Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 25 december 2020

En het is wèèr Kerst ... Advent Words week 4

Vandaag is het kerst! Voor de 2020e keer.... Sinds Jezus geboorte is onze jaartelling begonnen.
De tijd voorafgaand aan kerst noemen we Advent, afkomstig van het Latijnse woord adventus en dat betekent komst...

Vandaag laat ik de woorden uit de vierde en laatste adventsweek zien.


Dag 22 - Love

De plaatjes van de waxinelichtjes met hartjes had ik speciaal voor deze dag bewaard. De andere onderdelen van de pagina zijn hier qua kleur op afgestemd. De achtergrond is gemaakt met behulp van een gelliplate print en de letters zijn uit een restje geknipt.


Dag 23 - Messiah

De open bijbel met kaars komt uit de folder van de kerk. Het achtergrond papier had ik in de voorraadmap en de andere twee afbeeldingen komen van internet.

Dag 24 - Savior

Het blauwe achtergrondpapier heb ik vorig jaar gemaakt voor mijn adventsboekje. Ik had toen nog veel over... De afbeeldingen komen uit mijn advent&kerstmap. Ja..., ik heb veel bewaard....


Dag 25 - Immanuel


Toen ik aan deze pagina begon had ik nog geen idee. Ik had 3 verschillende plaatjes met Immanuel erop en kon maar niet kiezen.
De volgende dag hakte ik de knoop door en koos ik dus voor deze. Ik knipte de bal netjes uit en bedacht toen dat het wel leuk was om verder te gaan met cirkels in rood en grijs.
Al het papier komt weer uit de voorraad. Dat is echt fijn bij zo'n dagelijkse challenge, anders red je het niet wat betreft de tijd. Het moet nog wel een beetje te doen blijven...


Dag 26 - Word

En dan nu de allerlaatste pagina... Het woord is vlees geworden; Jezus is geboren...
De afbeelding van de kribbe had ik bewaard uit een tijdschrift, de pagina rechts komt daar ook uit.
Het groene papier had ik ooit eens gemaakt met de gelliplate en ik had er afdrukken van waaiertjes in gemaakt...

Ook dit jaar heb ik weer genoten van deze challenge, georganiseerd door Mary Brack. Ik wil haar graag bedanken voor de dagelijkse blogposten en haar overdenkingen.

Rest mij nog om jullie allemaal een Merry Christmas te wensen...!


15 opmerkingen:

  1. En zo liet je ons weer genieten van je prachtige collages. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je dat we mochten meegenieten van je collages, en ook dit afgelopen jaar weer een kijkje mochten nemen in (een deel van) je leven. Goede feestdagen, en een mooi en gezond 2021 wens ik jou, en je dierbaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi en zo prachtig gemaakt en verwoord.
    Goede feestdagen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wederom zijn het stuk voor stuk JUWEELTJES geworden Elizabeth,
    Dag 25 - Immanuel, prachtig al die cirkels in rood en grijs,
    heel harmonieus. Zo fijn dat je veel materialen in kleur hebt
    verzameld, bij dit soort dagelijkse uitwerkingen scheelt dat
    enorm veel tijd en stoort je dan ook niet tijdens het bezig zijn.
    Heb er van genoten.

    Merry Christmas,

    ………….. ⋱ ⋮ ⋰
    ………….. ⋯ ✰ ⋯
    ………….. ⋰ ⋮ ⋱
    ……… …….*•♥•*
    …… ……. *♥♫♫♥*’.
    … …….. *♥•♦♫••♥*
    ……… *♥☺♥☺♥☺♥*
    ………*♥•♥#♠*♥#♥•♥* ‘
    ……..*♥♫♥♥♫♥♥♫♥♫* ‘
    …….*♥♥☺♥♫♥♫♥☺♥♥*’
    ……*♥♥♣♫♥♣♥♥♣♥♫ ♣♥♥*’
    ….’*♥♥♣♥♫♥♥♫♥♥♫ ♥♣♥♥*’
    ….*~~**~~**~***~~**~~*
    ….(▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓)
    _____███████████
    ♥:♥: ♥: ♥: ♥: ♥: ♥: ♥: ♥: ♥: ♥:

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is werkelijk prachtig geworden, we genieten van al die schitterende bladzijden!
    Ook mooi dat je Hebreeuwse letters hebt gebruikt, erg origineel!
    Fijne Kerstdagen! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It's a beautiful and precious job ... Merry Christmas!!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap hoor dat je de hele challenge hebt afgemaakt! Zoals altijd is het weer leuk om te lezen wat je hebt gedaan of wat je gedachten erachter waren.
    Toch kan ik me voorstellen dat het even een fijn gevoel is dat je 'challengeloos' bent😉. Geniet er nog maar even van, voor je het weet staat het alfabet voor de deur!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi en wat creatief, waar haal je de tijd van daan!
    Leuk dat jij en Marjan weer een nieuwe Crea 2021 hebben bedacht.
    Nog een fijne 2e kerstdag, groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer zo mooi gemaakt deze week. De kerst is inmiddels al bijna om, maar nog wel een fijne avond gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi geworden. Ik hoop dat je fijne kerstdagen hebt gehad. Op naar de jaarwisseling. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer prachtig gemaakt, ik heb er van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zijn stuk voor stuk weer mooie composities geworden. Een mooie manier om creatief bezig te zijn en ondertussen ook na te kunnen denken over wat dit alles voor jou betekent.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...