Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 10 augustus 2021

Vervolg Royal Cathy op .... Dinsdag dekentjesdag (6)

Misschien voor een aantal bloglezers een beetje saai als ik nu voor de 3e keer over dit dekentje ga bloggen, maar omdat ik ook graag het patroon wil delen vind ik het fijn om het in stukjes te doen.

Vandaag laat ik zien hoe je het dekentje tot het einde toe haakt, met uitzondering van de rand.

Dat komt nog een keer apart.

Nog even de basisregels van de (af) knipmethode:
1. Je haakt alleen aan de voorkant van je werk en aan het einde van de toer knip je de draad af.
2. Tenzij anders vermeld, haak je vasten in de achterste lussen en stokjes in de voorste lussen van de steek die 2 toeren lager ligt.



We zijn toe gekomen aan baan 4 en die wordt weer met frisgroen gehaakt en deze baan is het spiegelbeeld van baan 2.
Je begint deze baan met een toer vasten die je allemaal door beide lusjes van de steken van de vorige toer haakt, in de teltekening aan gegeven met V.

Toer 1: kantsteek, haak vasten in de achterste lussen, kantsteek
Toer 2: kantsteek, (1 vaste in de achterste lus, 1 stokje in de voorste lus, 3 vasten in de achterste lus) herhalen, kantsteek
Toer 3: kantsteek, (2 vasten in de achterste lus, 1 stokje in de voorste lus, 2 vasten in de achterste lus) herhalen, kantsteek
Toer 4: kantsteek, (3 vasten in de achterste lus, 2 stokje in de voorste lus, 1 vaste in de achterste lus) herhalen, kantsteek
Toer 5: kantsteek, (4 vasten in de achterste lus, 1 stokje in de voorste lus) herhalen, kantsteek
Toer 6: als toer 1
Toer 7: als toer 4
Toer 8: als toer 3
Toer 9: als toer 2
Toer 10: als toer 1



Baan 5 wordt gehaakt met appelgroen en start met een hele toer stokjes, die in beide lussen van de laatste toer van de vorige baan worden gehaakt.
Toer 1 t/m 10 zoals hierboven beschreven bij baan 4.
Je sluit baan 5 af met een hele toer stokjes, ook weer in beide lussen gehaakt.

Baan 6 is een herhaling van baan 4

Baan 7 is gelijk aan baan 3 met het verloopgaren. Je kunt HIER de beschrijving en de teltekening vinden.

Vanaf baan 7 ben ik verder gegaan met een herhaling van de banen 4 t/m 6, maar dan in een andere kleurvolgorde.
Je kunt hier zelf een beetje mee spelen.



Nadat ik dus 10 banen heb gehaakt en mijn dekentje een meter lang was, vond ik het tijd voor de rand worden. Maar daarover een andere keer...!




21 opmerkingen:

  1. Niks saai hoor. Het is een enige deken. En ik vind het leuk om het patroon te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is juist super dat je het patroon deelt! Het is zo'n mooi dekentje en je hebt van die vrolijke kleuren gebruikt, totaal niet saai dus. Degene die het wel saai vinden gaan vanzelf wel door naar een ander blog en dat is ook oké, volgende keer blijven ze weer wel kijken en lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks saai heel leuk om te zien hoe je dat doet mooi kleurtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een blog is ook een beetje voor jezelf, om er dingen in terug te kunnen zoeken.
    Niks niet erg dat je over dit dekentje vaker blogt, juist leuk om te lezen hoe het tot stand is gekomen.
    En met het patroon maak je vast meerdere mensen blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het dekentje is in ieder geval mooi! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het mooi, en zeer zeker niet saai of zo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is wel heel erg mooi geworden.Mooie frisse kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het helemaal niet saai, heb het patroon gelezen, al haak ik bijna nooit. Mooie frisse kleurtjes heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal niet erg om de deken weer te zien, want ik vind 'm prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi die frisse kleuren en helemaal niet saai.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor de derde keer bloggen over het dekentje. Ach helemaal niet erg hoor het is prachtig om te zien en fijn om het patroon te delen zodat mensen die het ook willen maken een goede uitleg hebben.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is de deken leuk, lekker frisse kleuren. Heel mooi. Saai zijn de blogjes niet, ook al heb je het vaker over een stukje van je werk. Gewoon doen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi het dekentje, en niet saai zijn de blogs er over hoor.
    Geeft inspiratie en ideeën Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Saai? Ik denk dat iedereen alleen al vrolijk wordt van het "plaatjes kijken"! Wat een leuke deken zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik hoef het patroon niet te lezen, hihi, maar van de aanblik van dit dekentje wordt ik helemaal vrolijk, wat een leuk ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is een heel mooi vrolijk geheel, en prachtig hoe deze techniek werkt.
    Het is alleen maar erg leuk om dit alles te bekijken en heel fijn ook hoe
    je het allemaal zo duidelijk omschrijft, echt TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik snap er niks van hoor, maar ik vind het prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is iedere keer weer leuk om even naar de deken te kijken en gelijk is je blog daarmee een handige vraagbaak. Leuk dat sommige steken van de ene kleur teruggrijpen in een andere kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik houd wel van "vervolgverhalen" :-)
    Prachtig dekentje en super leuk juist dat je het patroon deelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Helemaal niet saai, ik vind het een heel mooi dekentje elke keer weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...