Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 22 januari 2021

B --> ... Crea 2021

Woorden met een B.... er zijn er genoeg!
Mijn keuze viel op balpen... een heel alledaags voorwerp waar je ook mee kunt tekenen.
Balpentekenen dus....

 


Ik had bij Jennifer Johansson hele leuke dingen gezien. Zij werkt veel met pen en inkt en ze laat in deze video zien hoe ze te werk gaat. Zij noemt het ASMR Drawing en HIER op haar blog kun je daar meer over lezen. 
Nou, daar zit een hele 'wereld' achter begreep ik. Als je liever in het Nederlands hierover iets leest, moet je maar eens HIER kijken.

In elk geval wilde ik wel eens op die manier met mijn balpennen aan de slag gaan. Ik bekeek het filmpje in stukjes en deed mijn best. En inderdaad is het rustgevend om te doen!




Maar... hoe ga ik het op mijn B-pagina gebruiken? 
Het meest voor de hand liggende was toch wel om er bloemen van te maken. En als ik die nu eens in banen of blokken neerleg...?
Dat werd helaas veel te druk, dus die optie veegde ik meteen van tafel.

Misschien is het wat om een blauwe lijst te maken en gewoon maar één bloem te gebruiken?
Ik had er intussen al een stuk of wat gemaakt om te oefenen...
Het kratje met oude enveloppen werd gepakt, (hè jammer... ik kan niet zeggen dat het briefpapier is)
en ik zocht naar een bijpassende tint. En jawel hoor, wat dacht je van een oude Postbank envelop aan de binnenkant?



Er werden stroken gesneden van de envelop en rondom opgeplakt. De letter B komt van de binnenkant van een oude Rabobank envelop...
Ik twijfel nog of er iets bij moet... Kwestie van even aanzien!


Tenslotte ben ik nog wat gaan freewheelen...  Hoe zou deze techniek gaan met b.v. rondjes draaien, of ovalen, grassprietjes tekenen... 
Eigenlijk best lekker om te doen! Deze stukjes kan ik weer gebruiken met de rolodexkaartjes voor volgende week. 

Maar wat zouden de anderen nu toch gemaakt hebben met de letter B?
Hieronder het lijstje van de deelnemende dames tot nu toe:

28 opmerkingen:

  1. Wat leuk gedaan maar dat was wel nachtwerk zie ik :))
    Met dit alfabet komt er veel variatie in de crea heb ik al gemerkt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, niks geen nachtwerk... Dat doe ik nooit! Ik zet de berichten al ruim van tevoren klaar.

      Verwijderen
  2. Mooie B!
    Ik vind het knap dat je dit allemaal kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh, deze vind ik nu echt heel erg mooi! De bloem alleen al is prachtig, maar met de blauwe lijst erom en de B erbij is het nog mooier! Ik zou er niets bij doen. De schelpjes die je gekrabbeld hebt vind ik ook leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig en rustig plaatje is het geworden.
    En inderdaad, het is rustgevend om te doen.
    Vaak doe ik dat, die kleine figuurtjes maken zoals je op de onderste foto laat zien, als ik een lang telefoongesprek heb.
    Ongelooflijk wat er dan soms voor moois op papier komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Balpentekenen; helemaal nieuw voor mij! Natuurlijk heb ik even gekeken bij Jennifer op haar blog en ook het filmpje heb ik opgezocht. Wat zijn er mooie dingen te maken met alleen maar een balpen!
    Misschien heb ik het verkeerd, maar ik heb het idee dat het bij balpentekenen vooral gaat om de losse polsbeweging. Het lijkt me een heerlijke rustgevende bezigheid; een soort doodelen maar dan anders ;o)
    Alleen je bloem vind ik al erg mooi geworden, maar je hebt het nog mooier gemaakt! Wat grappig dat je de enveloppen van twee banken kon combineren. En hoe: de blokjes van de Postbank maken een mooie lijst en de B van de Rabobank is mooi galant en past goed bij de stijl van de bloem. Mooi ook zoals je de B met balpentekenen verbindt met de bloem!
    En nee, op mijn blog geen balpentekenen vandaag; dat was een gewone Actionstempel ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk onderwerp heb jij gekozen! Zelf koos ik voor borduren, en ik zie dat ik daar zeker niet de enige in ben.
    Zou je mij ook in het lijstje willen zetten, ik vind het zelf heel handig om zo bij iedereen langs te gaan, en geen blog te missen, ook daarin zal ik vast niet de enige zijn. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi, ook zo leuk dat je die binnenkanten van de bankenveloppen hebt gebruikt! Wie wat bewaart.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe mooi en fijn kun je met een balpen tekenen, je bloemen zijn echt prachtig getekend!
    Je bewaart ook van alles, dat je die oude enveloppen nog hebt en dat de binnenkanten zo mooi waren wist ik niet eens meer.
    Wat zijn er veel B's hè. De B van bloem is voor de hand liggend, en iedereen houdt wel van bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje wat zijn er een hoop woorden met een B. Je had dus genoeg te kiezen.
    Een tekening met een balpen, daar heb ik me nog nooit aan gewaagd, maar die van jou is heel goed gelukt.
    Lijkt me best moeilijk om de streepjes zo netjes naast elkaar te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk, balpentekenen, het roept herinneringen op van krabbels in de kantlijn van mijn schoolschriften, maar die van jou zijn zoveel mooier!
    Ik vind jouw B zeer geslaagd. Superleuk dat er zoveel mensen meedoen. Het is echt genieten van al die verschillende uitwerkingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat goed uitgevoerd en leuk dat balpen tekenen! Zou waarschijnlijk ook met gekleurde fineliners kunnen om meer kleur aan te brengen bij een andere tekening.
    Goed weekend
    groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat een mooi resultaat met enkel een balpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is een prachtige pagina geworden! Ik zal later de linken nog een bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi en dat met een Balpen :) Ik vind het altijd zo leuk dat je nog wat bewaard hebt en dat dan op een later moment weer van pas komt, het lijkt wel een schilderijtje :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Balpentekenen en dan een Bloem maken en afwerken met prachtig Bankpapier. Je moet er maar opkomen! Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. inkwam leuk, tekenen met een balpen. Ik zou bang zijn dat het gaat vlekken. Maar dat hoeft dus niet. Ik vind het werk met geruite rand heel mooi geworden.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het moet zijn: Wat leuk,
    Ik heb een beetje ruzie met blogspot, heb steeds rare teksten overal. Of misschien post ik te snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goh wat ontzettend leuk geworden! Je hebt je helemaal uitgeleefd met B en Blauw. Alles in thema :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ook voor mij is balpentekenen iets nieuws, heb wel altijd veel overal op
    zitten krabbelen maar zo doelbewust een tekening maken met een balpen,
    mmm ga ik toch ook eens proberen. Jij bent er echt heel goed in geslaagd,
    prachtig vloeiend en het oogt heel zacht terwijl een balpenpunt echt hard is.
    En wat een giller zeg dat bij al je bewaarsels twee binnenkanten van oude
    bankenveloppen zo fantastisch samengaan als geheel.
    Vind het een SUPER mooie uitwerking en ook het versmelten van de letter B
    in de bloem maakt het tot een zeer harmonieus geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is deze mooi geworden en geweldig om te lezen wat je allemaal gebruikt om er iets moois van te maken. De binnenkant van een envelop je moet er maar op komen samen met de tekening van de bloem is het een mooi geheel geworden.
    Fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi gedaan en ook nog in de B van blauw, haha. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat mooi gedaan en die rand, ja die maakt het af.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wat is dit mooi! Ik heb ook nog even op de blog van Jennifer Johansson gekeken, maar ik had niet genoeg geduld om naar haar film te kijken. Ik ben benieuwd of je dit ook in free motion quilting als achtergrond kan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. I am admired! ... A wonderful effect!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat geeft een mooi effect. Mijn balpennen worden echt uitsluitend en alleen gebruikt om te schrijven en op school mopper ik ook als er getekend wordt met balpen.Dat moet ik dus eens gaan herzien, :). En die blauwe ruitjes tja need I say more....
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Elizabeth;
    Erg leuk deze challenge, ik probeer het ook. A en B is klaar.
    Jouw weergave van de Balpen vind ik erg mooi geworden, de kleuren passen ook goed bij elkaar.
    Ik heb het filmpje bekeken. Niet helemaal, dat duurde te lang.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...