Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 18 december 2020

Black ... Crea 5220 (week 51)

Zwart... , het één na laatste thema van Crea 5220...
Van tevoren dacht ik 'hoe ga ik daar nuances in aan brengen, want zwart en grijs zijn toch 2 verschillende kleuren?' 
En ergens in mijn hoofd had ik beelden van zwarte rotsen, misschien wel omdat ik daar plaatmateriaal van had. Ik heb eerst geprobeerd wat te tekenen met pastelkleurpotloden ...

Maar ik twijfelde of ik daar mee verder wilde en daarom zocht ik ook wat zwart papier uit, dat ik verzameld heb vanuit tijdschriften. Misschien kon ik e.e.a. combineren.

Intussen kwam er blogpost voorbij van Helen Wells, en toen ik die gezien had ... Ja, wat wil ik graag zò werken!
Ik kon even niet verder met de opdracht...


Maar ja, ik ben geen Helen Wells... En ik vind haar werkwijze fantastisch; ze is ook een echte kunstenaar. 

Dus ik bleef maar gewoon bezig met mijn eigen proces en bedacht dat ik toch maar die combinatie moest aangaan.
Deze keer geen gedoe; direct knippen en opplakken en elk volgend stukje meteen aansluiten...

En het was heerlijk om te doen!
Mijn rots groeide en groeide...
Geen foto's meer tussendoor gemaakt, nog wel getwijfeld of ik deze twee soorten uitwerkingen zomaar in elkaar kon schuiven. Ja, ik ben een enorme twijfelaar...


Tenslotte heb ik met behulp van een sjabloon en een aquarelpotlood de letters gemaakt voor de titel.
Of ik het mooi vind, weet ik eigenlijk niet. Maar niet alles hoeft mooi te zijn in mijn optiek. Soms zoom je in op emotie, hier heb ik het gedaan op proces. En dan kan ik tòch tevreden zijn.

Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Petra
    -  Loes
    -  Albèrtje
    -  Annet
   -  Nel


EN... heb je ook al gezien wat we voor volgend jaar in petto hebben? HIER kun je lezen over de nieuwe challenge!



19 opmerkingen:

  1. Heb even gekeken bij Helen Wells en, ja zo zou ik ook wel willen kunnen werken.
    Maar jij bent toch ook niet onverdienstelijk bezig geweest.
    De combinatie van het knip en plakwerk met je eigen werk er tegenaan is goed geslaagd.
    Goed weekend en op naar de laatste crea !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie uitwerking en ja, zwart is een lastige kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie interpretatie hoor! Alvast een goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helen Wells kende ik nog niet dus ik heb even snel een bezoekje gebracht. Mooi om te zien hoe ze een landschap vertaalt naar haar kunstwerken.
    Dat heb jij met je uitgeknipte rots toch ook mooi voor elkaar gekregen! Ik zie daarin de scherpe randen die rotsen kunnen hebben en toch één geheel vormen. De getekende rots is door zijn lichtere kleur en iets zachtere randen weer een mooi evenwicht. Dat is iets wat me steeds vaker opvalt in je werken; zo mooi in evenwicht!
    En inderdaad, soms zijn we niet helemaal tevreden over het eindresultaat. Dat mag, het proces is net zo belangrijk (en soms juist nog belangrijkér als we gevoelens erin kwijt kunnen).
    Fijn weekend Elizabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het werk van Helen is inderdaad erg mooi, maar vooral de linker pagina van jou vind ik ook prachtig.
    Die uitgescheurde stukjes rots zijn heel creatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moeilijk hoor, zwart, maar ik vind dat je er een mooie compositie van gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind de rots aan de linkerkant net een diamant. Mooi. Zwart is zeker een moeilijk thema, maar het is je toch gelukt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wowww dat direct knippen en plakken geeft een fantastisch effect Elizabeth.
    En de combinatie van positief en negatief [althans zo zie ik het] is echt
    heel geslaagd. Je mag zeker tevreden zijn met het resultaat.
    Iemand heeft voor mij ooit eens een puzzel gemaakt met stukjes zoals jij
    ze hebt geknipt, en dat puzzelt heel erg moeilijk, wel een uitdaging.

    En ook ik klikte even op het linkje, heerlijk hoe deze vrouw te werk gaat,
    zag prachtige exemplaren voorbij komen.

    Heel fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zwart is best moeilijk, maar er is toch overal veel zwart te zien en het zwart-wit contrast met je rotsen vind ik super gevonden. Heel stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vind de uitwerking van de rotsen geweldig geworden en doe het je niet na!
    Tijdens de opleiding kreeg ik ook altijd opmerkingen dat ik te precies bezig was --loslaten.... tja dat kan ik moeilijk.
    Goed weekend
    groetjes,Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi werk van Helen Wells. Maar wat jij doet vind ik ook geweldig. Zoals je dat proces beschrijft hoe je dat iets komt vind ik zo mooi en dan weer met een prachtig resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mag ik eerlijk zeggen dat ik jouw werk mooier vind? Ik vind het werk van Helen te zwart/wit. Dat grijs en eigen tekening van jou maakt het mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het sowieso erg knap dat je naar aanleiding van 1 woord zo'n creatief proces kunt loslaten op twee bladzijdes en er week na week weer iets bijzonders van maakt. En wat is de definitie van mooi? Dat is toch voor iedereen weer anders. Deze rots ziet er in ieder geval erg solide uit en straalt betrouwbaarheid uit en juist dat kunnen we goed gebruiken in deze tijd. Fijn weekend Elizabeth! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is een mooi mozaïek geworden. Ik kan me voorstellen dat je niet aan tussendoor foto's dacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het heel knap, hoe je invulling hebt gegeven aan het thema zwart. De uitgeknipte rotspartij vind mooi, je blijft ernaar kijken. Zo inspireer je mij ook weer, het lijkt mij erg leuk om op deze manier eens iets te proberen met knippen en plakken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Collage of rocks ... stones that express "solidity" .. Nature is strong!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik moet meteen aan de maan denken als ik je uitwerking zie. Ergens in mijn hoofd zit er blijkbaar een plaatje waarop de maan er zo uitziet. Grappig dat zo iedereen zijn eigen interpretatie kan geven aan woorden en afbeeldingen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het uiteindelijke resultaat vind ik heel intrigerend. Wat zie ik, moet ik het draaien, wat kán ik er in zien. Het is iets om lang naar te kijken. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...