Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 19 april 2021

Doktersjas voor Guus

Vorige week maandag was Guus jarig en is hij 3 jaar geworden. Een leeftijd waarop ze helemaal door hebben wat jarig zijn betekent...
Nou was Guus ook al aardig verwend met cadeautjes rondom de geboorte van Moos, maar ja... een jarig kind krijgt nu eenmaal gewoon een cadeau!



We hebben hier bij ons thuis een oud dokterssetje van onze jongste zoon, en daar speelt Guus best graag mee. 
Vooral als opa dan in de luie stoel gaat liggen en hij z'n gang kan gaan met de bloeddrukmeter, het hamertje, de stethoscoop, de injectiespuit en de 'röntgen viewer'...

Dus wij wisten wel een cadeautje voor Guus en via internet bestelde we deze dokterskoffer.
Naast instrumenten zit er ook verband en pleisters in.



Maar ja, dan krijg je soms te zien wat 'anderen' ook bestelden, en toen kwam daar een doktersjas tevoorschijn. Oh, dat is leuk! 
Maar de meeste jassen vond ik niet echt genoeg omdat er overal instrumenten 'afgedrukt' waren.
En toen dacht ik 'waarom niet zelf maken?'

Er lag nog precies een mooi lapje, wat geschikt was voor zo'n jas. Ik had geen patroon, maar met een beetje combineren en meten lukte het me toch..

Het was lang geleden dat ik een kledingstuk had genaaid. 
Vroeger heb ik het veel gedaan, maar de laatste 10 jaar eigenlijk niet meer. 
Verleren doe je het niet, maar ik moest wel even opzoeken hoe de knoopsgaten nu ook al weer gemaakt moesten worden...




Het viel me nog tegen hoeveel stof je nodig hebt voor zo'n jasje. Ik had graag lange mouwen willen maken, maar dat lukte al helemaal niet.
En zelfs de korte mouwen gingen er nog niet uit, en daarom bestaat elke mouw uit 3 stukjes, maar dat valt gelukkig helemaal niet op.
Ook de zakken konden niet allemaal uit de stof en daarom heb ik er voor gekozen om ze alle 3 uit een ander wit stofje te knippen.
Als je het weet, zie je het... Maar ik vind het geen punt.

Al met al vond ik de jas tòch nog wel een beetje kaal. Ik heb zitten dubben over zo'n naamkaartje, een badge.. Iets met klittenband of zo..
DH vond dat er een rood kruis op moest.
Na wat zoeken op internet vond ik verschillende afbeeldingen en die heb ik op maat geprint en uitgeknipt.
Daarna de uitsparing op een restje stof gelegd en toen heb ik die heel voorzichtig ingekleurd met een rode marker van deze Acrylverf stiften.
De stukjes zijn getest in heet water, en ook het rode biasband dat ik wilde gebruiken...


En zo is de jas dan uiteindelijk geworden!
Hier hangt hij te drogen boven de gootsteen, want ik had hem in koud water laten weken om de blauwe strepen van de verdwijnstift weg te krijgen.
Ideaal zo'n stift hoor, vroeger zat je alles door te slaan. Ik houd er wel van om precies te werken.

De dokterskoffer viel in de smaak en de jas werd meteen aan getrokken en alleen tijdens het eten ging hij even uit.











En dan willen jullie natuurlijk ook nog wel een foto van Guus met doktersjas zien, neem ik aan...


Samen met opa en Moos op de foto...

27 opmerkingen:

  1. Hij straalt helemaal!
    Goed opgelost met het tekort aan stof, het jasje is mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk die jas. En wat een blije Guus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach kijk nou, dat trotse koppie op de foto!!!
    Wat heb je dit ontzettend leuk gemaakt zeg.
    De jas helemaal af, met die rode details, die is echt super, super leuk geworden.
    De rode knoopjes doen het hem ook.
    Ik denk dat Guus hier héél veel mee gaat spelen en het kan maar zo zijn, dat als hij straks groter wordt je nog zo'n jas mag maken, maatje groter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat ontzettend leuk gemaakt. De rode accenten maken de jas helemaal af. De laatste foto is enig: wat een leuke krullenbol is die dokter Guus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat gaaf! Moet je nu dat stralende koppie zien, daar smelt ik van. Goed gedaan oma! Geweldig met het rode ktuis, het esculaap en de overige rode accenten. Mooie foto van opa met de twee kleinzonen.
    Ik zou het bijna vergeten: gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat is goed aan Guus te zien hoe blij je hem hebt gemaakt! Geweldig zoals hij daar staat te stralen, wat zal je daarvan genoten hebben!
    Leuk die rode accenten in de doktersjas. Naar de stiften heb ik natuurlijk even extra gekeken. Gebruik je die ook bij Mixed Media?
    Mouwtjes uit drie delen: je hebt misschien wel een nieuwe trend gezet 😉.
    Menig dokter zal jaloers zijn op zo'n jas vol liefde!
    Over liefde gesproken: die straalt ook van de laatste foto af, héél mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat mooi gedaan! Knap hoor, om dat zonder patroon en eigenlijk ook nog te weinig stof te maken. De rode details, supergoed bedacht. Wat een stralend koppie! En natuurlijk opa en oma beiden van harte gefeliciteerd met de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superknap dat je dat zonder patroon hebt kunnen maken uit restlapjes.
    Echt zo leuk geworden met die rode accenten.
    Waar houdt dokter Guus praktijk, want ik wil wel graag door hem behandeld worden als ik ziek word, hij ziet er uit als een volleerde dokter.
    Nog van harte gefeliciteerd met de jarige Jet.... nee, dat zeg je niet, maar wat dan voor een jarige jongen? Misschien van de vroeger leesplank, dus jarige Wim, of jarige Gijs?
    Dan maar jarige Guus, dat is in ieder geval goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb maar een woord " geweldig" om aan te geven wat ik van dit alles vind. Zo leuk, lief en mooi gemaakt. En een kleinkind zo blij. Het zal voor hem altijd een prachtige herinnering blijven.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk gedaan én wat is Guus er blij mee, dat kun je zo zien :-)
    Wat een mooie foto, Guus, opa en Moos, een foto voor een lijstje!
    Guus kan nu heerlijk spelen en al zijn fantasie kwijt met zijn mooie jas en dokterskoffertje :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. So very cute. What a good grandma you are.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O, prachtig en zeer goed gelukt dat doktersjasje! Guus is superblij zo te zien. En wat een mooie foto van jouw man en kleinkinderen. Rijkdom!🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met Guus. Een supergaaf cadeau heb je voor hem gemaakt! 3 jaar alweer en wat een lekker joch!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt een top cadeau! Ik heb nog een foto van mezelf en mijn broertje van vroeger, ik met een verpleegstersschort en hij met een doktersjas. Super leuke herinneringen!
    Gefeliciteerd met jullie kleinzoons verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dokter Guus! Hij straalt in zijn nieuwe uitrusting. Wat een geweldig leuk cadeau voor hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met Guus. Hij is een echte dokter. Wat een kereltje. Hopelijk hebben jullie de dokter niet vaak nodig en komt Guus langs. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. net als de andere reacties: wat staat Guus daar te stralen met zijn prachtige cadeau! Het is een prachtig jasje en die rode accenten maken het zó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Och Elizabeth, wat heb je dit ontzettend leuk en mooi gemaakt, vind he
    gewoon ontroerend om te zien. En dan dat lieve trotse snoetje van Guus,
    om te smelten gewoon. Eén ding is zeker, opa zal vaak om de bank moeten
    gaan liggen zodat Guus opa goed kan onderzoeken en beter maken.
    Het is ook een PRACHTIGE foto, hoe mooi is dat als de kinderen wat groter
    zijnen dit allemaal kunnen bekijken, geweldig toch.
    Je krijgt van mij een dikke !O!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super zo n knappe dokter in de familie. En 3 jaar alweer waar blijft de tijd leuke foto van opa hebben we die ook eens gezien:))))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is dit een toffe jas geworden, veel leuker dan zo'n gekocht exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oooh Elizabeth, ik vind het helemaal geweldig die doktersjas die je hebt gemaakt.
    De blijheid straalt helemaal van zijn gezicht.
    Schitterend die laatste foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is echt mooi zeg. Wat een prachtige foto. Staat hem goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat is een mooie doktersjas geworden. Wat staat hij te glunderen met zijn jas en koffertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De jas staat hem zo leuk. Je ziet Guus helemaal stralen. Heerlijk dat hij zo lekker fantaseren kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd met Guus, je kan zien dat hij helemaal gelukkig is met zijn doktersspullen. Een vertederende foto van opa met zijn twee kleinzoons.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. gefeliciteerd met Guus, wat een trotse Guus op de foto, hij staat helemaal te stralen. Overigens opa is ook trots met zijn kleinzoons. En jij natuurlijk op het hele stel!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd met Guus, dokter Guus! Het lijkt net echt. Jullie zijn bij hem in goede handen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...