Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 19 juni 2020

Black background ... Crea 5220 (week25)




Ik weet niet hoe jullie aan de slag gaan bij het bedenken en maken van een nieuwe opdracht, maar ik zoek vaak naar verschillende mogelijkheden en gebruik daarbij afbeeldingen van internet.
En soms word je daarbij op een beetje verkeerd spoor gezet.
Zo kwam ik heel veel moois tegen, waarbij met witte pen op een zwarte achtergrond was gewerkt en bijna had ik ook iets op die manier gemaakt.
Niets mis mee hoor, maar ik bedacht dat we ook nog zwart en wit krijgen bij de onderwerpen van crea 5220... En waarom zou je alleen met wit op zwart moeten werken? Kleur is juist zo mooi tegen een zwarte achtergrond!



Oké, eerst een zwarte achtergrond dus. Ik kon een zwart vel papier gebruiken en dat later in mijn boekje plakken, maar ik kon natuurlijk ook de pagina's zwart maken (verven) in mijn journal.
En dat laatste deed ik, gewoon met acrylverf... want dan blijft m'n boekje mooi...😊

In eerste instantie deed ik het met een brayer, maar omdat het zwart toch niet mooi genoeg dekte naar mijn zin werkte ik het bij met een kwast.


En toen kwam het keuze moment... Zou ik gaan tekenen? Of schilderen? Of tijdschriften gebruiken?
Ik had het gevoel dat het vandaag een beetje moest knallen en ging op zoek in de map met afdrukken van de gelli plate. Tja, dat werd ook nog moeilijk...


In de linker zag ik mensfiguren, lucht, waterig zonnetje...
Rechts een mooie hond! Hahaha, allemaal puur toeval hoor. Je doet gewoon maar wat met die gelli plate en achteraf sta je paf van de verrassingen...


En vraag me niet waarom..., maar opeens was het de rode waar de schaar in werd gezet!
Speuren naar vormen en kijken waar het best een knip gezet kan worden.... Heerlijk om te doen.
Maar al snel kom je op het moment dat je toch iets moet vastplakken om goed te kunnen zien wat je vervolgstap kan worden. Ik doe dat meestal met hier en daar een tipje Pritt, zodat er nog gemakkelijk iets onder kan worden geschoven of veranderd. 



Hierboven hebben bijna alle stukjes een vaste plek gekregen.


En omdat het etenstijd was, heb ik het zò weg gelegd...


Later ben ik verder gegaan en heb ik mijn witte Posca verfstift erbij gepakt. Het originele gelli plate vel hàd al wat witte strepen van zichzelf (daar waar de verf niet helemaal goed dekte) en ik heb geprobeerd om heel subtiel die belijning hier en daar terug te laten komen.
Op de foto hierboven heb ik dat alleen nog maar bij de onderste helft gedaan en ik vind dat het echt wel iets toevoegt.


En hier is het ook op de bovenste helft gedaan. Maar ik mistte nog iets... de zwarte achtergrond mag zeker gezien worden, maar er moet nog verbinding komen met de collage en deze achtergrond.


Uiteindelijk zorgden de letters voor die verbinding. Ik heb nog even getwijfeld of het genoeg was, en ik denk het eigenlijk wel....

Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Anita
    -  Petra
 

Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!


20 opmerkingen:

  1. Schit-te-rend! Wat een prachtige uitwerking Elizabeth! Fijn dat je stap voor stap hebt beschreven hoe je te werk bent gegaan en je had zelfs ook nog tijd om foto's te maken ;o).
    Eigenlijk heb ik nog nooit mijn Gelli-Plate-prints gebruikt op deze manier, maar dat moet ik zeker gaan proberen. Zelf zoek ik eigenlijk nooit naar figuren die zijn ontstaan, geen idee waarom niet, ik vergeet dat gewoon... Jij doet dat vaker en iedere keer wanneer ik dat dan lees dan wil ik dat onthouden, zou het nu lukken? Ik heb het al eens opgeschreven ook ;o)
    De witte strepen die je met je Poscapen nagemaakt hebt zijn perfect gelukt. En de grote witte letters verbinden het geheel heel mooi. Goed dat je die niet wit gemaakt hebt; ik vind ze nu veel krachtiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het rood blauwe komt prachtig uit tegen de zwarte achtergrond. Leuk dat je het hele knipwerk uit elkaar hebt geschoven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te zien hoe je het gemaakt hebt. Ik zie in de linkerbovenhoek een personnage met een bord of een schaal voor zich. Ik kan het me voorstellen dat je hier meerdere keren even afstand moet nemen om te kijken hoe het wordt. Hoe lang heb je er over gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie letters kan je tekenen! Staat inderdaad helemaal af zo. Mooi geworden hoor.
    Leuk dat "gepruts" met die vellen beschilderd papier, maar uiteindelijk wordt het altijd mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat goed gezien, het accentueren met wit. Ik vind het prachtig geworden. En de letters geven inderdaad de verbinding. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It has become beautiful! I imagine the thoughts when you put a card in " its" place!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je hebt er weer wat moois van gemaakt, ik vind je letters ook zo mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke kleuren op zo'n zwarte achtergrond. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk weer om de weg toto het eindresultaat bij je te volgen.
    De afdrukken van de Gelli Plate zijn trouwens ook prachtig zeg,
    en inderdaad zie ik ook wat jij er in ziet, die hond is helemaal
    treffend zeg. Leuk is dat hé, terwijl de herenkwabben werken je
    handen naar het rode vel gaan. I vind deze uitwerking echt SUPER,
    SUPER mooi. Ook zie ik er van alles in, linksonder zie ik een varken,
    rechtsboven zie ik een vliegende vogel, linksboven sta jij met iets lekkers
    voor DH op een plateau, en in de overige stukken zie ik onderdelen van
    jullie schuur. Waanzinnig knap die fraaie letters die zker het geheel
    verbonden hebben,echt PRACHTIG!!!

    Heel fijn weekend,
    Josephine
    ◼🔵◼🔴◼🔵◼

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je het hele proces laat zien tot hoe het uiteindelijk geworden is.
    Geweldig dat je het rode vel hebt gekozen, (ik hou van rood) dat springt er wel uit qua kleur, mooi met dat blauw en paarsachtige erin.
    De witte letters zijn prachtig erbij, ook zo mooi zijn ze en dat maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi!! Ook leuk om het creatieproces te kunnen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier ben je weer lekker en hele tijd zoet mee geweest.
    Het eindresultaat is echt verbluffend.
    Zo lastig om tijdens het proces te blijven kijken naar je einddoel.
    En dan ook nog eten tussendoor, afleiding!
    Maar met de letters/tekst is het helemaal af, prachtig gedaan.
    Snap wat je bedoeld met "is het genoeg" ik zelfs had denk ik de letters ingekleurd, met een contrasterende kleur, maar ik denk dat dat veel TE was geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat maak je er elke week weer iets moois van. Steeds weer genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is het weer mooi geworden. Goed dat je de letters open hebt gelaten. Ik vind ook de gebruikte kleuren erg mooi bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zwart is gewoon zwart denk ik. Maar het is geweldig om te zien en te lezen hoe je e.e.a. hebt gedaan.
    Het eindresultaat is geweldig mooi geworden met mooie kleuren.
    Het is iedere week weer een verrassing wat jij en de anderen er van maken.
    Groetjes
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo leuk om jullie hersenspinsels bij deze opdrachten te volgen. Ik vind het een mooie collage met een krachtig contrast. Op naar patronen herhalen.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...