Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 26 januari 2021

Kaarten gemaakt

Af en toe doe ik ook nog wel eens iets 'nuttigs' met mijn papierhobby, zoals b.v. kaarten maken.
Daar moet ik dan wel echt voor in de stemming zijn, maar gelukkig gebeurt dat met enige regelmaat.




Kennissen van ons waren 40 jaar getrouwd en ik had geen geschikte kaart meer liggen. Normaal zou ik iets moois uitzoeken in de boekwinkel, maar ja... dat is nu geen optie.
Dus ik dwong mezelf om iets te maken!
Het idee is niet helemaal nieuw; ik maakte die reepjes al eens eerder in het roze voor een kaart.
De vlaggetjeslijn en de kartonnen cijfers heb ik met de gelli-plate kleur gegeven.



De kaart links was heel simpel te maken; de afbeelding doet alles... , restje gescheurd gelli-plate papier eronder uit laten piepen en klaar is kees...
De afbeeldingen op de rechterkaart en de kaarten hieronder komen uit oude Daphne's Diary's , de achtergrond uit een scheurblokje.


Bovenstaande 3 kaarten zijn ook allemaal gemaakt met plaatjes uit dit tijdschrift. Ik heb ze heel lang bewaard, vaak opnieuw bekeken... maar het wordt nu tijd om ze te gebruiken. 
Meestal zijn de illustraties qua kleur en onderwerp al op elkaar afgestemd, dus met wat passend achtergrond papier heb ik snel een kaart gemaakt.


En dit zijn de laatste 4... De cirkels komen kant en klaar uit het tijdschrift, ik heb ze alleen nog gemat per 4. Het leuke van kaarten maken vind ik het spelen met kleur en compositie.

Een enkele keer heb ik geen passende envelop bij de kaart omdat ik qua maat een beetje ben afgeweken. Daar heb ik wat op gevonden. Ik heb een mal (en zelf  nog wat aanpassingen gemaakt), en kan met papier vrij gemakkelijk een envelop daarmee maken.

De kaarten gaan via Corrie naar de volgende eigenaar. Zij heeft een goede klant! 
En de opbrengst is uiteraard weer voor HULP MOLDAVIE.


24 opmerkingen:

  1. Heel mooie kaarten! Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het je afgaat.
    Ik vind je eerste kaart heel feestelijk en die met de roze rondjes zijn erg mooi. Maar ook de collagekaarten zijn leuk. En dat vogeltje op dat ijstakje is gewoon een superfoto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn zeker mooi geworden. Het is altijd leuk om eigen gemaakte kaarten te ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig hoor. Leuk om zo'n eigen gemaakte kaart te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kaarten heb je gemaakt! Leuk dat ze zo afwisselend zijn. Ja, soms voelt het jammer om een mooi (oud) tijdschrift stuk te maken, maar nu krijgen ze een tweede leven en wordt iemand er blij mee gemaakt en dat is een fijne gedachte. Én het goede doel wordt gesteund; top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat leuk om een zelfgemaakte kaart te krijgen, die voor 40 jaar getrouwd is super!
    Maar ook de andere kaarten zijn ware geschenkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent er weer goed in geslaagd om er iets moois van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi en speciale kaarten.
    Origineel
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hè, kaartjes maken!
    Je hebt er zeker talent voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om hier onze mooie kaart tegen te komen ter gelegenheid van ons 40-jarig huwelijksjubileum.. Bij deze bedankt!! Wat ben je toch creatief...
    Groetjes, Aria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is een goed idee Elizabeth. Toch lekker met papier bezig en leuke composities maken, en dan zulke mooie kaarten als resultaat.
    Ik maak soms wel kaarten met lapjes, maar met papier is het ook prachtig en origineel. Toch leuker om te krijgen dan een kant en klare kaart?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind ze stuk voor stuk heel leuk! Wat heb je dat mooi gemaakt allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een enige kaarten. Die met die vogel vind ik prachtig. Simpel idee, maar superleuk. Heel inspirerend. Hopelijk worden ze goed verkocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kaarten! En super dat je ze ook voor het goede doel maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De ontvangers worden blij van zo’n mooie kaart. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige serie kaarten heb je gemaakt, de kart voor het 40jarig
    jubileum is heel goed geslaagd, mooi zo de verschillende stripjes papier
    met mooie patronen. DE 40 en de vlaggenlijn knalt er zo heerlijk uit.
    Ook de andere kaarten zijn allemaal heel geslaagd, leuk met al die
    lieflijke tafereeltjes. Die gaan ZEKER verkocht worden, mooi voor het
    goed doel.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat raar... ik schreef een reactie hier, drukt op de publicatieknop en weg was het bericht. Verdwenen in cyberspace. Misschien duikt het nog op. Ik vind je kaarten erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ben je er goed in geslaagd om deze bijzondere kaarten te maken, erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook veel mooier en specialer dan in de boekwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O Elizabeth wat zijn die kaarten mooi geworden gemaakt voor een goed doel is helemaal prachtig. Vind zo leuk om te zien wat je allemaal met papier maakt. Geweldig en veel succes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Door jouw mooie kaarten krijg ik opeens ook weer zin om wat kaarten te gaan maken. Bedankt voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ze zijn werkelijk prachtig Elizabeth en zó gevarieerd.
    Weer zo’n creative uitspatting van jou, geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie kaarten maakte je. 1000 keer mooier dan die je in de winkel kan kopen en zoveel persoonlijker. Super leuk om zo eentje in de bus te krijgen. Dan voel je gewoon de liefde waarmee ze gemaakt zijn. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...