Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 15 juni 2020

Roze dambordmotief dekentje




Vorige week woensdag liet ik jullie al een stukje zien van het roze babydekentje dat ik aan het breien was. Ik heb erg gelachen om jullie reacties... de stoom zou van mijn breinaalden afkomen, of wat te denken van e-naalden?
Nou..., gebreid wordt er in ieder geval wèl... En soms moet ik echt even aan m'n houding en spieren denken en een poosje wat anders gaan doen.



Maar inmiddels is dit dekentje dus af en meet het 60 bij 80 cm en heb ik bijna 2 bollen Royal gebruikt. Het breide heel prettig; een heerlijk steekje qua afwisseling en je hoeft er niet echt bij na te denken.
Van het kleine restje haakte ik nog een fopspeentje. Made by Jet heeft dit patroontje op haar blog staan en dat gebruikte ik.


Intussen was ik natuurlijk al lang weer met het volgende dekentje bezig; ik ben steeds al een eind op weg met een ander exemplaar. Maar ter afwisseling vond ik het leuk om nog schoentjes bij het dekentje te maken. Bij Audrey Wilson vond ik een leuk patroontje.

Nog even een sneak preview?



O ja, en tot slot nog even een hele goede tip. Misschien ken je hem al, maar voor mij was ie nieuw...
Hoe hecht je onzichtbaar een nieuwe draad/bol aan tijdens het breien?
Deze methode gebruik ik vanaf nu en het bevalt me heel goed! Had ik eerder moeten weten...


24 opmerkingen:

  1. Dat aan/afhechten nieuwe bol had ik eerder gezien, maar nooit zelf gedaan. Wat een schattig setje met die speen enschoentjes. Houding is bij alle werk belangrijk, maar we vergeten het snel. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat schattig! Je hebt er een mooi setje van gemaakt.
    Goed dat je die methode hebt ontdekt, mij bevalt hij al jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goede aanhechttip, deze methode kende ik ook nog niet. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige set! En ook zo sfeervol op de foto gezet!👍🏼
    Ah ja, die methode gebruik ik ook, super fijn. Wel altijd heeeeeel goede de draden aantrekken, want sommige soorten garen ‘pakken’ niet goed en glijden dan tóch nog los.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een beeldig dekentje. Lijkt me ook heel zacht. Het speentje en de sokjes zijn ook zo lief.
    Heb het filmpje even bekeken, heel handig maar zou je dat knoopje niet zien in je breiwerk, of moet je nu alsnog zorgen dat het aan de achterkant komt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, je ziet er niets van. Je moet de draden wel heel kort afknippen... En het piepkleine knoopje valt vaak helemaal weg in de steek.

      Verwijderen
  6. Wat een mooi dekentje en dat speentje, echt top. Ik ga de aanhecht methode eens uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig setje heb je gemaakt. En nog een heel stel andere dekentjes onderweg, zo te zien.
    Die aanhechting gebruik ik ook regelmatig. Gek eigenlijk, ik sta er dan helemaal niet bij stil, dat dit een handige tip kan zijn voor iemand anders. Wel een tip: doe dit niet bij de voet van een sok, om 2 redenen: de zool van een sok heeft toch meer te maken met wrijving, waardoor het los kan komen, en daarnaast, als iemand gevoelige voeten heeft (zoals ik) voel je dat knoopje, of het nu onder of bovenop of aan de zijkant zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh..... wat zijn ze leuk en leuke steken heb je gebruikt. Ik vond op zolder nog een heel oud brei steken boekje ik zal daar es in neuzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is dat een schattig setje: die schoentjes... en meteen die sneak preview, ik ben heel nieuwsgierig!
    Die tip kende ik niet, die ga ik zeker toepassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dankjewel voor de tip. Ik hoop dat het mij ook lukt want het scheelt alweer draadjes innaaien. Wat een leuke dekentjes maak je toch. Het haakpatroon van het fopspeentje lijkt me ook fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een sfeervolle foto's Elizabeth, en wat heb je er een prachtig
    setje van gemaakt, zo lief dat fopspeentje en de slofjes. Valt me
    heel erg mee dat het met twee bollen garen te doen was.
    En al weer allemaal nieuwe projectjes zie ik, leuk.
    Die tip is SUPER zeg, dat scheelt een hoop werk achteraf,
    en zo simpel eigenlijk.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goede tip, die kende ik nog niet en dat terwijl ik zoveel heb gebreid.
    Heel lief setje in roze met die schattige schoentjes en fopspeen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattig setje, juist leuk dat je er nog wat kleins bij gehaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattig speentje! En die schoentjes, die zijn 'om op te vreten'😂
    De 'magic knot' is inderdaad handig en ik gebruik hem regelmatig. Maar net als Anja kwam ik erachter dat ie 'pijn' doet aan de onderkant van een sok. Deze knoop zou perfect zijn voor in mijn omslagdoek (die met die niet zo fijne Scheepjeswol), maar ik vertrouw het niet helemaal en stel je voor dat de knoop los gaat in een ajourdeel😕. Toch heb ik nog nergens gehoord dat ie los gaat in gebruik (afgezien dan van in de reactie van Anja), dus misschien moet ik niet zo moeilijk doen.😉
    In je dekentje kan het in ieder geval geen kwaad en bijkomend voordeel: je hoeft geen draadjes af te hechten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi dekentje en er komen er nog een heel stel prachtexemplaren bij, zie ik.
    Ja, die knoop ken ik wel, maar ik vind het toch altijd wat spannend...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie kleuren heb je gebruikt. Heerlijk, die zachte kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Allerliefste dekentjes, echt weer aan het breien ben je.
    Het aanhechten doe ik zo ongeveer ook bij het haken, alleen leg ik het knoopje enkel tegen de haaknaald, en haak de staartjes een paar cm mee, zie je niks van, en later geen draden boel
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind dit dekentje toch wel een van de mooiste.
    En wat een leuk speentje. En de schoentjes zijn helemaal geweldig.
    Je houdt de vaart er wel in zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een prachtig dekentje en zo lief de sokjes erbij en de fopspeen erbij.
    De aanhechtig gebruik ik al heel lang en het bevalt prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lieve kleur, leuk zo met die steek!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...