Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 20 januari 2021

Een jasje voor Seth

We hebben er weer een achterneefje bij. En het is mijn gewoonte om dan iets te breien voor de kleine uk.
Het is leuk dat het door iedereen wordt gewaardeerd.
Zelfs zò, dat mijn neef Paul een paar jaar geleden al zei 'als wij ooit een kleine krijgen, dan maakt u toch ook wel wat hè...?' En nu was het dus vlak voor de kerst zover en werd de kleine Seth geboren. Drie weken te vroeg, maar het vestje had ik al twee maanden af.




Nou ja af... ook weer niet helemaal... Want er moesten nog knoopjes aan. Ik had al gekeken in mijn voorraad, maar roestbruine knopen had ik niet. Ik was van plan om ze mee te nemen als ik weer buiten ons dorp wat boodschapjes moest doen. En toen was daar de lockdown... en bijna alle winkels gingen dicht dit keer...
Online knoopjes kopen vind ik lastig, ik heb het nog wel geprobeerd hoor. 
Dus toen maar bietsen bij vriendinnen en Corrie kon me gelukkig helpen!




Straks nog even netjes inpakken, een kaart erbij en dan kan het met de post mee. Helaas geen kraamvisite..., maar ik hoop Seth natuurlijk over een paar maandjes wel een keer te zien!



Het vestje maakte ik nu voor de 4e keer, en ik ben het nòg niet zat. 
Het patroon komt uit dit boekje van Marie Claire.


22 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je nieuwe achterneefje. Hij heeft een mooie naam gekregen.
    Wat een mooie vest heb je gebreid. Mooie kleur ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi vestje is het, zo fijn om een tijdloos en mooi patroon te hebben. Je neef wist wel wat hij vroeg ;-). Soms echt wel een gedoe om alles online te moeten kopen. Gelukkig heb je vriendinnen die je uit de brand kunnen helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet je helemaal te feliciteren met het nieuwe familielid, bij deze dus, van harte gefeliciteerd!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja natuurlijk waarderen ze dat. Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een schattig vestje/jasje heb je gebreid, mooie kleur ook.
    Daar zullen ze wel blij mee zijn.
    Bedankt voor je lieve reactie op de sneeuwpop, maar Benjamin is mijn kleinzoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig vest voor jullie nieuwe achterneefje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat jouw jasjes zo op prijs worden gesteld, dat zou je bijna niet verwachten van jonge mensen die alles meestal modern en van deze tijd willen hebben.
    Leuk geworden, Seth zal het nog wel niet aan kunnen, maar als jullie mogen gaan kijken, past het vast.
    Hoop dat het snel is, heerlijk om het gewone leven weer op te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is ook wel een schattig en toch stoer vestje, heel mooi! Zoiets kun je toch niet weigeren als er naar gevraagd wordt. Dat rode randje maakt het nóg mooier, super gedaan weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig vestje! Jouw familie boft maar, ik kan mij voorstellen dat ze dat op prijs stellen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig cadeau! En wat fijn, zo'n vriendin vlakbij met knoopjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat geweldig! En heel erg fijn dat het zo gewaardeerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk jasje, lekker stoer met dat donkerrode streepje erin verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je achterneefje boft met zo’n oudtante. Een stoer vest is het geworden. Mooi patroon trouwens. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met de geboorte van Seth. Wat een leuk patroon gebruik je, ik kan me voorstellen dat dat je niet snel zal gaan vervelen. En nu maar afwachten, tot wanneer je hem in levende lijve mag gaan bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi cadeau een vestje kan je ook lekker lang dragen mooi patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijk stoer jasje heb je gemaakt voor je pas geboren
    achterneefje Elizabeth, en wat zullen ze blij zijn met het eindresultaat.
    Erg mooi met dat rode biesje erin verwerkt. Goed dat Corrie je kon helpen
    met wat bijpassende knoopjes. Vind het best jammer dat Corrie niet meer blogt,
    ze maakte altijd zoveel mooie spulletjes en dat was een genot om te bekijken
    De jasjes zijn in alle de kleuren die je gemaakt hebt, heel erg mooi.....!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk dat je breiwerkjes zo gewild zijn in de familie!
    Je hebt weer een heerlijk stoer vestje klaar, het afstekende randje geeft een mooi fijn accent.
    Gelukkig kon Corry je aan knoopjes helpen; ze zijn ervoor gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schattig, maar toch ook stoer vestje, daar zal Seth veel plezier van hebben. Ja, je denkt, dan doe ik zus en zo, maar door de Corona is alles anders, wat fijn dat Corry je kon helpen. Leuk dat iedereen in de familie je handwerken zo op prijs stelt, je maakt dan ook mooie dingen! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk al die jasjes met verschillende kleuren. Het rode draadje in het blauwe jasje doet het ook leuk. Zo lief om te maken en te krijgen.
    Zo maak je er een traditie van.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtig vestje, dat zijn toch de mooiste kado's om te krijgen, er zit zoveel liefde in. Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met je nieuwe neefje! Kan me voorstellen dat dit patroon niet verveeld, lekker stoer met die kabels.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...