Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 5 december 2020

Advent Words week 1

 Zo'n twee weken geleden schreef ik een blogbericht over mijn voorbereidingen van de challenge georganiseerd door Mary Brack van Found on Brighton.

Zij doet dit al jaren en ik neem nu voor het 3e jaar deel hieraan.
De woorden zijn gekozen uit de bijbel en hebben betrekking op de komst van Jezus.
De bijbel is een moeilijk boek, maar door teksten met elkaar te vergelijken kun je tot een beter begrip en inzicht komen. 
Mary schrijft daarom ook een dagelijkse bijbelstudie op haar blog, en dat is heel fijn om te lezen (vind ik) en het geeft me ook voldoende sturing om het woord van die dag uit te beelden in mijn Advent Words journal.

Ik ga 4 weken lang op zaterdag laten zien wat ik heb gemaakt in die voorbije week.
Hieronder de pagina's van de eerste advent week.


Dag 1


De bijbelteksten zijn allemaal in het Engels, omdat deze challenge uit Amerika komt en de meeste deelnemers daar ook vandaan komen. Ik deel mijn uitwerkingen ook op Instagram en in de hiervoor bestemde Facebookgroep. 
Ik houd van de Engelse taal, en er komen ook nogal eens wat oude woorden voor in de deze ESV en dat vind ik prachtig en verrijkend.

Dag 2

De teksten heb ik van tevoren over genomen en geprint, zodat ik elke dag een stukje kan uitscheuren. De groene blokjes met de themawoorden liggen ook klaar voor elke dag.


Dag 3

Zoals je kunt zien, gebruik ik veel afbeeldingen; de meeste komen uit de voorraad map en een enkele keer print ik iets uit wat ik op internet vind.


Dag 4


De achtergrond kleur ik soms bij met Decorating Chalk of met inktkussentjes. Vaak neem ik de gescheurde tekstrandjes ook mee, dat geeft wat extra effect.


Dag 5

Nu ik een aantal pagina's zo onder elkaar zie staan, merk ik al wel dat het me dus niet lukt om in dezelfde stijl als de voorkant en de eerste bladzijde te blijven...


Dag 6

Maar ik wil ook recht doen aan de inhoud van de teksten en maak vervolgens een afweging wat er bij elkaar kan, zowel qua stijl als kleur.


Dag 7


Er zijn dagen dat het heel vlot gaat (dag 2), maar soms ben ik ook 'uren' aan het zoeken, wikken en wegen (dag 7) omdat het niet naar mijn zin is. 
Maar dat geeft niet, want ik heb er tijd voor vrij gemaakt.
Op naar de tweede advent week!




13 opmerkingen:

  1. De teksten en het themawoord blijven de constante factor en daarna laat je je inspireren door het stukje tekst. Dan vind ik het logisch, dat de uitwerking wel kan variëren. Ik vind het heel mooi om te zien, hoe je het uitwerkt. Succes met de tweede week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi, het geheel is als een gebed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je de eerste week van de Advent Words FANTASTISCH mooi uitgewerkt Elizabeth.
    Het zijn stuk voor stuk schoonheden, maar van deze eerste week vind ik Wait het
    allermooiste. Het is heel mooi om te zien hoe je alles zorgvuldig hebt samengesteld,
    echt PRACHTIG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gemaakt! Vind ze allemaal heel mooi bedacht en bij elkaar uitgezocht.
    Lijkt me heel veel werk, en dat is het soms dus ook, maar elke dag één maken, ik geef het je te doen, en jij doet het ook maar.
    Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verbaas me niet dat je de ene dag snel een werkstuk klaar hebt en andere dag duurt het langer. Er zijn ook zoveel dingen die ons beïnvloeden. En het ene zal je meer raken dan de andere. Ik vind het mooi uitgebeeld. Succes met de komende week. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It is a "precious" job. It gives us the opportunity to meditate on the Holy Scriptures. Your paper is beautiful and brings out the texts well! I'll go see Mary's Blog, I think it's really interesting...
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Expectation vind ik prachtig. Maar de andere zijn ook allemaal geweldig mooi. Natuurlijk is iedere dag anders dan de andere, dat vraagt de tekst ook, volgens mij. Ik vind het gewoon echt Geweldig en ben benieuwd naar volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi om dat te maken en zo de weken naar Kerst een invulling te geven.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vind ik dit een fijne manier om naar Kerst toe te leven. Zelf baal ik altijd van al het commerciële in deze tijd. Op deze manier ben je bezig met waar het werkelijk om gaat.
    Dat je er soms veel tijd insteekt, begrijp ik. De resultaten zijn er dan ook naar. Compliment!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...