Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 9 oktober 2020

Booktitle .. Crea 5220 (week 41)

Over dit onderwerp heb ik niet lang nagedacht. In september 2013 las ik 'Het licht van de zee" van M.L. Stedman. Ik had het boek uit de kringloopwinkel mee genomen en vond het inderdaad 'hartverscheurend' zoals Libelle op de voorkant aangeeft...
Hieronder de samenvatting van het boek, zoals op de achterkant is aangegeven:

Het is 1926, en Tom en Isabel Sherbourne bemannen een afgelegen vuurtoren voor de kust van Australië. Het is een stil en eenzaam leven voor het jonge, ongewenst kinderloze stel. Tot er na een storm in april een reddingsboot aanspoelt met twee mensen erin: een dode man en een kleine, springlevende baby. In de wetenschap dat het nog zes maanden duurt voordat hun aflossing zal arriveren, begraaft Tom de man en ontfermt Isabel zich over de baby, een meisje. Al snel krijgt Isabel een sterke band met haar. Ze haalt Tom over om net te doen alsof ze hun kind is, maar door deze leugen komt hun relatie onder druk te staan. De spanning neemt nog verder toe wanneer ze na twee jaar terugkeren naar het vasteland. Daar worden ze geconfronteerd met veel vragen van hun vrienden en familie, en met een wanhopige vrouw op zoek naar haar dochtertje...


Na een ruwe schets, bracht ik een eerste laag aquarel aan. Ik had al lang niet meer met dit medium gewerkt en vond het wel weer eens leuk. Het papier van m'n art journal is er niet specifiek geschikt voor, dus ik probeerde het niet te nat te maken...




Na heel veel laagjes was is zover... Eerst wilde ik de titel er  met mooie letters bij schrijven, maar ik was bang dat ik zou gaan zitten knoeien. Daarom kopieerde ik de kaft van het boek...



Niet gaan zeggen dat het geweldig is geschilderd... ik moet nog veel oefenen en dat is ook helemaal niet erg. Mijn lijfspreuk is 'imperfection is a form of freedom' ... En weet je hoe wàar dat is?


En wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Petra
    -  Loes
    -  Annet
    
 
Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!

En dan nog iets...
Marjan en ik zijn aan het nadenken over volgend jaar; hoe kunnen we een leuk vervolg geven aan de crea-onderwerpen? Intussen hebben we al leuke ideeën en t.z.t. horen jullie daar meer van!
Ik verklap vast dat we rekening houden met alle soorten van hobby's, zodat er nòg meer mensen kunnen meedoen!
Dus niet alleen art journaling, maar ook fotografie, tekenen, schilderen, dichten, ruimtelijke vormgeving, allerlei textiele werkvormen, film, muziek, ... en wat je maar wil.
Hebben jullie er zin in?

17 opmerkingen:

  1. Een mooie crea weer. Het boek heb ik gelezen en ervan gehuild. Ik heb ook de film gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik ken het boek niet, maar het fascineert me wel! Alleen daarom al is dit een heel leuk onderwerp! Dat je allemaal boekentips krijgt 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het boek ken ik niet, maar het verhaal klonk bekend en ineens herinnerde ik me de film die ik gezien had. De titel is dan 'The Light between Oceans'. Wat een prachtig verhaal. Leuk dat die herinnering naar boven kwam dankzij jouw uitwerking van deze week ;o).
    Ik las in je blogje dat ik niet mag schrijven dat het geweldig geschilderd is, maar ik doe het toch, want ik vind het écht mooi! Zelf zie je het misschien niet omdat je er bovenop hebt gezeten en iedere streek hebt meegemaakt, maar voor mijn als 'buitenstaander' is het een mooi compleet beeld en zijn de rotsen heel goed gelukt!
    Ik heb al zin in volgend jaar, hopelijk volgen er nog meer ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het helemaal met Marian eens het ziet er geweldig uit. Het verhaal ken ik niet en de film heb ik nooit gezien maar het maakt mij wel nieuwsgierig om eens op zoek te gaan naar het boek.
    Fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie pagina heb je ervan gemaakt. Het lijkt mij een heel aangrijpend verhaal, dat was het kennelijk voor jou ook, als je er na zoveel jaar meteen weer aan denkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het verhaal van dit boek kwam me bekend voor en door het lezen van de reakties wist ik ineens dat ik de film heb opgenomen om later te bekijken. Ga ik nu dus toch eens doen! Ook ik vind dat het er heel mooi uitziet.

    Fijn dat jullie al bezig zijn voor volgend jaar. Het leuke aan crea vind ik, dat ik iedere keer kan kiezen wat ik wil gaan doen. Deze keer was het een haakwerk, maar volgende week lekker weer wat anders. Net waar ik op dat moment zin in heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga op zoek naar het boek, lijkt me mooi.
    Creatief en mooi hoor.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi of niet, je hebt het op jouw manier weergegeven. Boek ken ik niet, maar kan me voorstellen dat het een ingrijpend verhaal is. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is misschien niet helemaal zoals je zo willen maar het geeft mooi de sfeer weer. Ik vind het goed gelukt. Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een indrukwekkend verhaal moet dat zijn, alleen al door de samenvatting
    van het boek zit ik er meteen helemaal in. En deze uitwerking vind
    ik ook indrukwekkend. Deze lijfspreuk is prachtig en helemaal waar, maar........
    toch ga ik je zeggen dat je deze achtergrond heel fraai geschilderd hebt,
    het is een zeer geslaagde uitwerking!!!

    Fijn weekend,
    groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mag ik nu wel zeggen dat ik het prachtig vind, want dat is het wel. Ik ga ook eens uitkijken naar dat boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. You have translated well, with the emotion of your colors, the theme of the book. The story is certainly engaging ... who knows if it has been translated into Italian. You know how much I love to read ... Happy Weekend!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O ja, nog iets. Ik wist niet dat crea5220 oorspronkelijk voor art-journaling bedacht was. Ik vind eigenlijk dat we er allemaal onze eigen leuke draai aan geven! Volgend jaar doe ik weer mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het prachtig wat je gemaakt hebt, vooral ook omdat ik de film heb gezien. Tranen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, ik zeg toch echt wel dat ik het mooi gedaan vind. Ik heb over het boek gelezen, het lijkt me zeker ook wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...