk. In elk geval waren ze heel geschikt voor mijn kleine Rolodex kaartjes.

Verder een deel van een oude tekening van een palm, die ik maakte in pasteltinten.



Nog een keer pasteltinten, maar deze komen uit een woontijdschrift. Een pasteltint op je muur kan prachtig uitpakken.

En wie kent niet die nostalgische poëzieplaatjes van vroeger? Ik heb er nog een aantal liggen en soms kom ik ze ook in de kringloopwinkel tegen. 

      

Tenslotte nog een P-kaartje van de piano, waar ik graag op speel...

En als laatste had ik graag een kaartje gemaakt met allerlei papiersoorten naast en over elkaar, maar vanwege het zeer kleine formaat (5,5 x 10 cm) is dat bijna geen doen en komt het ook niet uit de verf.
Daarom een alternatief; ik houd ook van patronen maken in poedertinten en daarbij gebruik ik mijn kleurpotloden.


Niet iedereen maakt in de even week een extra blogpost voor Crea 2021, maar hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke P's. Wij houden ook van Paprika. En ik heb jaren een Piano en les gehad. Als ik de ruimte had zou ik er wel weer een willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Palet van P-woorden heb je gevonden. Ziet er Patent uit. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag een verzameling onbekende P's ;o)
    Ja die ponsjes...ik heb er ook een paar en gebruik ze zo goed als nooit. Zelf heb ik nog nooit een pons gekocht (die ik heb zijn krijgertjes), maar ik schrik ook van de prijs van je ballonnenpons (of was dat misschien in guldens?).
    Paprika's vind ik heerlijk, ook rauw als knabbeltje tussendoor.
    Die poëzieplaatjes (of poesieplaatjes zoals ze bij ons altijd genoemd zijn) zijn pure nostalgie. Ik heb op Pinterest een map gemaakt en vind het leuk om er soms zo maar eens te kijken. Maar nu ik ze bij jou in het 'echt' zie, bedenk ik dat ik er misschien toch maar eens een paar moet gaan gebruiken (ik heb er alvast een paar uitgeprint) ;o)
    Pianospelen, het is heerlijk om te doen! Muziek maken kan zo ontspannend werken (maar af en toe ook frustrerend, hihi)
    De lieve poncho komt heel mooi uit zo tussen het gescheurde papier (dat was nog even een precies werkje denk ik).
    Fijne vakantietijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Paprika gaat hier ook graag door de maag.
    Ponsjes vind Naomi erg leuk, we hebben pas een paar bij de kringloop gekocht.
    Een poncho heb ik niet gemaakt, maar ik heb er 1 van wol, ooit gekocht bij de V&D, en een regenponcho van de Hema.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien had je dat ponsje wel eens in een aanbieding gekocht en staat het oude stickertje er nog op. Zou best kunnen toch!
    O ja, poesiealbums, dat was ook een leuk onderwerp voor de P! Zo leuk altijd, om je kaartjes te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn weer veel woorden met de P soms moet ik er lang over nadenken maar ik denk vast te moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wederom een heel fraaie serie Elizabeth, paprika's ook hier een grootverbruiker,
    ben er dol op en heb ook altijd voldoende in voorraad. Zo leuk die rekken met
    potten en pannen, heel sfeervol staat dat altijd. Leuk om te lezen dat je ook
    muzikaal bent en graag piano speelt, een mens komt zo heerlijk tot rust tijdens
    het bespelen van en instrument. Ja enig hé die nostalgische poëzieplaatjes, heb
    er zelf ook nog een aantal in combinatie met mijn oude poëziealbum.
    Mooie ronde vormen laat je zien in de creatie Patronen in poedertinten.
    De poncho die je laat zien is inderdaad een leukerd, mooi van patroon en kleur.

    Heel fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een hoop P's heb je gemaakt.
    Vind natuurlijk die poëzie plaatjes het leukst, hou wel van die ouderwetse plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha daar zijn ze weer, je mooie Rolodex kaartjes.
    Ondanks de vakantie, en je voorwerk, toch gelukt.
    Hier ook weinig tijd, we hebben verschillende ‘dagjes weg’ gedaan met de kleinkinderen en daar moet natuurlijk alles voor wijken dat snap je wel 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn het veel P's en wat zijn ze nog altijd schattig die poesieplaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie collectie heb je er weer van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...