Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 15 oktober 2020

Babbeltje

Afgelopen maandag was ik jarig en hielden we een blokjesverjaardag. Ik kwam dat woord tegen op één van de blogs en na enig zoeken heb ik het weer gevonden. Ik zag het bij Huisvlijt...
Het kon nog nèt, want een dag later werden de nieuwe maatregelen aangekondigd.


En jawel..., ik ben weer flink verwend zoals je ziet. De Slow cooker gaan we zondag uitproberen.

Verder heb ik flink opgeruimd in de kelder en heel veel spullen gaan een andere eigenaar krijgen.
Sommige dingen gaan naar familie, maar de meeste spulletjes naar de kringloop. 
Bijna al mijn kookboeken gaan daar ook naar toe. Ik kijk er nooit meer in, sinds ik zelf receptenboeken maak en veel op Pinterest bewaar.


Ik was bezig met het inplakken van wat bewaarde recepten uit de Allerhande, maar ja toen moest de tafel gedekt worden en verhuisde alles even naar de stoel. Spooky bewaakt m'n spulletjes intussen wel...


Deze boeken zijn inmiddels helemaal vol en ik heb er zoveel plezier van! Sinds onze jongste het huis uit is, eten we werkelijk van alles. Zoonlief was ietwat kieskeurig, zeg maar...
Als je wil weten hoe ik die receptenboeken maak, dan kun je het HIER teruglezen.


Intussen ben ik ook de buitenspulletjes aan het opruimen. Ik heb al wat potten met eenjarig dood spul geleegd en schoon gemaakt.
In de veranda staan veel oude emaille spulletjes en ook die worden opgeruimd, afgewassen en in de kelder in een doos bewaard voor volgend voorjaar.

Lekker bezig dus, en het is goed ook dat de bezem erdoor gaat!



19 opmerkingen:

  1. Nog van harte gefeliciteerd.
    Vorig jaar heb ik ook bijna al mijn kookboeken naar de kringloop gebracht, op een paar na die ik nog steeds gebruik en voor de rest zoek ik recepten op internet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een snelkookpan ken ik wel, maar een slowcooker? Daar ga ik zo even naar googelen.
    Wat heb je je receptenboeken mooi op kleur! Die foto van Spooky erbij is zó leuk.
    Ja, buiten kan er aan de wintervoorbereidingen begonnen worden. Alles lekker schoonmaken zodat je het over een 'paar' maanden zo kunt pakken en het buitenleven weer kan beginnen. Nog eventjes.... 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Allemaal mooie cadeaus ( die boeken zijn top!)
    Je receptenboeken zijn geweldig. Ik heb met interessen gekeken hoe je ze maakt. Doet me denken aan de manier van de Arne & Carlosboeken. Je heb de inspiratie nu lekker bij de hand. Ik vraag me toch ook af, hoe het met Zoon gaat 😇 Kookt hij nu zelf wel met een beetje durf?
    Het is heerlijk weer voor alle klusjes in en om huis...prettige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat goed met Zoon hoor... ze koken samen en opeens eet hij gewoon paprika en weet ik allemaal niet. Ik had het al verwacht en maak me er niet druk om! Maar hij hield bv niet van aardappelen, rijst en ovenschotels... tja.. het was vaak zoeken...
      Die boeken zijn echt zò mooi! En de schrijfster heeft goed research gedaan ook.

      Verwijderen
  4. Hartelijke felicitaties nog voor je verjaardag.
    Heerlijk verwend met mooie cadeaus
    Je bent goed aan het opruimen, veel werk maar er komt ruimte, en je weet weer wat je allemaal hebt
    Fijne dag Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog van harte gefeliciteerd! Je bent goed verwend, en hebt het nog net op deze manier op 1 dag kunnen vieren. Heerlijk om de buitenboel winterklaar te maken, ik hoop vanmiddag het gras nog een keer te kunnen maaien.
    Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met een slowcooker (ik overweeg er eentje te kopen).
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog gefeliciteerd! Wat fijn dat je het nog kon vieren op die manier!
    En verder ben je heel erg goed bezig, fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd. Wat leuk dat je zelf mooie receptenboeken maakt
    Geniet van al je leuke cadeaus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog gefeliciteerd en je bent echt verwend! Veel plezier met je slowcooker, ik kan echt niet meer zonder! En af en toe even flink opruimen is erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag 🥳
    Je bent heerlijk verwend met cadeautjes. Heel veel plezier met de slowcooker, maar dat gaat vast lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alsnog van harte gefeliciteerd Elizabeth! Leuk bedacht een blokjes verjaardag, hoewel dat wel vermoeiender is, maar je moet toch wat.
    Je bent heerlijk verwend zie ik.
    Vroeger had je snelkookpannen, nu moet het opeens langzaam :-)
    Spooky bewaakt niet jouw spulletjes hoor, je ziet aan haar snuitje dat ze baalt dat jij haar lievelingsstoel hebt vol gelegd met "troep" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het minder vermoeiend dan een kamer vol en ook nog eens veel leuker!
      De Slowcooker werkt met lage temperaturen, daardoor duurt het wel langer maar blijven de smaak en kwaliteit meer gewaarborgd. Ik zal er nog wel eens over bloggen...
      Spooky baalt wel..., maar de spulletjes lagen eerder in de stoel dan zij. En ze ging er bovenop zittten!

      Verwijderen
  11. Om te beginnen "Van Harte Proficiat" ik wens je nog heel veel fijne gezonde jaren toe samen met je man en alle mensen die je lief zijn. Wat leuk om te lezen dat er kookboeken naar de kringloop gaan. Pinterest biedt inderdaad uitkomst en dat maakt dat je boeken niet meer zoveel gebruikt. En ja soms bewaar je recepten die later toch niet zo smakelijk blijken te zijn. En de tuin is nu winterklaar? Eerder dan gedacht is het zo maar ineens kouder en niet meer zo gezellig buiten. Veel succes met het opruimen en het gebruik van de Slow Cooker.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ben benieuwd naar de slowcooker ervaringen. Ik heb er ook wel over gedacht. Succes met opruimen. Alvast smakelijk eten en een goed weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alsnog van harte gefeliciteerd Elizabeth, het kon dus nog net in gezellige blokjes,
    vaak heb je met minder mensen zelf ook veel meer aan en kan je meedoen in gesprekken.
    Bij een huis vol is mijn ervaring loop je te rennen en van allerlei lekkers te
    tegelen voor je gasten. ben verliefd op je prachtige zelfgemaakte kookboeken, schoonheden
    zin het. En wat lijkt me dat lastig voor je geweest toe je zoon nog thuis woonde, wat
    het eten betreft, toen ik het las dacht ik eigenlijk lust hij bijna niets, en dan kan
    je ook niet echt creatief gaan kokkerellen, maar nu worden de boekeb gos gebruikt
    begrijp ik wel, en alleen al een recept uitzoeken in die prachtige boeken is al een
    feestje op zich. Leuk al die emaille spulletjes voor buiten, maar op de veranda kunnen
    ze 's winters toch gewoon blijven staan. Zelf heb ik al dertig jaar emaille spulletjes
    buiten staan en er gebeurt niets mee en het staat wel heel sfeervol.
    Je bent trouwens heerlijk verwend met je verjaardag, geniet er maar heerlijk van.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je wordt vanzelf creatief met eten hoor... allerlei pasta's konden wel, gebakken aardappeltjes en rösti ook, gelukkig lust hij ook salades en allerlei soepen.
      Tja, die veranda staat op het westen. En het kan hier nogal tekeer gaan met wind en regen omdat het zo open is. De spulletjes worden er niet mooier van en ook ontzettend vuil in de herfst en winter, dus vandaar...

      Verwijderen
  14. Nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Fijn dat je het toch nog kon vieren en veel leuke dingen gehad. Die slowcooker vind ik fantastisch! Helemaal van deze tijd hè.
    Vroeger plakte ik veel recepten in mappen en ik kan ze nog niet weggooien, dat gaat me aan het hart, prachtig zijn ze je kookboeken. ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog van harte gefeliciteerd. En een slowcooker zo fijn en handig. Ik ben dol op kookboeken. Pak ze eigenlijk sneller dan internet. Vast heel ouderwets.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...