Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 2 oktober 2020

Face ... Crea 5220 (week 40)

Wat een leuk onderwerp deze week! En veelzijdig ook...
Maar ik had al heel lang een plannetje in mijn hoofd om te gaan tekenen.
Omdat ik het best moeilijk vind om gezichten te tekenen, oefen ik regelmatig m.b.v. tips.
Maar ik teken ook gezichten na. Dat is misschien niet creatief, maar ik leer er wel veel van.

Ik houd wel van typetjes en bij het tekenen van gezichten kun je daar veel kanten mee op.
Jaren geleden keek in naar de serie "The house of Eliott" en ik vind die stijl nog steeds erg leuk. 


Dit gezicht schetste ik na en met kleurpotlood bracht ik de laagjes voorzichtig over elkaar aan.


Ik wilde een linnen structuur maken en dat is wel aardig gelukt, geloof ik.

Hier is het gezicht grotendeels klaar, maar de jurk en de bloem rechts op de schouder moet nog gebeuren.
De huidskleur vond ik lastig; eigenlijk is het iets te bruin naar mijn zin, maar ik durfde niet meer dan 2 kleuren lichtjes over elkaar te gebruiken.
Ik kleur graag met mijn Faber-Castell kleurpotloden. Door niet te hard te duwen en het maken van laagjes kun je mooie effecten krijgen.



Maar er moest natuurlijk ook een achtergrond komen. Het werd gewoon blauw en ik weet niet waarom ik dat koos; daar twijfelde ik geen moment aan. Drie klodders blauwe verf van verschillende tinten en een stuk geknipte telefoonkaart gebruikte ik om de pagina's te bedekken met willekeurige vegen en overlappingen.


Soms is het lastig om een dubbele pagina te vullen, vooral als je aan het tekenen bent geweest op een los vel papier. Dat laatste deed ik omdat de het papier van mijn art journal niet zo goed de laagjes kleurpotlood opneemt en draagt...
Op internet zocht ik wat 'faces art deco drawing' op en via word printte ik ze uit. Eh..., teveel kleur...
Dus toch maar zwart-wit!



Er werd een schikking gemaakt ... èn een foto. En toen liet ik het even rusten.



En uiteindelijk werd het toch ietsje anders... Met de Posca stift trok ik nog wat witte lijnen om het art deco effect te vergroten.

Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Akkelien
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Loes
    -  Toos
    -  Annet
    -  Petra
    -  Nel
    
  
Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!


15 opmerkingen:

  1. En zo heb je toch weer 2 pagina's gevuld en nog mooi ook, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie vrouw zeg. Echt in de sfeer van The House. Mooie serie was dat. Knap om dat roze op blauw te zetten, ze springt er echt uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is weer mooi geworden. Leuk die jaren 20/ 30 stijl, daar hou ik wel van.
    Huidskleur is zo moeilijk te maken. Wat voor kleur heeft een blanke huid? Met stoffen vind ik het ook zo moeilijk. Geen geel, geel of roze, geen crème... Maar met potlood lukt het iets beter, Bij jou is het ook best goed gelukt, net als de linnen structuur van de hoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schit-te-rend!!
    Mooi zoals je kant en klare afbeeldingen hebt gecombineerd met je eigen gezicht. Dat gezicht verdient alle aandacht en dat krijgt het door het in kleur te houden en de andere gezichten zwart-wit te maken.
    Gezichten tekenen vind ik erg moeilijk, vooral de ogen zijn voor mij een struikelblok. Ik krijg ze nooit mooi gelijk en daarom vind ik de manier waarop de hoed het rechteroog bedekt super ;o)
    De hoed heeft inderdaad een hele mooie linnenstructuur gekregen; knap om dat zo zichtbaar te maken! De kleur van een huid is inderdaad moeilijk weer te geven. Het maakt daarbij (voor mij in ieder geval) niet uit of het een blanke huid of een gekleurde huid is. Misschien komt het ook omdat een huid verschillende kleurnuances heeft...
    De witte lijntjes op de achtergrond maken deze wat levendiger en verbinden alle afbeeldingen met elkaar. Ik vind het weer een hele mooie uitwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, het gezicht en de hoed zijn mooi weergeven en er zit structuur in.
    Ik vind die stijl erg leuk en die zie je ook bij de andere gezichten.
    De huidskleur is prachtig, ieder heeft een andere teint, die van mij is b.v. olijfkleurig en die van mijn lief meer roodachtig bruin, daarom noem ik hem zomers wel eens mijn indiaan. 😃🍉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend mooi! Je tekening is prachtig en ja, dat zijn fijne kleurpotloden :-)
    heel mooi ook, de combinatie met de geprinte gezichten. En zo leuk, alle tussendoor-foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Elizabeth! ... she is lovely! I really like that style ... With the Faber-Castell (I use them for the patterns too) you get a lot of beautiful shades ... Sweet and delicate.
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. niet 1 maar veel gezichten mooi gedaan dat je dat kan tekenen heel kbap

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat leuk Elizabeth dat jij ook hebt gekozen om te gaan tekenen, en
    ik vind het super goed gelukt, wat een heerlijke stijl is dit toch, ben
    er zelf ook gek op. De linnenstructuur is zeker goed gelukt, en heel mooi
    ook de schaduwrand van de hoed op het gelaat. Bijzonder dat je intuïtief
    voor blauw hebt gekozen, en wat was dat een goede keuze zeg, alles bij elkaar
    is het echt een fantastisch mooi geheel geworden. De uitwerking in de fase
    van even laten rusten bevat net zoveel dames als de uiteindelijk uitwerking,
    en toch door een andere schikken en de toevoegingen van de Posca stift
    bewerking is het een PRACHTIG samensmeltend geheel geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed gekozen, jou eigen tekening in kleur en de rest zwart wit.
    Mooie stijl is het en de witte lijnen voegen echt wat toe aan het geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi effect. Ik vind je getekende gezicht knap gedaan. Ooit voor mijn opleiding moeten doen. Wat moeilijk. Die van jou is goed gelukt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent lekker aan het puzzelen geweest met een mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie uitvoering! Je tekening is goed gelukt.Gezichten tekenen vind ik ook erg lastig. Begin er niet eens aan :). Langzaamaan komt het einde van de woordenlijst alweer in zicht. Ik vind het heel leuk om elke keer weer iets te bedenken. De ene keer lukt het beter dan de andere keer maar het prikkelt de creativiteit. Op naar het volgende woord.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moeilijk om gezichten te tekenen? Nou deze ziet er prachtig uit hoor geweldig.
    Groetjes.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...