Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 19 december 2020

Advent Words week 3

Voor de derde keer op rij zaterdag... ik hoop maar dat jullie het niet zat worden, en voel je absoluut niet verplicht om te reageren hoor. Al vind ik reacties natuurlijk wèl erg leuk!
Waar waren we ook alweer gebleven? O ja, dag 15...

Dag 15 - Joy

Ik begin altijd met het goed lezen van de bijbelteksten en de uitleg van Mary. Dan probeer ik een afbeelding te vinden die daar bij past. Vaak haal ik die uit mijn voorraad, maar soms moet ik ook zoeken op internet en print ik iets uit... zoals hierboven. De afbeelding heb ik vergroot tot de maximale breedte van mijn boekje, maar in dit geval moest ik nog wel wat met de ruimte boven en onder het plaatje.
Gelukkig heb ik laatjes met restanten papier en op kleur gesorteerd. 
Bovenaan zie je een strook inpakpapier en onderaan een overgebleven reep van een afbeelding.
De letters heb ik uit een goudkleurige oude envelop geknipt .


Dag 16 - Ponder

Ponder is misschien niet zo'n bekend woord. Het betekent overdenken, overleggen, nadenken...
Links een afbeelding uit een tijdschrift en rechts een pagina uit de Flow kalender van 2019.


          Dag 17 - Rejoice

De lofzang van Maria... daar moest natuurlijk een devote afbeelding van Maria, de moeder van Jezus, komen. Zij wordt heel vaak afgebeeld in blauwe kleding. Als je wil weten waarom dat is, moet je HIER maar eens een kijkje nemen...
Dit plaatje komt van internet en rechts zie je een foto uit een tijdschrift die maar een halve bladzijde beslaat. Ik heb de bovenkant met decorating chalk aangepast. Als je goed kijkt zie je de overgang nog..


Dag 18 - Salvation

Salvation betekent redding... God heeft een weg uitgedacht om mensen te redden, en dat is via Jezus.
Daarom is Hij op aarde gekomen en heeft Hij geleden en is Hij gestorven aan het kruis. Dit is in het kort wat de christelijke religie inhoudt. 
Ik heb geprobeerd om met de afbeelding rechts dit uit te beelden en de linkerpagina is daarbij in kleur en sfeer aangepast m.b.v. een restant van de afbeelding en gelli-plate-print papier uit de voorraad.



Dag 19 - Revelation

Revelation betekent openbaring, onthulling ... En daar zijn o.a. je ogen voor nodig. Ik heb dit plaatje al wel eens vaker gebruikt en ik kopieer het dan ook gewoon (het origineel blijft bewaard).
De achtergrond is scrappapier en de aqua kleurige stroken had ik nog liggen.


Dag 20 - Glory

In mijn Inspire Bible vond ik een hele mooie toepasselijke pagina en die kopieerde ik. 
De rechter bladzijde heb ik eerst met goudverf behandeld. 
De engel is m.b.v. een sjabloon en goudkleurig inpakpapier gemaakt en de ster was overgebleven van een jaar dat ik op die manier kerstkaartjes maakte.


Dag 21 -  Light

In het laatste EO Magazine stond deze prachtige afbeelding. Ik heb hem bijna in z'n geheel gebruikt; er moest alleen een klein randje rondom af vanwege het formaat van mijn boekje.
De ronde vorm op de rechterpagina symboliseert de aarde.

Zo, dat was het weer voor deze week! Volgende week zaterdag laat ik de laatste adventswoorden zien en dan zit het er weer op. 

15 opmerkingen:

  1. Och nee Elizabeth, helemaal niet vind het juist prachtig om te zien
    hoe jij dat telkens vol overgave uitwerkt. Zo mooi te zien hoe je
    op de eerste uitwerking zo prachtig de bijpassende stukjes papier
    hebt gevonden om er een geheel van te maken, het past perfect.
    Voor mij zijn het weer zeven doordachte pronkstukjes geworden,
    heel knap van je!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo knap en wat zijn je afbeeldingen mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind het geweldig hoe jij steeds weer alles tot een geheel weet te maken waaruit duidelijk het woord naar voren komt. Ze zijn allemaal prachtig geworden! Van mij hadden het er nog meer mogen zijn!
    Een goede 4e Advents zondag.
    groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het leuk om te lezen hoe jij tot deze invullingen bent gekomen. En dan een verwijzing naar een wetenswaardigheid, zoals het blauwe kleed van Maria. Fijne zondag. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze week zijn het allemaal zulke prachtige afbeeldingen die je gemaakt heb! Echte kunstwerkjes vol sfeer.
    Zag op een ander blog een beeldig zelf gemaakt kerstgroepje en aan het eind laat ze een schitterend lied horen over Maria. Vooral op groot scherm is het zo mooi! :

    http://grethilde.blogspot.com/2020/12/mary-did-you-know.html
    Even kopiëren en genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, ik ben even gaan kijken bij Grethilde... inderdaad... dat is prachtig!

      Verwijderen
  6. Nee hoor, juist heel boeiend om te zien, hoe je de themawoorden uitgewerkt hebt. Heel mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk. Het is eigenlijk een soort scrappen toch. Complimentje voor je stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Elizabeth! .. What a precious work ... I love how you interpreted the word "Reflect" day 16 .. walking slowly alone .. surround our mind with good words to reflect on .. Beautiful!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie composities heb je gemaakt. En door het hele denkproces heb je vast ook weer veel geleerd en kunnen overdenken. Volgens mij is deze hele advent een mooi proces.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zat ben ik het niet hoor maar kijk steeds met bewondering naar alles wat je maakt.
    Hoop dat 2021 voor jou ook weer een creatief jaar wordt met veel geluk en gezondheid.
    Fijne Kerstdagen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik geloof dat niemand je werk zat is. Dus we kijken uit naar zaterdag. Je collages zijn werkelijk prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi gedaan allemaal een mooi advent proces.
    Ik doe het je niet na knap hoor.
    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook je werk van deze week is weer heel mooi. Het lijkt me heerlijk om zo met Advent bezig te zijn. Wel heel intensief.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...