Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 8 december 2020

Jozef en Maria

Vorige week ben ik onverwachts begonnen met het haken van kerststal figuren. Ik vond het opeens leuk om iets kleins te maken. En Guus vindt het natuurlijk erg leuk om mee te spelen.

Bij 5 Littel Monsters vond ik een gratis patroon van een Nativity set en ik begon met Jozef.

Het is een prima project om restjes op te maken en ik zocht wat overgebleven bolletjes Saskia en Royal bij elkaar. Ik haak de figuurtjes met  naald 3,5 en 4.

Inmiddels is Maria ook klaar, en ik moet elke keer lachen als Guus haar naam uitspreekt. Hij heeft een beetje moeite met de klanken, maar zàl de klanken eruit persen. Dus dan wordt het een soort van Me-ie-ja, met de nadruk op de ie...

En natuurlijk mag de kribbe met baby Jezus niet ontbreken. Het dekje van hooi is met lange lussen gehaakt.

Er komt nog meer bij... maar dat een volgende keer!



19 opmerkingen:

  1. Wat een leuk project! Bedankt ook voor de link naar het gratis patroon, zo is het echt goed te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke stal. En Guus is een schatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou heb ik van veel materiaal kerststalfiguurtjes gezien maar nog nooit gebreid van wol. Wat ontzettend leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk en zo lekker onbreekbaar voor Guus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. volgens mij heb ik deze patronen ook ooit eens opgeslagen, maar het is er nooit van gekomen om ze te maken. Evenals de gebreide versie, daar heb ik een boekje van. Wel leuk en zeker voor Guus. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk deze Jozef,Maria en het kindje in de kribbe! Dat wordt een prachtige kerststal met Kerst.
    Je bijbel journaal vind ik ook heel bijzonder en mooi uitgewerkt. Het stoort mij niet dat het niet allemaal dezelfde stijl is. Dan zou het misschien ook saai worden en nu leeft het.
    Een mooie voorbereiding op de Kerst in deze adventstijd.
    groetjes,Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn mooi! Leuk hè die eenvoudige figuren. Guus kan het ook waarderen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat wordt heel leuk! Ik heb ook een gehaakte kerstgroep, maar dan heel erg mini in kerstballen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet dat er lief uit. Een leuk idee dat bedje van stro gehaakt met lange lussen is het heel geslaagd.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat lief en zeker weten dat Guus daar leuk mee kan spelen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat schattig is dat! Mis wel een beetje de oogjes, Jozef en Maria kunnen helemaal niet hun lieve kindje zien :-)
    Ik heb het boekje "Kerststal breiden" al jaren in huis met de bedoeling om aan de slag te gaan.... je raadt het al....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit vind ik leuk!!
    Heerlijk om zo voor Kerst bezig te zijn en uiteindelijk iets zelf gemaakt te hebben staan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettend leuk!
    Toen onze zoon jong was, kocht ik zo'n houten kerststal van de Hema. Hij takelde dan met z'n takelwagen de onderdelen van de stal in de vensterbank ;-D Uren speelplezier! Daar denk ik dan altijd weer aan als ik tegenwoordig zelf de kerststal weer op diezelfde vensterbank zet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is dit ontzettend leuk Elizabeth, en je gaat als een speer zo snel.
    Wat goed dat je al die patronen ergens tegenkwam, mooier kan het niet.
    Het gaat een heel fraai geheel worden en begrijp helemaal dat Guus
    daar weg van is en er graag me wil spelen.
    Zo lief hoe de kleine schat Maria uitspreekt, ze zijn om op te vreten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi hoor, lijkt me wel fijn haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een gehaakte kerstgroep, dat zie je niet vaak en dat Guus ervan geniet dat snap ik wel. Lekker knuffelig !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om ze in deze tijd te haken !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat wordt heel mooi! En leuk om ze nu te haken zo net voor kerst.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...