Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 9 april 2021

Rolodex G-kaartjes

De dagen vliegen voorbij, vooral deze week... Ik was tot en met woensdag gewoon in de war met de dagen. Dat komt natuurlijk omdat je tweede Paasdag toch anders invult dan een normale maandag.
Ik ben geen mens van 'op het laatste nippertje', dus toen ik woensdag bedacht dat ik nog niet begonnen was met mijn G-kaartjes kreeg ik bijna een schok. 
Maar gelukkig ging het deze keer heel voorspoedig, al valt het me toch altijd weer op hoeveel tijd er in gaat zitten om een paar van deze simpele kaartjes te maken.



Linksboven twee verschillende afbeeldingen; eerst de siliconenmat waarvan de afdruk wordt los getrokken en als tweede het verdelen van de verf met een brayer op de gelli plate (=siliconenmat).
Eigenlijk hadden de plaatjes dus andersom moeten zitten, dan was het chronologisch geweest.
Ahum, dat zie ik dus nu pas...

Daaronder een afdruk die ik maakte met de gelli plate, in de kleuren groen en geel. 

Rechtsboven een aantal tubetjes van mijn geliefde gouacheverf.

Graffiti is ook een uiting van kunst, al vind ik lang niet alles mooi. Maar van dit plaatje (bron: internet)  kan ik lyrisch worden...



Nou ja, dit hoeft weinig toelichting meer hè..
Even over Megan Coyle; zij maakt prachtige collages m.b.v. stroken uit tijdschriften en ze noemt het zelf schilderen met papier! En dat is ook exact hoe het eruit ziet...
Ik vind giraffen geweldig mooie dieren, dus vandaar deze keuze...
En over die granny squares vertel ik nog wel eens!

Niet iedereen maakt in de even week een extra blogpost voor Crea 2021, maar hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

14 opmerkingen:

  1. Wat een Geweldige kaartjes weer. Het kost even tijd om je blog te lezen, want ik bestudeer je kaartjes uitgebreid en bedenk altijd waarom je ze zo maakt. En dan herinner ik me weer alles wat met de G gemaakt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker in zulke creaties gaat veel tijd zitten: het zoeken van de juiste afbeeldingen, de juiste compositie en dan nog uitwerken. Goed gedaan weer. Die net de giraffen vind ik heel mooi geworden en natuurlijk die met Guus, wat een leuke foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natúúurlijk mag Guus niet ontbreken bij de G! ;o)
    Dank voor je link naar Megan Coyle, ik heb haar site en haar werk net even uitgebreid (op de grote computer) bekeken. Wat een geweldig artieste, schitterend wat ze maakt en reuze knap! Vooral de werken waarop mensen staan vind ik zó knap gemaakt! Maar haar steden vind ik ook mooi.... nou ja, eigenlijk vind ik álles mooi ;o)
    Ik moest meteen aan mijn boekje met zwarte bladzijden denken, misschien kan ik daar iets in proberen in deze techniek. Maar tegelijkertijd realiseer ik me dat dat makkelijker klinkt dan gedaan is....
    In ieder geval heb ik dankzij jou weer kennis mogen maken met een artieste en inspiratie opgedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Guus mag zéker niet ontbreken bij de G, wat een heerlijk manneke !
    Je kaartjes zijn weer stuk voor stuk mooi en ja in creativiteit gaan vaak vele uren zitten, maar we vinden het allemaal heerlijk om ons daarmee bezig te houden toch ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had er niet aan gedacht, maar ik had het kunnen weten.... natuurlijk moest lieve Guus bij de G.
    De andere kaartjes zijn ook weer erg leuk bedacht.
    Giraffes zijn toevallig ook mijn lievelingsdieren. Als ik een dier moest zijn dan een giraffe of een poes (lekker lui in de zon liggen, of zou ik me dan vervelen?) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. G zonder Guus kan natuurlijk niet. Wat zo’n extra zondag niet met de mens kan doen. Helemaal van slag, haha. Gelukkig had je een hoeveelheid G woorden paraat. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Natuurlijk Guus, dat is voor jullie de mooiste G.
    Wat zijn je kaartjes weer mooi, daar gaat toch wel veel tijd in zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooie kaartjes, vooral die met Guus!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niks voor jou om zo laat met iets te beginnen. Meestal loop je wel een paar rondes voor.
    Leuk dat Guus er ook bij mocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn weer leuk gemaakt hoor de kaartjes, en natuurlijk hoort Guus erbij! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn wederom mooi geworden de Rolodex kaartjes met een G, en natuurlijk
    kan Guus daar niet in ontbreken. Erg fraai is je geli-plate afdruk geworden.
    En ook ik ben even gaan kijken bij Megan Coyle, wat een prachtige en
    originele stijl van werken. Letterlijk schilderen met papier, als ik dat zie
    krijg ik meteen zin om het ook te proberen, heerlijk......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er weer mooi uit. Guus hoort daar natuurlijk bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, ik heb dat ook, de maandag mis je dan echt!
    Ik geloof meteen dat je daar langer mee bezig bent, met de kaartjes, als op het eerste
    gezicht lijkt, maar het resultaat mag er dan ook zijn. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je weer leuke kaartjes gemaakt! Megan Coyle kende ik nog niet, ze maakt mooie dingen. Ben trouwens benieuwd hoe het met je granny vierkantjes gaat aflopen, na alle tips op Instagram.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...