Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 30 oktober 2020

White ... Crea 5220 (week 44)

Er is weer een kleur aan de beurt! Hebben jullie gemerkt dat er één keer in de 7 weken een kleur op de lijst staat? En zo ook één keer per 7 weken een vorm, tekstsoort, materiaal of techniek?
Zo blijft het een beetje afwisselend...

Vandaag dus wit, en je kunt er over discussiëren of wit eigenlijk wel een kleur is of niet. Evenals zwart...
Wat mij opnieuw is opgevallen, is dat er zoveel tinten wit zijn. Ga maar eens naar de schilder, en kijk eens goed. Met ogenschijnlijk dezelfde kleur, ontstaan er een totaal ander sfeerplaatje.



Er werden een heleboel tijdschriftknipsels in wit bij elkaar gelegd en daarmee probeerde ik een compositie te maken. De wat grotere vlakken eerst, zodat de details daar half overheen geplakt kunnen worden.


Nog niet helemaal klaar, maar al wel een heel eind. Tja, dan ben je ff lekker bezig en vergeet je alles om je heen!


Tenslotte toch nog wat kleine accentjes gemaakt;zie je het verschil?


En ...., wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Petra
    -  Loes
    -  Annet
    -  Nel
    
  
Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!

17 opmerkingen:

  1. Je hebt er een zoekplaatje van gemaakt, zoek de verschillen. Leuk hoor !
    Rechts onder en rechts boven zag ik verschil, maar ik zal straks nog eens rustig verder zoeken, we stappen zo meteen op de fiets voor onze rondjes. Het weer ziet er redelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt weer een mooie en heerlijk rustgevende collage gemaakt! Hoewel er veel verschillende afbeeldingen zijn gebruikt, blijft het door het constante gebruik van witte kleuren rustig.Ja, wat zijn er een hoop kleuren wit, we stonden van de week in de Doe-Het-Zelf-zaak en keken onze ogen uit. ;o)
    De kleine accenten die je hebt aangebracht, geven net dat beetje extra waardoor het geheel nóg interessanter wordt.
    Het is opnieuw een hele mooie uitwerking geworden.
    Ja die zevendaagse herhaling, die geldt voor alle opdrachten. Een mooie leidraad om een lijst te maken. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi en ja, er zijn vele tinten wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie hebben een mooie afwisseling gemaakt van thema's. Kleuren geven zoveel mogelijkheden en elke kleur heeft zoveel tinten.
    Het is weer een prachtige collage geworden, zo leuk om te bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij Marian veel zwart en bij jou het tegenover gestelde zo verschillend maar toch mooi.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een mooi sfeerplaatje geworden. Het ritme van de opdrachten was me nog niet opgevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi al die verschillende soorten wit, je zou denken wit is toch wit, maar soms is het zo anders, roomwit en crèmewit en blauw wit en spierwit. Dat zie je ook terug in je collage.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Always beautiful your collages ... I love the little daisy!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedaan Elisabeth. Wat zijn er toch veel tinten wit. Wij werden er al mee geconfronteerd toen we een kleur wit moesten uitzoeken om de wanden en plafond te sausen. Het werden twee verschillende tinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja heerlijk hé Elizabeth, zie het helemaal voor me hoe je midden in het proces
    alles om je heen vergeet, voor mij heel herkenbaar. Prachtig al die nuances
    van wit die je hebt gebruikt en je hebt er een zeer mooie compositie van
    gemaakt, het straalt sfeer, warmte en genoeglijkheid uit. De kleine accentjes
    die je op het laatst hebt toegevoegd geven een groots effect, de dieptewerking
    die je daar door krijgt maakt het helemaal compleet. De persoon in de cappuccino
    zit er heerlijk behaaglijk bij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi geworden al die witjes bij elkaar. Nee, ik zie geen verschillen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om te zien wat je met wit kunt doen. Het is mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi geworden heel veel tinten wit.
    Een goed verschil ik zie de stippeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat knap dat je met één kleur zoveel kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke grapjes heb je verwerkt. De cappuccino laat ik wel even staan. Leuk al die witjes bij elkaar. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie compositie. Geeft voor mij het goede gevoel weer. En ja zeker zie ik verschilletjes, ik zie hier en daar wat getekende lijnen. Geslaagd zou ik zeggen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het heel mooi en inspireren. Wit is inderdaad niet zo maar gewoon Wit.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...