Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 15 januari 2021

Rolodex en aantal A-tjes

Eigenlijk was ik het niet van plan, maar opeens kreeg ik het afgelopen weekend een idee...
Crea 2021 is een tweewekelijkse challenge, met uitbreidingsmogelijkheden voor de even weken.
Dat gaf mezelf wat meer ruimte voor andere creatieve uitspattingen.
Maar wat vond ik het leuk om vorige week àl die verschillende uitwerkingen van jullie te zien! 
En wat een enthousiasme... En wat veel deelnemers!



En toen lag daar in de kast ook een Rolodex te liggen.. Een Rolodex..., wat dat is?
Het is een kaartsysteem, waarbij de kaartjes een inkeping kunnen hebben om aan de standaard te blijven hangen. Maar zoals je ziet op de foto, heb ik er ook èèn als kaartenbakje.
Dat bakje had ik als eerste, en kwam ik een keertje tegen in een kringloopwinkel. Eigenlijk was ik op zoek naar zo'n roterende spindel, maar die zag ik nooit!

Door Irene was ik op het idee gekomen om eens uit te kijken naar zo'n Rolodex, want ik vond het zo leuk wat ze deed... En toen zei ze 'misschien moet je eens op Marktplaats kijken...' Nou, daar was ik nog niet op gekomen! En het was meteen raak ook; alles werd keurig afgehandeld en twee dagen later had ik hem binnen. 
Tot nu toe had ik er geen concrete plannen mee....



Maar dat is dus veranderd! In de even weken laat ik mijn Rolodex kaartjes zien van de letter uit de oneven week daarvoor... En daarbij pik ik een aantal van jullie ideetjes! Ik hoop maar dat jullie dat goed vinden...
De kaartjes zijn hèèl klein; de afmetingen zijn 5,5 bij 10 cm. 
Dat wordt dus òf priegelen òf volstaan met een paar plaksels. En omdat ik er niet al teveel tijd in wil steken, zal het vaak dat laatste zijn.

Dus ik maakte een verzameling afbeeldingen die passend zijn op de kaartjes (dat doe ik in Word) en printte ze uit.



En daarna sneed ik ze netjes uit en pakte ik mijn restjesbak erbij. 


Maar wat zijn die kaartjes klein! Ik had er al rekening mee gehouden bij het maken van het plaatjesoverzicht, maar er moet ook nog overal een inkeping in komen...


Ik was lekker bezig; eerst maar eens kijken hoe ik de afbeeldingen ga opplakken en welke kaartjes meteen een achtergrondje nodig hebben.


Leuk hè, zo'n aardbeikaartje aan de rolodex.... Maar ik kwam er 's nachts achter dat ik alle kaartjes op z'n kop had gemaakt! Ik lig dan wel eens te denken...


Grote grutten..., dat kan echt niet vond ik... Bij de spinner was het misschien nog niet zo erg, maar het kaartenbakje heeft ook een railsje waar de kaartjes aan geklikt worden. 
Alles werd los gepeuterd, en dat viel niet mee want ik gebruik Pritt en dan zit er aardig vast.
Natuurlijk had ik nieuwe kaartjes kunnen gebruiken, maar ik was bang dat ik dan misschien te weinig zou hebben voor het hele jaar..
Omdraaien was ook een optie geweest, maar dan zie je de beschadigde achterkantjes weer.



En dit is het dan geworden! Jullie vinden misschien 'je woord' er wel bij. 


Oepsie, nu ik dit bericht zit te tikken, bedenk ik me opeens dat ik òòk nog 'acrylverf' en 'aquarel' had willen maken. En gelukkig had de restjesbak ook hiervoor nog iets bruikbaars...



Ik heb geen idee wie er vandaag (in deze even week) iets gaat plaatsen, maar hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

Ik hoop de linkjes in de loop van de dag wel weer actueel (de namen in kapitaalletters hebben vandaag een extra creatieve uitwerking) te maken...

19 opmerkingen:

  1. Dat is een leuk idee! En wellicht later prima te gebruiken als inspiratie boor een ander project. Je had de kaartjes ook aan 2 kanten kunnen gebruiken, dan had je niets los hoeven te peuteren 😉, in ieder geval niet voor de ronde variant, want als het kaartje onder hangt, stond het toch goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk, wat een fantastisch alfabet gaat dit worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh oh wat leuk!!
    Ik moet wel lachen om Angélique hierboven, want dat bedacht ik mij dus ook...... nou ja, volgende keer maar dan, als je wakker ligt😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, hoe leuk zijn die beide uitvoeringen van de rolodexkaartjes... en ja, wel klein, hoor. Die van mij zijn 7,5 x 12,5 cm. Maar, het maakt je creatief! Ik heb voor mijn formaat (nog) geen pons voor de gaatjes gevonden. Nu laat ik het stukje ertussen open voor de datum en paraaf.
    Ik ben heel benieuwd naar het vervolg, de eerste kaartjes zijn al veelbelovend! Succes en plezier.
    ps. tweezijdig kan ook, maar dat was mij iets te veel van het goede, toen ik begon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een beetje een tik met "kantoor-artikelen", dus opschrijfblokjes, pennen, indexkaartjes. Zo'n rolodex vind ik heel erg leuk! En net als anderen, dacht ik: gebruik je toch gewoon beide kanten. Ach, je bent lekker bezig geweest.
    Ik ben wat laat, maar heb gisteren besloten ook aan te haken bij Crea 2021! Dat wilde ik vorig jaar al doen, maar zag niet zo goed hoe ik de woorden zou kunnen combineren met mijn handwerk. Bovendien was het jaar zo druk op mijn werk, dat ik amper aan handwerken toe kwam.
    Maar nu met het alfabet, dat lijkt me heel leuk! Juist omdat iedereen er dan nog veel meer haar (zijn) eigen idee in kwijt kan. Ik heb gisteren nog gauw de A geplaatst op mijn blog, simpelweg de A van Aanvang (van het nieuwe jaar, van nieuwe projecten), met uiteraard foto's van mijn eerste nieuwe breiwerk van dit jaar.
    Alvast een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja de rolodex! Wat zal ik die veel gebruikt hebben in mijn 'werkzame' leventje. Net als jij had ik het idee al eens zien langs komen, maar ja, ik heb geen rolodex en aan Marktplaats heb ik ook nooit gedacht ;p) Nu ga ik niet meteen op zoek hoor, maar wie weet wat de toekomst brengt. Het lijkt me namelijk leuk om een rolodex gewoon op tafel te zetten zodat visite (áls die ooit weer komt) er lekkker in kan bladeren.
    Maar goed, nu over jouw rolodex natuurlijk ;o)
    Ik vind het een super idee om meerdere kaartjes van iedere letter te maken en helemaal leuk dat je 'pikt'. Grappig om verschillende uitwerkingen nu samen te vinden in jouw verzameling. Ja, het kleine formaat is even wennen, maar het gaat je al goed af. Je schrijft nog dat je bang bent dat je misschien kaartjes tekort komt, maar je kan toch zelf kaartjes bijmaken? Als je een sjabloontje maakt voor de openingen en dat uitknipt of uitsnijdt hoef je niet meer bang te zijn dat je tekort komt. Heel netjes knippen of snijden is trouwens niet nodig, de openingen worden sowieso wat rommelig in gebruik.
    Leuk idee en ik ben nu al benieuwd hoe goed gevuld je rolodex gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Natuurlijk altijd als eerste op Marktplaats kijken Elizabeth, heb bijna mijn hele huis er mee ingericht :-) Maar superleuk dat je nu zo'n kaartenbakje hebt gevonden.
    Je hebt beeldige kleine afbeeldingen gemaakt om er in te doen. Wat ik alleen niet snap.... waarom zoveel van alleen de letter A? Zo kan je vast niet alle letters kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed dat je hem gekocht hebt. Ik kijk ook af en toe op marktplaats. Maar ik wil niet kopen omdat ik al zoveel doe. Nu kan ik ook af en toe bij jou kijken en genieten van je creativiteit. Deze eerste letter is goed geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, in dit tempo mag je wel naar nog meer rolodexen op zoek;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg leuk, ik had het bij Irene ook al gezien.
    Prachtige dingen maakt ze erop, en jij ook !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om in de even weken ook iets te posten. Ik ben het ook van plan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk idee!! Dat geeft een heel mooi overzicht aan het einde van het jaar.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee. Kun je lekker druk mee zijn. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat goed dat je op marktplaats een Rolodex hebt kunnen vinden, en je bent
    meteen heel enthousiast begonnen, zo leuk. Dat gaat een toppertje worden Elizabeth.
    Heel mooi ook dat alle onderwerpen van iedereen voorbij komen.
    Had je toen je 's nachts lag te denken;) niet a la minute de neiging om uit
    bed te springen en te gaan peuteren???

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben jij toch altijd bezig, bewondering hoor. En dan ook met zulke leuke resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh jeetje...dit had ik beter niet kunnen lezen. Wat ontzettend leuk zo'n Rolodex!
    Ik zal me proberen in te houden om er ook eentje aan te schaffen. Echt heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ha ha je bent niet de enige lees ik na een paar blogjes lezen. Maar wel leuk ik hou het bij 1 keer. En zo is er voor elk wat wils deze challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb zoveel bewondering voor jouw creativiteit! Elke week iets bijzonders verzinnen en dan ook nog uitvoeren. Nu dan weer met al die kleine kaartjes. Zo bijzonder en ook zo mooi! Fijn weekend, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...