Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 12 juni 2020

Splash ... Crea 5220 (week 24)

Splash/spetters ... in mijn beleving ook een soort van plons ...
Splash vind ik wat steviger klinken dan spetter (s) en ik moest ook meteen denken aan een koude douche, maar dan in je gezicht.

Enfin, een aantal weken geleden overkwam het mij dat m'n redelijk rustige leventje behoorlijk verstoord werd door een paar dingen die mij werden verteld en die ook heel wat bij mij los maakten...


De achtergrond van de dubbele pagina kleurde ik roze met pastelkrijt en ik spoot er haarlak over om de boel te fixeren.


Als tweede stap spatte ik met een oude tandenborstel grijze en blauwe acrylverf binnen de contouren van dit sjabloon.



Helaas was de verf in het begin iets te nat en heb ik een 'uitgelopen' oog...

Nu kwam het moeilijkste.. ik wilde een plons verf laten spatten in het gezicht, maar hoe krijg je het zoals je het wil hebben? Misschien eerst maar eens oefenen, kon ik meteen mooi mijn gevoelens uiten...

Maar... het werd uiteindelijk toch iets anders.


Op een stukje doorzichtig plastic deed ik met een kwast wat druppels rode aquarelverf hier en daar ...



en dat plastic drukte ik voorzichtig op de afbeelding op de pagina en daarbij wreef ik de vlekken wat uit.


Daarna herhaalde ik het nog een keer met wat blauwe aquarelverf erbij.
En toen had ik zo ongeveer wel wat ik wilde hebben...

Nadat alles droog was zocht ik naar een passende quote, maar die kon ik niet vinden.
Dus ik heb er zelf maar eentje bedacht...




Enne..., geen zorgen hoor... Ik ben er alweer een beetje overheen en probeer de werkelijkheid te accepteren en een plekje te geven. Het kost alleen een beetje tijd.


Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Anita
    -  Petra
 

Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!


20 opmerkingen:

  1. Ik vind het mooi geworden.
    Gelukkig gaat het alweer iets beter met je, maar toch nog sterkte gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat voor technieken dat je allemaal toepast! Je laat maar weer eens duidelijk zien dat je niet zomaar in 1,2,3 tot dit mooie resultaat kan komen. Mooie quote ook. Je had er geen betere kunnen vinden. Ik hoop dat het "splashen" je wat "ontladen" heeft en dat het snel weer helemaal goed komt. Alvast een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dit mooi gemaakt.
    Prachtig zoals je je gevoel overgebracht heeft op papier.
    De quote is zo goed bedacht, past helemaal bij deze creatie.
    Gelukkig schrijf je nog wel op het laatst dat het weer beter met je gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele goede quote! Mooie uitwerking.
    En sterkte gewenst, fijn om te lezen dat het inmiddels beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat moet een heel heftige plens in je gezicht zijn geweest, goed om te lezen dat je je gezicht weer wat hebt afgedroogd en je jezelf herpakt hebt.
    De creatie is in ieder geval duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed dat je de frustratie vorm hebt kunnen geven in je werk! Het is goed te zien in het eindresultaat. Fijn om te lezen dat je de nare gevoelens een plekje hebt kunnen geven, maar het blijft natuurlijk een waardeloze ervaring...
    Je schrijft dat je haarlak over de ondergrond hebt gespoten. Waarom heb je dat precies gedaan?
    Zou het gaan doorlopen tijdens de volgende stappen?
    En dan het sjabloon; wat een mooitje! Is het een kant en klare of heb je die zelf gemaakt?
    Het sponseffect is erg mooi geworden, dat idee ga ik proberen te onthouden.
    Je tekst vind ik super: wat is die goed bedacht! Hij kan zo op een tegeltje ;o)
    Ik wens je een mooie nieuwe Creaweek toe zonder frustraties!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De haarlak gebruik ik voor fixatie, anders schuif je de poederige laag er snel weer af.
      Ik heb een boek met sjablonen die uitgescheurd kunnen worden, ooit eens in de kringloop gevonden.

      Verwijderen
  7. Gelukkig dat je er alweer wat overheen raakt. Wat je hebt gemaakt vind ik echt helemaal geweldig.
    Er spreekt verwarring uit, boosheid, verdriet, maar ook kracht !
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige zin heb je bedacht voor dit kunstwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe mooi en goed heb je je gevoel uiting gegeven, vooral met deze krachtige tekst. Fijn dat je je weer herpakt hebt.
    Leuke techniek, het fustreerd me dat ik niet mee kan doen, zelfs mijn haar lijkt wel oorlog.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe herkenbaar zelf gaat je leven rustig z' gang een dan komt er van buitenaf weer iets op je pad wat op dat moment niet zo fijn is, een paar slapeloze nachten volgen en en langzaam maar zeker lost het op of kun je er mee leven. Fijn om te lezen dat het jou gelukt is.
    Fijn weekend.
    Groeten
    Margan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. It's a beautiful effect! Express very strenght!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja dat kan de realiteit met je doen, een koude, onverwachte plens in je gezicht geven. Je hebt het heel mooi uitgedrukt op papier. Fijn als je gevoelens zo om kunt zetten in creativiteit. Ik wens je een zachte doek om de plens op te vangen! Liefs en een fijn weekend! Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig uitgewerkt en het geeft helemaal weer hoe jij door dat wat je in je gezicht werd gezegd uit balans raakte.
    En dat uitgelopen oog heeft zo moeten zijn-geeft weer hoe jij het beleefd hebt.
    Sterkte en een goed weekend.
    Vergeet niet te genieten van het moois dat er gelukkig ook is.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat mooi, wat knap, wat goed, wat spreekt dit me aan. Ik ben erg onder de indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig heeft de splash je niet naar beneden gedrukt. Je heb het negatieve positief gebruikt. En het resultaat is prachtig, evenals de quote. Ik voel en denk te weten dat een een geweldige knauw gehad hebt. Laat je niet kisten. Succes. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een waanzinnige treffende uitwerking Elizabeth, je pijn en frustratie
    is duidelijk voelbaar, de werkelijkheid is soms een hard gelag.
    De Quote maakt het geheel helemaal af. Het effect van de aquarelverf op het
    plastic maakt werkelijk een enorme splash, PRACHTIG effect. Ik denk toen je
    de werkelijkheid te horen kreeg jouw hoofd ongeveer zo voelde als je de uitwerking
    hebt voltooid. Vind het SUPER🧡🧡🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super, dat je zo je frustratie kunt verwerken! Bovendien vind ik het erg goed gedaan: het spat er letterlijk af. Sterkte met alle omstandigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. geslaagd hoor !!!! knap hoe je dat allemaal uit denkt

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel goed gedaan! Ik ken niet de achtergrond maar de gebeurtenis heeft duidelijk indruk op je gemaakt. Dat kan ik zien in je tekening. Even goed een fijne zondag nog.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...