Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 16 november 2020

Voorbereidingen Advent Words 2020

Misschien weten jullie nog van vorig jaar dat ik in december mee deed met de Advent Words 2019 challenge van Mary Brack.
Ook dit jaar organiseert ze weer creatieve bijbelstudies rondom een Advent kalender. En ik heb wel even getwijfeld of ik weer mee zou doen (er is nog zoveel wat ik wil ..), maar ik ga het tòch doen!
Het is zo'n mooie voorbereiding op Kerst, en de andere dingen kunnen nog wel even wachten...




En.. zoals bij zoveel dingen ... de voorpret is ook al leuk! Want.., wat voor boekje of vorm zal ik kiezen?


De twee voorgaande jaren heb ik gewerkt met een 2- rings multomap A5-formaat, maar de map is vol.
Dit jaar heb ik een boekje gemaakt van ecru papier, vrij zacht en dun. De pagina's waren nèt niet A4-formaat, maar iets korter... Dat geeft bij het dubbelvouwen een smaller boekje, maar dat vond ik juist leuk. Ik heb zelfs nog overwogen er iets af te snijden. 


En dan; met welke kleuren en in welke stijl ga ik dit jaar werken? Vorig jaar heb ik veel fotomateriaal gebruikt, maar dit jaar wil ik kleinere afbeeldingen en illustraties gebruiken. Dat past ook beter bij het boekje dat ik nu ga gebruiken.
Zoals je kunt zien op het overzicht, zijn de themawoorden van de dagen al bekend. En ik ben dan ook al begonnen met elk woord op een strookje te schrijven.
Het achtergrondpapier komt uit een oud nummer van Daphne's Diary. Je kunt daar zoveel mooie kaders vinden die ze rond de pagina's hebben gebruikt. Ik knutsel er graag mee.




En als je dan zo lekker bezig bent, vind je het eigenlijk jammer dat de challenge nog niet is begonnen!
Voor mij was het volgende stapje dan ook materialen verzamelen; plaatjes en illustraties die ik mogelijk kan gebruiken, stempels, labels, achtergrondpapier...


Het gevaar is dat je tèveel wil en daarom heb ik mezelf streng toe gesproken om het echt in één bepaalde stijl te gaan houden. Of het me lukt.... ?


13 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je iets gaat doen in de periode van de Advent. Zoals je al zegt voorpret is al leuk. Ken je het spreekwoord "Het bezit van de zaak mis het einde van het vermaak" past natuurlijk niet helemaal dij dat waar jij aan gaat beginnen maar toch?
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O dat lijkt me leuk, ga het zeker bij je volgen.
    Mooi dat je er nu al blij van wordt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kaft ziet er mooi uit. Veel pkezier met verdere voorbereidingen en het daadwerkelijk vullen van het boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We krijgen het vast nog te zien. Wat een mooi idee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om te gaan doen. Ik hoop dat je veel laat zien, want je maakt altijd mooie dingen en dit is natuurlijk een speciaal onderwerp.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes met advent words 2020, ik ben benieuwd wat me allemaal gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat klinkt dat leuk, ik heb erg nog nooit van gehoord.
    Succes en alvast veel plezier met de voorpret.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan het me nog goed herinneren van vorig jaar Elizabeth, ik vind dit
    formaat boekje wel heel erg leuk, dat smalle hoge spreekt me erg aan.
    En het gaan ongetwijfeld weer prachtige uitwerkingen worden.
    kan me voorstellen als je wat spulletjes gaat verzamelen dat je dan
    eigenlijk meteen door wil gaan. Knap van je met wat je er nog allemaal
    naast doet slokt alles bij elkaar behoorlijk wat tijd op. Het voordeel
    is wel in deze tijd van het jaar de tuin minder aandacht vraagt.

    Succes met alles bedenken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg leuk ik volg het met veel interesse

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind dit ook een hele mooie manier van voorbereiden op Kerst. Ik snap je enthousiasme helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Spannend hoor, we gaan het afwachten wat en hoe je het gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi model van het boekje.
    Succes want het is best wel een flinke taak, elke dag wat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk idee. Ik hoop dat je je aan de kaders kunt houden. Je hebt altijd zoveel ideeën of wordt op ideeën gebracht. En nu maar geduldig wachten tot de start, oei wat moeilijk. Succes. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...