Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 24 augustus 2021

Letitia's Garden ... op 'Dinsdag dekentjesdag' (8)

Ik ga het meteen maar zèlf zeggen ... 'het is heel erg met mij, want ik heb/had 5 dekentjes tegelijk in mijn mand'.

Ik houd van afwisseling en ik kon steeds de verleiding niet weerstaan, als ik weer iets anders zag dat ik òok mooi vond.
Onlangs startte de Letitia's Garden CAL door Rosina Plane. Sommige mensen maken een tafelloper en anderen een brede deken. Ik maak een wat smallere deken.


Ik heb 101 steken en de meeste patroontjes zijn deelbaar door 12 of 24 en dan heb je dus nog mooi een paar steken over aan het begin en einde.


Mijn eerste deel; zelf noem ik het Hyacinten, maar misschien zijn het wel blauwe druifjes...
Dit deel is gehaakt met de (af) knipmethode, waarbij je alleen aan de voorkant haakt en elke toer aanhecht en afknipt.



Deel 2 Fonteinen... maar soms zie ik er ook een klassieke bloembak in...
Dit gedeelte is gehaakt met de insteek (inset) methode, waarbij je heen en weer gaat met de draad.



Deel 3 ziet er bij de originele deken anders uit. Ik was niet zo gecharmeerd van dit deel en vond het tè grafisch en er niet bij passen. Later begreep ik dat Rosina op het idee was gekomen doordat ze luchtfoto's had bekeken van verschillende tuinen. 
Ik heb een bloemmotief van een andere deken van Rosina gekozen als vervanging. Er is weer gehaakt met de (af) knipmethode.

En nu is dus deel 4 aan de beurt en dat zijn tulpen, die weer via inset worden gehaakt, maar ik heb bedacht om die met de knipmethode te doen. Je kunt hetzelfde haakschema gebruiken, maar de bloemen worden dan minder lang gerekt.


Dat zijn van die dingen die ik eerst ook niet wist hoor, maar ik had de Hyacinten op proef gehaakt en beide methoden uitgeprobeerd.

Zelfde patroon, zelfde schema...
Maar andere haakmethode!
En de inset methode heeft altijd een extra toer met de hoogte als vasten, vandaar...

Het is een leuke deken om te haken, vind ik. Wel een beetje druk en achteraf had ik misschien andere kleuren gekozen, maar ik ben tevreden.
Over een poosje laat ik het vervolg wel weer zien...





9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie deken. Ik snap wel dat je móést haken. Heerlijk om met een aantal dekens bezig te zijn. Afwisseling is heerlijk toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige motieven. Inderdaad is het wel wat druk door het kleurgebruik, maar misschien valt het wel mee als je er een rustige rand omheen haakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De hyacinten zijn erg leuk, vooral met de steek waardoor ze wat langer uitvallen.
    Zou een leuk voorjaarsdekentje kunnen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou nou, 5 dekens, en het is niet eens koud, haha.
    Leuk toch in jezelf zo bezig te houden?!
    Jij verveeld je vast nooit net als vele hobby matjes van ons.
    Het resultaat is nu al heel mooi.
    Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Juist leuk al die kleuren, het ziet er zo vrolijk uit. Mooie bloemen allemaal en ja ik herken dat, Steeds iets nieuws zien en dat dan ook willen doen. Gewoon doen, later zie je wel weer wat je er mee doet. Ik zei vroeger al: Als ik een kussenhoes maak, heb je altijd kans dat het een pannenlap wordt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een prachtige deken en de kleuren die je gebruikt, zo mooi. Die kon je ook niet laten gaan. Ach, wat zijn nu 5 projecten voor ons soort mensen. Menig handwerker of knutselaar heeft er wel enige. Laat ik het niet over quilten hebben, haha. Lekker doorgaan. Leuk dat je er toch een eigen draai aangeeft door anders te haken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het toch een genot om telkens weer al jou prachtige werkstukken te bekijken.
    Ik denk weleens het enthousiasme waarmee jij te werk gaat en van alles wil uitproberen,
    dat het misschien ook een leuk idee zou zijn om daar allemaal wat kleinere projecten
    van te voltooien en dan later bijvoorbeeld daarvan een heel mooi wandkleed te maken.
    Dan blijven er geen onafjes in een mand of lade liggen en krijg je een heel mooi
    geheel. Die Hyacinten en fonteinen zijn ook heel gaaf zeg, zit echt te genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! De kleurencombinatie vind ik ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...