Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 8 oktober 2020

Art Journal Summer School 2019 (update)

Wat is dat lang geleden zeg, dat ik blogde over AJSS 2019....
Dat kwam omdat ik nog een paar lessen moest doen, en nog wat dingetjes moest afmaken.
Op dit moment sla ik les 14 (No Photos!) even over, omdat ik daar alleen nog maar een schets van heb...



Les 15: At the beach
Deze les is geïnspireerd op een ingekleurde ets van de Vlaamse schilder James Ensor, genaamd De baden in Oostende
Op mijn tekening zijn veel minder mensen te zien, en ze zijn ook niet zo karakteristiek. Maar goed, het was leuk om iets te proberen in deze stijl.




Les 16: Storm
Naar aanleiding van een video is bovenstaande schildering in aquarel gemaakt. Marieke geeft al schilderend aanwijzingen en laat het materiaal het werk doen. Erg leuk om te doen!




Les 17: A colourful landscape
Ook weer zo'n hele leuke opdracht om te maken! Marieke baseerde de les op het werk van "the Fauves", die te werk gingen in gedurfde kleuren. 
Eerst is de hele pagina bewerkt met een laagje clear gesso, voor een ruwe textuur.
N.a.v. bomenfoto's met schaduw van de stammen is er een schets gemaakt. 
En daarna zijn de vlakken met laagjes stap voor stap ingekleurd. De boomstammen als laatste...

En nu resten er nog 4 lessen om te laten zien, waarvan ik er 2 nog niet af heb. Tijd om dit weer eens op te pakken. Want het is tè leuk om te laten liggen!


8 opmerkingen:

  1. Ik blijf genieten van de mooie werkstukken. Ik heb een hele tijd naar alle 3 zitten kijken. Prachtig. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend mooi en zo divers! Ja, ik kan me voorstellen dat je dit met veel plezier doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik kan me heel goed voorstellen dat je er veel plezier aan hebt. Steeds een zó andere manier van werken, leerzaam!
    Elk plaatje vraagt erom goed bekeken te worden. Je kunt er met dit weer fijn aan werken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In de onderste herkende ik meteen bomen, grappig om dat met heel andere kleuren in te vullen. Veel plezier met de overige lessen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is buiten niet zo fijn op dit moment dus leuk om met deze werkstukken bezig te zijn. Ben benieuwd wat je ons nog meer laat zien.
    Veel plezier.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk Elizabeth dat je dit weer na een tijd hebt opgepakt, kan
    me de andere die je gemaakt hebt nog goed herinneren. Zo mooi al die
    verschillende thema's, en echt steeds weer een uitdaging.
    Deze drie vind ik ook weer zeer geslaagd. Het strand heerlijk, je krijgt
    er zin in nu het zulk druilerig herfstweer is.
    Storm vind ik echt super weer gegeven, het ziet er zelfs een beetje
    onheilspellend uit, mooi zo met de aquarel techniek.
    Wat een rustgevend geheel is het kleurrijke landschap, ik krijg het
    gevoel om daar heerlijk te gaan zitten om te mediteren, prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je weer verder bent gegaan met dit project! Ik was al weer vergeten dat Marieke vaak beroemde kunstenaars gebruikt als inspiratiebron (dat heb ik meteen maar opgeschreven, misschien dat ik het dan beter onthoud ;o)
    Je strandwerk ziet er heel gezellig uit en je bomenwerk is mooi 'abstractachtig' geworden door de gekleurde vakken. De storm is mijn favoriet vandaag; prachtig zoals je dat voor elkaar hebt gekregen. Heb je daar alleen zwarte verf bij gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, heel donkergrijs en nog een donkere blauwtint. En vèel water om de kleuren lichter te krijgen.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...